רשות ההגבלים העניקה את ברכת הדרך למיזוג מגה ויינות ביתן

מגה רשת: יינות ביתן קיבלה את אישורה של הרשות למיזוג רשת מגה הכושלת בפעילותה. הרשת הממוזגת תכלול 187 סניפים. התנאי למיזוג: פירוק השותפות עם ביכורי השדה והפסקת הפעילות במתחם תימורים

בית ביכורי השדה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

אלה הם התנאים שהציבה הרשות להגבלים העסקיים למיזוג רשת השיווק 'מגה' הגדולה עם 'יינות ביתן' הקטנה: יינות ביתן תפרק את השותפות שלה עם 'ביכורי השדה'. תסגור את הפעילות הסיטונאית שלה במתחם תימורים ותמכור עשרה סניפים במספר מקומות בארץ.

תנאים אלה נועדו להבטיח שהמיזוג שיהפוך את יינות ביתן לרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל, לא יפגע בתחרות בענף הקמעונאות. יתרה מכך, ללא מימוש שני התנאים הראשונים, לא תוכל העסקה לצאת לפועל. האישור הוא כעין אישור על תנאי.

בכך למעשה נסללה הדרך למימוש הצעתה של יינות ביתן ברכישת מגה. העובדים רצו בכך. ההסתדרות תמכה. הנושים אישרו זאת מכבר. בית המשפט נתן את אישורו והמשוכה האחרונה תלויה בקצב עבודתם של אנשי יינות ביתן. אישור עקרוני למיזוג מרשות ההגבלים כבר יש להם ביד. עתה נותר להם רק לבצע את תנאי הסף שקבעה הרשות.

רשת מגה שתמוזג לתוך יינות ביתן מונה 127 סניפים ואילו מספר הסניפים של יינות ביתן עומד כיום על 70 בלבד.

לאחר שתמכור ביתן עשרה סניפים במספר מקומות בארץ, בהן עלולה נוכחותה להפריע לתחרות, תמנה הרשת החדשה-ישנה 187 סניפים ותהיה שנייה בגודלה לרשת 'שופרסל' שמונה קרוב ל-270 סניפים.

דרישת רשות ההגבלים לפירוק השותפות עם 'ביכורי השדה' נועדה להבטיח שהרשת הממוזגת אינה מנצלת את כוחה מול החקלאים, לנוכח כוח הקנייה העצום שהיא אמורה להחזיק ביד. בעבר העלו החקלאים לא מעט טענות על התנהלותן של החברות לשיווק ירקות ופירות שהקימו רשתות השיווק. פירוק השותפות עם ביכורי השדה יבטיח תחרות גדולה יותר ואפיקי שיווק נוספים לחקלאים.

כתיבת תגובה