כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל-אחיהוד

שר האוצר משה כחלון חתם הבוקר על צו התעריפים לקו הרכבת החדש לכרמיאל שיחל לפעול מחר, ערב ראש-השנה. הבונוס: הנסיעה תהיה ללא תשלום במשך שלושה חודשים

חנוכת 'רכבת הגליל' |. צילום: יח"צ

לוןלקראת פתיחתו של קו הרכבת כרמיאל-אחיהוד, מחר – יום רביעי כ"ט באלול, ערב ראש השנה תשע"ח – חתם הבוקר (ג) שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) על צו שיקבע את תעריפי הנסיעה אל התחנות החדשות ומהן. ההטבה תהיה לכל אדם שיעלה על הרכבת בכרמיאל – בדרך לכל תחנה בישראל.

תושבי המועצות האזוריות מטה אשר ומשגב, והישובים שמסביבם יוכלו לנסוע לכל יעד ללא תשלום גם מתחנת הרכבת באחיהוד. בתום שלושה חודשים של נסיעה בחינם, תינתן לנוסעים שיעלו בתחנת כרמיאל הנחה של 50% (הלוך ושוב) במשך שנתיים נוספות. תושבי אחיהוד והסביבה יזכו להנחה זאת גם מתחנת אחיהוד.

להטבות אלו יהיו זכאים גם סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה באזור. במסגרת התעריף המוזל בשנתיים הראשונות, עלות הנסיעה מכרמיאל לחיפה תעמוד על 8.5 שקלים. במשרד האוצר מסבירים שמטרת הנסיעה החינמית, ובהמשך המסובסדת, היא לחשוף את הציבור לנסיעה בקו הרכבת החדש ולעודד את תושבי האזור לעשות בו שימוש.

במסגרת הפרויקט, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקל. מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בתחנות הנוסעים אחיהוד וכרמיאל.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כחמישה קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון; שמונה הפרדות מפלסיות; קטעי גישור וסלילת כבישים; דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה התבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, בהן שיקום והרחבת נחלי חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, והעתקת עצים וגיאופיטים.

מנכ"ל חברת 'נתיבי ישראל', ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל. במנהרה, שאורכה עשרה קילומטרים, הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי.

כתיבת תגובה