שוברים את הכלים: ברמת גן הפסיקו להוציא אישורים לתמ"א 38

מדובר במכה כואבת לתעשייה כולה, שכן רמת גן היא העיר שמובילה את הבניה בתחום התמ"א ■ במכתב נזעם של עיריית רמת גן לשרי השיכון והאוצר נכתב: "אנו קוראים לכם שלא להפקיר את תושבי העיר המשוועים להתחדשות עירונית ולמיגון וחיזוק בתיהם"

תמ"א 38. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עיריית רמת גן החליטה לשבור את הכלים: במכתב שנשלח לשר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי וחבר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם, כותבים ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, וסגנית ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, עו"ד אביבית מאור נמרודי, כי יפסיקו להוציא אישורים לפרויקטים של תמ"א 38. מדובר במכה כואבת לתעשייה כולה, שכן רמת גן היא העיר שמובילה את הבניה בתחום התמ"א.

במכתב נכתב, "לדאבוננו, החלטתכם על תיקון 3א' לתמ"א 38 מבלי לקבל מי מהפתרונות המוצעים תאלץ אותנו להימנע מאישורים נוספים של בקשות לתמ"א 38 היות והעיר עלולה להיקלע למצב של גירעון תקציבי ופגיעה ממשית בתשתיות",

לדבריהם, "תמ"א 38 הפכה למנוף לאומי ליצירת יחידות דיור חדשות ואילו תיקון 3א' לתמ"א גודע את הענף שעליו אתם יושבים, שכן אם לא ייגבו היטלי ההשבחה, הנאמדים בעירנו בכ-70 מיליון שקל בשנה, תכבלו את ידנו מלאשר את הפרויקטים המדוברים ובכך יקיץ הקץ על אלפי יחידות דיור חדשות בעיר המאושרות מידי שנה.

"אנו קוראים לכם שלא להפקיר את תושבי העיר המשוועים להתחדשות עירונית ולמיגון וחיזוק בתיהם. אל תביאו את העיר למצב של קיפאון, בו נדרש הציבור להמשיך ולהתגורר במבנים רעועים וישנים. אם לא נוכל לאשר עוד תמ"א 38 בעיר, תהיה זו אחריותכם", הם מסיימים את המכתב שהכניס את הענף כולו לתזזית.

המלחמה מתנהלת בעיקר בעקבות תיקון לחוק תמ"א שתגרום לאובדן הכנסות של העירייה מהיטלי ההשבחה שנגבו במסגרת פרויקטים של התוכנית, שנאמדות על ידי העירייה בכ-70 מיליון שקל בשנה.

כתיבת תגובה