רשות המזון והתרופות האמריקאית תפחית ניקוטין בסיגריות

"אם לא נשנה את ההתנהלות, 5.5 מיליון צעירים ימותו מוקדם יותר בשל ההתמכרות לסיגריות". הצעד שיפחית את כמות הניקוטין בסיגריות נועד לצמצם את מספר המעשנים החדשים ולסייע למעשנים ותיקים להיגמל

סיגריות של פיליפ מוריס | צילום אילוסטרציה: Jonathan Weiss, שאטרסטוק

ביום שישי האחרון נפל דבר בחייהם של המעשנים, רשות המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) הודיע כי יפעל להוריד את רמת הניקוטין בסיגריות. מה שהוריד במהירות את שעריהן של מניות יצרניות הסיגריות.

הצעד נועד להפחית את שיעור המעשנים החדשים שכן הפחתת כמות הניקוטין תקטין את רמת ההתמכרות. למעשה, המטרה המלאה היא לא רק לצמצם את מספר המעשנים החדשים, אלא גם לסייע בידי המעשנים הוותיקים להיגמל מעישון.

בהודעת ה-FDA נאמר בין היתר כי אם לא תשתנה ההתנהלות בתחום הטבק, הדבר יביא לכך ש-5.5 מיליון צעירים אמריקאים יקפחו את חייהם כתוצאה מהשימוש בניקוטין. מדובר בחדשה מרעישה במיוחד למעשנים בכל העולם שכן היא מעידה על ירידת קרנן של חברות הטבק שהפעילו בעבר לובי חזק בוושינגטון.

החלטת ה-FDA עשויה לתת את הטון ולהתוות את הדרך למדינות נוספות בעולם. מניותיהן של 'פיליפ מוריס', 'בריטיש טובקו' ו'אלטריה' רשמו בסוף השבוע ירידה חדה בתוך שעות ספורות. עם זאת, לא ברור עדיין בכמה תופחת כמות הניקוטין בסיגריות. בהודעת ה-FDA נכתב כי הרשות "תתייעץ עם הציבור" בעניין. מאידך, עצם ההודעה עשוי להשפיע על חברות הטבק לעשות את הצעד מיוזמתן.

כתיבת תגובה