שני לוויינים ישראלים מיניאטוריים ישוגרו היום לחלל

משגר של סוכנות החלל ההודית ישגר היום (ד) לחלל למעלה ממאה לוויינים ובהם שני ננו לוויינים ישראליים. שניהם למטרות מחקר. האחד שוקל חמישה קילו והשני קצת פחות

לוויין בחלל. אילוסטרציה | צילום: Vadim Sadovski, שאטרסטוק

היום (ד) ישוגרו שני לוויינים ישראליים לחלל באירוע מיוחד במינו. המשגר של סוכנות החלל ההודית יישא לחלל 102 לוויינים מכל העולם, ובהם, כאמור, שני מיני לוויינים ישראלים.

שני הלוויינים הישראלים נועדו למטרות מחקר. האחד נשלח על ידי אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע במטרה לחקור את מזג האוויר, והשני נשלח על ידי חברת מחקר הפארמה הישראלית 'ספייס פארמה'. למרות הטענות כי ישראל כמעט לא משקיעה בתעשיית החלל האזרחית, בשני הלוויינים הללו השקיע משרד המדע באמצעות סוכנות החלל הישראלית.

היות ומדובר בננו לוויינים, הרי הם שוקלים קילוגרמים בודדים בלבד. זה של בן גוריון שנוצר בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית, שוקל רק חמישה קילו. השני, של ספייס פארמה שוקל 4.5 קילו בלבד. למרות היותם זעירים (ננו לוויינים), הם מסוגלים לבצע דברים רבים. הראשון חוקר תופעות אקלים וניתן להטיה ולניווט מכדור הארץ.

הלוויין השני נועד לבצע ניסיון שיבדוק את השפעת חוסר הכבידה על חומרים. בין היתר תיבדק הבנייה של פפטידים במצב של חוסר כבידה. הלוויין הזה נשלט על ידי סמארטפון בכדור הארץ.

כתיבת תגובה