שיפור בציפיות הצרכנים • יהודים אופטימיים יותר מערבים

מדד אמון הצרכנים בישראל רשם בחודש מרץ האחרון שיפור ועלה ממינוס 16% למינוס 11%. גם באירופה נרשם שיפור במדדי אמון הצרכנים אלא שהם שליליים כבר שנתיים ברציפות

מדד אמון הצרכנים | צילום אילוסטרציה: stockyimages, שאטרסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת היום (ד) כי מדד אמון הצרכנים עלה במרץ האחרון למינוס 11% לאחר שעמד חודש קודם לכן על מינוס 16%. העלייה מצביעה שוב על שיפור בציפיות הצרכנים, לאחר שלושת החודשים האחרונים בהם היה במגמת ירידה (מ-11%- בנובמבר ל-16%- בפברואר).

את הסיבה לכך אפשר לתלות בעיקר בשיפור שחל במאזן המתייחס לציפיות הציבור לגבי חסכון של משק הבית שערכו עלה למינוס 18% לאחר שבחודש הקודם עמד על מינוס 34%.

בקרב האוכלוסייה הערבית עומד המדד על מינוס 25%, מה שמצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית, אצלה עלה המדד עלה למינוס 8% (ועמד בפברואר על מינוס 14%). בקרב מחוסרי העבודה עומד ערך המדד על מינוס 20% ומצביע על פסימיות רבה יותר לעומת אלה שיש להם עבודה, שאצלם עלה ערך המדד עלה למינוס 7%.

גם במרבית מדינות אירופה חל שיפור במדדי אמון הצרכנים. ברוב המדינות חל שיפור בערך המדד, אך הוא נותר שלילי במהלך השנתיים האחרונות. מאידך, במדינות סקנדינביה מוסיף ערך המדד להיות חיובי גם במרץ האחרון כמו בשנים הקודמות. בבריטניה מדד אמון הצרכנים שלילי החל מקיץ 2016 אז התקיים משאל העם על ההתנתקות מהאיחוד האירופי. במרץ האחרון עומד מדד אמון הצרכנים היחסי בישראל על 122 (108 בפברואר).

כתיבת תגובה