שודרגה תחנת תל אביב ההגנה בעלות של מעל מיליון ש"ח

עם הצמיחה המבורכת במספר הנוסעים וההיערכות להפעלת הקו המהיר לי-ם, לצד הפעלת שירות הלילה ליישובי הדרום, במסגרתו מופעל שירות רכבתי בין באר-שבע לנתב"ג, תל אביב ולנהריה במשך 24 שעות ביממה, הפכה תחנת ההגנה לאחת הגדולות והחשובות, ולכן גם מאוישת 24 שעות ביממה, וממוצע העולים והיורדים בה עומד כיום על מעל חצי מיליון בחודש

תחנת תל אביב ההגנה | צילום: דוברות הרכבת

רכבת ישראל בתנופת פיתוח ונערכת לדור הבא, בו תסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, אל הרבה יותר תחנות. תנופת הפיתוח לא פוסחת גם על התחנות הוותיקות של הרכבת מתוך כלל 64 תחנות הרכבת במדינה.

בימים אלה משלימה רכבת ישראל שדרוג מקיף לתחנת תל אביב ההגנה, בעלות של מעל מיליון ₪. זאת בנוסף לחניכת טרמינל חדש בתחנת תל אביב סבידור מרכז, בעלות של 31.8 מיליון ₪, אשר נפתח לאחרונה, ובמקביל להשלמת טרמינל נוסף וחדש בתחנת השלום, בצד הדרומי של  גשר השלום, בעלות של 50 מיליון ₪, אשר יאפשר יציאה וכניסה מצד זה וחיבור עם תחנת תל אביב השלום בצדו השני.

עם הצמיחה המבורכת במספר הנוסעים, ההיערכות להפעלת הקו המהיר לי-ם, לצד הפעלת שירות הלילה ליישובי הדרום, במסגרתו מופעל שירות רכבתי בין באר-שבע לנתב"ג, תל אביב ולנהריה במשך 24 שעות ביממה, , הפכה תחנת ההגנה לאחת הגדולות והחשובות, ולכן גם מאוישת 24 שעות ביממה, וממוצע העולים והיורדים בה עומד כיום על  מעל חצי מיליון (520 אלף) בחודש. ברבעון הראשון עברו דרך התחנה מעל מיליון וחצי נוסעים (עולים ויורדים), כ-12.5 אחוזים מכלל הנסיעות ברשת המסילות הארצית.

כחלק מההיערכות, ולאחר מחקר שבוצע על ידי רכבת ישראל, ולפיו כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות תל אביב, שהן בעלות תנועת נוסעים גדולה במיוחד, בעיקר בשעות העומס – בוקר וערב, שודרגה באחרונה תחנת תל אביב ההגנה, וכן עובה צוות התחנה: מנהלי משמרת, דיילים, קופאים ועוד. כמו כן מתמחה התחנה בתיירים רבים אשר במסגרת שדרוגה הושם דגש גם במתן שירות יעיל ומהיר בשפות שונות.

במסגרת הפרויקט, שודרגה והוחלפה כל תאורת התחנה, בעזרת מתכנן תאורה, בעלות של מעל מיליון ₪. שדרוג התאורה נדרש גם בשל הפיכת התחנה לפעילה לאורך כל שעות הלילה. כ-700 גופי תאורת LED חדשים הותקנו באולמות הנוסעים וברציפים, וכן נמתחו כ-100 מטר פסי LED על הדרגנועים לרציפים.

חזית התחנה שודרגה ושופצה, אולם הנוסעים נצבע מחדש והתווספה אליו פינת המתנה מעוצבת וצבעונית לשירות הנוסעים ובה מושבים וספות לנוחות הנוסעים. שודרגו אמצעי הנגישות בתחנה, ובשבועות הקרובים יוחלפו כל פסי הנגישות בה.  השירותים בתחנה שודרגו, והתווספו אליהם אמצעים חכמים לחיסכון באנרגיה ומשאבים, שלטי התחנה להכוונה ומידע הוחלפו ושודרגו, וקופות התחנה שופצו.

עוד במסגרת שדרוג התחנה, מתבצע בימים אלה פרויקט מורכב, תוך המשך פעילות שוטפת ברציף שעוברים בו עשרות אלפי נוסעים ביממה, להארכת רציף 3 בתחנה, זאת כחלק מההכנה להפעלת הקו המהיר לי-ם. בסיום הפרויקט, יוארך הרציף בכ-50 מטרים, מה שיאפשר הפעלת רכבות ארוכות יותר.

כתיבת תגובה