שוב מפולת קשה בביטקוין, עשרות מיליארדים נמחקו

הביטקוין נסחר הבוקר סביב 6200 דולר למטבע, מחיר המבטא התרסקות של 60% משיאו בדצמבר האחרון. הביטקוין צלל הלילה אל מתחת לרף ה600 דולר.

ביטקוין shutterstock

שוב קריסה במטבע הווירטואלי: הביטקוין נסחר הבוקר סביב 6200 דולר למטבע מחיר המבטא התרסקות של 60% משיאו בדצמבר האחרון. הביטקוין צלל הלילה אל מתחת לרף ה600 דולר, וכעת הוא מטפס אל מעליו. הביטקוין כמובן לא לבד והמפולת ניכרת באופן רוחבי על ככל מטבעות הקריפטו, תוך מחיקת עשרות מיליארדי דולרים משוויים של המשקיעים במטבעות האלטרנטיביים.

כפי שסיקרנו בעבר המהלכים שביצעה סין כדי להגביל את המסחר והכרייה בתחומה הם אחד הגורמים העיקריים לנפילת הביטקוין בתקופה האחרונה. סין אסרה באופן רשמי את ההשקעות בהנפקות של מטבעות דיגיטליים (ICO), והרשויות הסיניות סגרו אתרים למסחר במטבעות קריפטו. סין נחשבת לשחקן מרכזי בסחר במטבעות ווירטואליים מכיוון שהיא מקום אהוד לכריית ביטקוין בשל החשמל הזול שבה. בנוסף, בסין מספר גדול של משקיעים קטנים ופרטיים חובבי ספקולציות.

בנוסף לכך משפיעה עד מאוד על ערך המטבעות הנפילות הגדולות בשבוע האחרון בבורסות בעולם ובפרט בוול סטריט. התנודות הפרועות בוול סטריט שגוררות הבוקר גם את הבורסה הישראלית לירידות מחשש של המשקיעים הוא שהתחממות הכלכלה האמריקאית תוביל לאינפלציה, ולהעלאת ריבית שתעביר משקיעים במניות לאפיקים סולדיים יותר. כלכלנים בכל העולם מזהירים שוב ושוב מאז המשבר הפיננסי של 2008, כי הורדות הריבית וההרחבה הכמותית, תביא בסופו של יום לשובה של האינפלציה. האינפלציה אומנם עדיין לא הופיעה, אולם זה לא אומר שהיא לא תחזור. אחד הסימנים המובילים לחשש הזה, הוא העלייה בשכר העובדים בארה"ב בשנה האחרונה.

כתיבת תגובה