שיכון ובינוי מכרה בחודש יוני דירות בכ-83 מיליון שקל

השווי הממוצע לדירה עומד על יותר מ-1.9 מיליון שקל. חלק גדול מארבעים ושלוש הדירות שמכרה החברה בחודש הקודם נמצא בראשון לציון ובחדרה. במילים אחרות, בלב אזור הביקוש של מרכז הארץ

תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי. צילום: רמי זרנגר | יח"צ

'שיכון ובינוי' דיווחה הבוקר (ג) על מכירותיה בחודש הקודם. מהדיווח עולה כי החברה מכרה ביוני 43 דירות בסך כולל של למעלה מ-83 מיליון שקלים.

החברה דיווחה כי מכרה עשר דירות בפרויקט חלומות נחלת בראשון לציון בסכום כולל של כ–22 מיליון שקל. חלומות נחלת הוא פרויקט בשכונת נחלת יהודה בצפון ראשון, והוא כולל חמישה בניינים בני 10-14 קומות. הפרויקט ממוקם בקרבת צירי תחבורה מרכזיים כגון כביש ארבע, כביש 44 וכביש 431. תחנת הרכבת של ראשון לציון נמצאת במרחק חמש דקות נסיעה בלבד.

בנוסף דיווחה החברה כי מכרה שמונה דירות בפרויקט חלומות פארק חדרה בסכום כולל של כ-13 מיליון שקלים. חלומות פארק כולל כ-1,200 דירות והוא ממוקם במרכז שכונת הפארק בחדרה שעתידה לכלול אלפי יחידות דיור על שטח של כ-300 דונם בחדרה. החברה בונה במקום שישה מגדלים על הפארק עצמו כאשר בכל מגדל כ-84 דירות. שיווקו של המגדל השני יחל בקרוב.

חשוב לציין כי המספרים שמציגה החברה מעידים על האטה במכירת דירות חדשות. השבוע פרסם הכלכלן הראשי באוצר נתונים המעידים על כך שהיקף המכירות של הקבלנים בשלושת החודשים האחרונים הגיע לרמתו הנמוכה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות

למעשה, מניתוח הנתונים של שיכון ובינוי עולה כי זו רשמה ירידה של 14% במכירותיה ביוני האחרון. נציין עוד כי את נתוני שיכון ובינוי ניתן לדעת רק משום שמדובר בחברה בורסאית. רוב הקבלנים מחזיקים בחברות פרטיות. כך שקשה לדעת את הנתונים האמיתיים.

כאמור, בדוח שפרסם השבוע הכלכלן הראשי באוצר צוין כי היקף המכירות של הקבלנים בשלושת החודשים האחרונים הגיע לרמתו הנמוכה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות, כ-3.5 מיליארד שקל בלבד. לשם השוואה, במאי אשתקד עמד סכום זה על 5.3 מיליארד שקל.

כתיבת תגובה