שביתת אזהרה בת יום אחד בשירותי בריאות כללית

14 בתי חולים ומאות מרפאות של שירותי בריאות כללית ברחבי הארץ ישבתו ביום ראשון: "המצב כיום מסכן את העובדים והמטופלים"

שביתה. אילוסטרציה. צילום: מיטל כהן פלאש 90

ביום ראשון הקרוב (5/11) עובדי שירותי בריאות כללית יקיימו שביתת אזהרה בת יום אחד, במהלכה תופסק פעילות המרפאות ברחבי הארץ. כמו כן, בתי החולים המשתייכים לכללית יפעלו במתכונת חירום בלבד, תוך טיפול במקרים הדחופים בלבד. בהשבתת האזהרה ישתתפו כל הסקטורים העובדים בקופה (למעט רופאים), לרבות: עובדי מנהל ומשק, עובדי סיעוד, עובדים ממקצועות פרא-רפואיים ועוד.

העילה המרכזית לסכסוך העבודה שהוכרז בקופה, נעוצה באיוש חסר המביא לפגיעה שיטתית ומתמשכת בעובדי הקופה, תוך הגברת השחיקה של הצוות ויצירת סיכונים מיותרים לנותני השירות ולמטופלים.

נציגות העובדים מלינה בין היתר על כך שאין הקצאה הולמת של תקנים המשקפת את הצמיחה במספר המבוטחים ובהיקף הפעילות של הארגון, ועל על כך שהקופה מסרבת לאייש תקנים בגין עובדים שסיימו את עבודתם.

לצד אי יישום ההסכמות ביחס לתקינה, עילות הסכסוך מתייחסות גם להעסקת עובדים בחלקיות משרה והוצאת שירותים למיקור חוץ, תוך העסקת עובדי קבלן ויועצים חיצוניים במקום עובדי הקופה. זאת ועוד, נציגות העובדים מוחה גם על אי תשלום לבעלי התפקידים במעבדות, על שינוי בעיסוקי העובדים ללא ידיעת הוועד והעובד ועל הסירוב להסדיר את שכרם של הרוקחים בבתי החולים ואת שכרם של המנהלים האדמיניסטרטיביים במרפאות במחוזות.

במקביל לכך, עובדי הקופה יחלו בקיום אספות הסברה ובהיערכות לצעדים ארגוניים בהיקף רחב, החל משיבושי עבודה נקודתיים ועד להשבתה מלאה של מוסדות הכללית.

יו"ר ועד העובדים של שירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, אמר הבוקר כי: "הגענו לקו האדום. עובדי הקופה קורסים וקיים כבר סיכון ממשי לפגיעה בצוות ובמטופלים. במשך חודשים ארוכים פעלנו על מנת לקדם הידברות מול מנכ"ל הקופה, והתוצאה הייתה ניצול אורך הרוח שהפגינו העובדים. לאחר ששקלנו בכובד ראש את הנסיבות החמורות שנוצרו, התחדדה ההבנה שהמשך שגרה רגילה במוסדות הקופה היא לא רק בלתי אפשרית, היא פשוט חסרת אחריות. אנו קוראים להנהלת הקופה להתעשת ולמנוע משבר עמוק".

כתיבת תגובה