רשת חדשה – עד 10 שקלים לפריט. זול לכולם, פרט לחרדים

בתל-אביב אמור להיפתח בקרוב הסניף הראשון של רשת הדראגסטור שתתחרה ברשתות ניו-פארם וסופר-פארם הוותיקות. תמכור מוצרים באריזות קטנות ובמחיר שלא יעלה על עשרה שקלים לפריט. אבל, לידיעתכם, הרשת תפעל בשבתות

סניף סופר פארם | צילום: משה שי, פלאש 90

עד דברת-מזריץ מביאה היום ב'דה מרקר' את סיפורה של רשת הדראגסטור החדשה שאמורה להיפתח בעוד קצת יותר מחודש עם סניף ראשון בתל-אביב. הרשת ששמה עדיין לא ברור, אמורה להתחרות בניו-פארם ובסופר-פארם. ניתן בהחלט לומר שהתחרות שלה היא מול הסופר פארם שעדיין מחזיקה פה ושם סניפים פתוחים בשבתות במסווה של בתי מרקחת. שכן הרשת המתחרה – ניו פארם – סגרה מזמן את שעריה בשבת, מאז נרכשה על-ידי איש העסקים רמי שביט, הבעלים של קבוצת המשביר.

הרשת תפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כך לפי הפרסום בדה-מרקר, מה שהופך אותה לא נגישה עבור הציבור החרדי למרות מחיריה הנמוכים והתחרותיים. בהתאם למתודת 'קופיקס' ודומותיה, מתעתדת הרשת החדשה להציע מוצרי דראגסטור במחיר של עד עשרה שקלים לפריט.

בשל המחיר הנמוך, יהיו סניפי הרשת קטנים במיוחד ושטחם ינוע סביב ממוצע של 120 מ"ר בלבד. קצת יותר מגודלה של דירת ארבעה חדרים טיפוסית. הרשת מבוססת על רשת הדראגסטור השלישית בגודלה בארצות הברית – Rite Aid. רשת זו, שהיא גם הגדולה ביותר בחוף המזרחי של ארצות הברית, נמכרה לאחרונה למתחרתה תמורת 17.2 מיליארד דולר.

מגוון המוצרים ברשת החדשה ינוע סביב אלף מוצרים בלבד והיא תמכור בין היתר מארזים קטנים, דוגמת אלה שמוכרת כיום רשת 'סופר קופיקס' שכמובן אינה מחללת שבת. בנוסף, כך לפי הפרסום בדה מרקר, הרשת תמעט במכירת מוצרי פרימיום ותשתדל להסתפק במוצרים עממיים וזולים. מה שמזכיר את רשת השיווק 'אחד' שנסגרה בתוך פחות משנה והתבססה על קונספט דומה – מוצרים עממיים ללא מותגים.

לכאורה, מדובר ברשת שמתאימה יותר למדינת תל-אביב. קונספט האריזות הקטנות אינו מתיישב עם הרגלי הצריכה של משפחות ברוכות ילדים. עם זאת, כוונת הרשת לפתוח שבעה ימים בשבוע, מדירה את רגלי החרדים מסניפיה בכל מקרה.

כתיבת תגובה