שף ילמד אתכם להשקיע נכון? צפו בוידאו

הרשות לניירות ערך גייסה שני שחקני חיזוק לא צפויים להסברה בנושא השקעות לא מפוקחות מאמן כדורסל ושף, זאת כחלק מפעילות החינוך הפיננסי של הרשות.

השף עומר מילר מתוך הסרטון

הרשות לניירות ערך גייסה שני שחקני חיזוק לא צפויים לטובת הסברה בנושא השקעות לא מפוקחות והשקעה נבונה בשוק ההון: פיני גרשון , והשף עומר מילר.

סרטונים אלה הינם חלק מפעילות החינוך הפיננסי של הרשות ומטרתם להגביר את מודעות הציבור להתנהלות כלכלית וצרכנית נבונה וזהירות מהונאות כלכליות.

מסקר שערכה הרשות בנושא עמדות כלפי השקעות והתנהגות בנושא השקעות עולה כי רובו של הציבור הרחב אינו מודע לסיכונים הטמונים שבהשקעות שאינן מפוקחות.

בתשובה לשאלה "מה תהיה תגובתך אם מציעים לך הזדמנות השקעה חד פעמית בפרויקט נדל"ן עם תשואה שנתית מובטחת של 15% לתקופה של 5 שנים?" רק כ-20% מהנשאלים אמרו שיסרבו להצעה, 45% מהנשאלים השיבו שהם יחליטו לאחר שיתייעצו עם חברים וקרובים ורק כ-30% השיבו שיתייעצו עם יועץ השקעות.

בתשובה לשאלה "אם היו מציעים לך מקור הכנסה מיידי ולא תלוי על ידי שימוש במערכת מסחר פשוטה ללא תשלום עמלות, עם אפשרות לתשואה של 70% בכל מצב שוק, האם תשקול השקעה בה?" רק 20% מהנשאלים השיבו כי הצעה כזו לא תהיה אטרקטיבית בעיניהם ו-67% סברו כי זו הצעה אטרקטיבית במידה לא קטנה.

לדברי שרונה מזליאן לוי, דוברת הרשות והממונה על החינוך הפיננסי, "אחד האתגרים המרכזיים העומדים לפתחה של הרשות הוא להאיר את עיני הציבור ולהזהיר אותו שלא ישקיע את כספו במיזמים שאינם חוקיים או בפירמידות אשר יביאו בסופם לאובדן כספם, תופעה שהולכת וגוברת בעידן הדיגיטלי של היום. בכל השקעה טמון סיכון ועל כן חשוב שהציבור יהיה מודע לכך וישקיע את כספו בזהירות ובאחריות לפי תיאבון הסיכון שלו ומצבו הכלכלי והאישי".

הסרטונים הופקו על ידי ליאת יופה מחברת Space Cat Storytelling Creative House בשיתוף בן חורין אלכסנדרוביץ' והם יופצו בשבועות הקרובים ברשתות החברתיות.

צפו בסרטון של השף עומר מילר:

כתיבת תגובה