שטח כבוש? ישראל תעצור מימון לחמישה מוסדות של האו"ם

ראש הממשלה הודיע אתמול בעקבות החלטת האו"ם נגד ההתיישבות היהודית בירושלים, יהודה ושומרון, כי הורה להפסיק מימון בסך שלושים מיליון שקל לחמישה מוסדות של האו"ם. "זו החלטה מעוותת ומבישה", אמר

בניין האו"ם בניו-יורק. צילום: Osugi | שאטרסטוק

בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לגנות את ההתיישבות היהודית בירושלים וביהודה ושומרון, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי מדובר בהחלטה מעוותת ומבישה. "אין אבסורד גדול יותר מלקבוע שהרובע היהודי והכותל המערבי הם שטח כבוש", אמר נתניהו והוסיף כי לא די בכך שההחלטה אינה מקרבת את השלום, היא אף מרחיקה אותו.

בנוסף, הודיע ראש הממשלה המחזיק גם בתיק החוץ, כי הורה לשגרירי ישראל בניו-זילנד וסנגל, שתיים מהמדינות שהעלו את ההצעה לשולחן המועצה, לשוב ארצה לצורך "התייעצויות". נתניהו אף אמר כי הורה לבדוק את כל הפרויקטים המשותפים עם האו"ם וזרועותיו ולהפסיק את המימון הישראלי לפעילות האו"ם.

לשכתו הודיעה אמש (מוצ"ש) כי ישראל דוחה את ההחלטה שהתקבלה וכי אין בכוונתה לממשה. לפי הודעת נתניהו ישראל תפסיק את המימון לחמישה מוסדות של האו"ם. שווי המימון עומד על כשלושים מיליון שקלים. כסף קטן עבור הארגון. אך ההשלכות הכלכליות של החלטת המועצה עשויות להיות חמורות הרבה יותר עבור האו"ם.

הממשל הנכנס של הנשיא החדש כבר הזהיר את האו"ם כי הוא עשוי לקצץ את המימון שהוא מעביר לפעילותו. במקרה הזה מדובר בהמון כסף. ארה"ב מארחת את האו"ם על אדמתה ומשלמת מכיסה כרבע מתקציבו. קרוב לחצי מיליארד דולר לשנה. אין ספק שבמידה והממשל יממש את איומו, יהיה מחירה של ההחלטה ההזויה יקר מאוד עבור הארגון שהפך בשנים האחרונות למרכזן של אומות מאוחדות נגד היהודים.

מלשכת נתניהו נמסר כי "ישראל דוחה את ההחלטה האנטי-ישראלית הבזויה באו"ם ולא תכפיף את עצמה אליה… ישראל מצפה לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ ועם ידידינו בקונגרס, רפובליקאים ודמוקרטים כאחד, לבטל את הנזקים של החלטה אבסורדית זאת".

כתיבת תגובה