תושבי עוזה הפגינו נגד הקצאת עיר לציבור החרדי בשפיר

שר הפנים, יו"ר מטה הדיור ובכירים נוספים ערכו סיור לעיתונאים חרדים במועצה האזורית שפיר שם צפויה לקום עיר חרדית חדשה • יצחקי: "כבר בסוף השנה יצאו מכרזים לאלפיים דירות ראשונות בשפיר"

צילומים: יעקב כהן | יח"צ

 

לזה הם לא ציפוי: שר הפנים אריה דרעי; יושב ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי; חברי הכנסת מוזס ואשר ועוד בכירים שהצטרפו לסיור שנערך היום (ה) בשטחים החקלאים של היישוב עוזה במועצה אזורית שפיר, שם צפויה לקום העיר החרדית החדשה, גילו כמה עשרות תושבים נזעמים ומגויידי ידיים המתגוררים במושב עוזה, שבאו למחות נגד ההתיישבות החרדית הצפויה במקום.

חלקם צעקו כי מפקיעים מהם את הקרקעות החקלאיות והם דורשים פיצוי הוגן. חלקם באו בתלונות שאין להם תב"ע מסודרת לנחלות במושב עוזה. חלקם נזכרו בשנות החמישים כאשר הם עלו מלוב להפריח את הנגב וכו'. מדובר באנשים שמעולם לא ראו שר בגודל טבעי אלא רק על מסכי הטלוויזיה ונראה היה שהם נרגשים מגודל המעמד…

דרעי ויצחקי הבטיחו להם פגישה בירושלים שם ינסו להסדיר את כל העניינים. דרעי גם גילה כי הוא מבין ללבם ול"גֶן המזרחי", ולמרות כל הצעקות הוא התחבק אתם וסיים את המחאה על הצד הטוב ביותר עם צ'פחות הדדיות.

מבחינת דרעי, העיר החדשה בשפיר היא גולת הכותרת של פעילותו הציבורית בקדנציה הנוכחית, לפחות בכל מה שקשור לציבור החרדי. לא עוד הנחה של 3.20 שקל בנסיעה בתחבורה הציבורית או וויתור על המע"מ בחשבון המים למשפחות קשות יום. כאן מדובר בנושא הכי טעון של הציבור החרדי – מצוקת הדיור.

ודרעי כמו דרעי, הסתובב כמחותן ראשי. חברי הכנסת מוזס ואשר מאגודה ומדגל קשרו כתרים לראשו, כשמוזס אף הגדיל לעשות כשאמר שראשי התיבות של חודש "אדר" הם: רבי אריה דרעי.

את אור הזרקורים תפס אביגדור יצחקי, האיש שהמפתחות לדירות בידיו. יצחקי אמר שכבר בסוף 2017 יצאו מכרזים לאלפיים דירות ראשונות בשפיר. לדבריו, תקום בשפיר מנהלת מיוחדת מיד אחרי פסח וההליכים ייכנסו לתהליך טורבו מהיר.

יצחקי הוסיף: "כולם מברכים על הפרויקט. אפילו ראש עיריית קריית גת התקשר אלי ואמר לי: אני מברך אותך על המהלך. גם חה"כ מיקי זוהר שהתנגד בתחילה, ישבתי איתו אתמול והוא הסכים. אני מאמין שזה אחד הפתרונות הראשוניים שלנו למצוקת הדיור במגזר החרדי. אין פתרון טוב יותר מהדבר הזה. ברגע ששר הפנים דרעי נרתם לעניין הזה ונתן את כל כובד משקלו, העניין נכנס לביצוע".

השר דרעי ברך את הנוכחים ואמר: "אני מודה למועצה האזורית שפיר. לא מצאנו אכסניה טובה יותר שתקדם את המקום הזה במהירות ובמקצועיות כמו שפיר. וזו הבעת אמון גדולה שלנו במועצה, שהיא יציבה ואיתנה ובאה מתוך שיקול טהור לעזור ולפתח. בעזרת ה׳, אחרי החגים, נקים מנהלת הקמה שתהיה לצד המועצה האזורית, כדי לזרז ולהתאים את המקום הזה לאופי שלו ולצרכים הקהילתיים. כשהיישוב יוקם, ברור שנתאים לו מסגרת מוניציפלית מתאימה. אבל עד אז, אין יותר מתאים מהמועצה המקומית שפיר ללוות ולקדם אותו, יחד עם מנהל מקרקעי ישראל ומטה הדיור. נעשה הכל כדי שנוכל לצאת כמה שיותר מהר לציבור הרחב עם הבשורה שיש כבר אופק של פתרון. במקביל למנהלת ההקמה תהיה ועדת היגוי שתעמוד על המשמר מבחינת הצביון", אמר דרעי ורמז למעשה לבעיית המשפטית הידועה יותר בכינוי "ועדת קבלה".

עוד הוסיף השר דרעי, "כפי שאתם רואים נמצאים כאן גם חברנו מסיעת יהדות התורה מה שמלמד שהיישוב הזה יהיה של כלל עם ישראל למען כל האוכלוסייה הצעירה המבקשת דיור". בישיבת עבודה שנערכה במועצה האזורית, אמר חה"כ מוזס מיהדות התורה: "משנכנס אדר מרבים בשמחה. אד"ר ראשי תיבות רבי אריה דרעי. יש לכולנו שמחה שהוא נכנס לפרויקט הזה כדי להביא לפתרון המצוקה הקיימת. לפני ארבעים שנה הייתי מסתובב כאן יחד עם זבולון המר כדי לבחון מקום להקמת מוסד לילדים וכיום אי אפשר להכיר את השטח. גם בתקופה האחרונה סיירתי כאן ודחפתי להקמה של התיישבות חרדית. צריך לדעת שנושא הדיור זה 'התאגיד' שלנו. לא נוותר עליו".

חה"כ יעקב אשר, איש הדיור של דגל התורה, אמר בישיבת העבודה: "אני רוצה להודות לשר דרעי על ההחלטה האמיצה להקים את היישוב בשטחי המועצה שפיר. לא כל שר פנים היה עושה זאת. הגעת לתפקיד בזמן הנכון לטובת כלל הציבור החרדי", עוד הוסיף אשר: "הפוטנציאל בפרויקט הוא עצום, אך כדי שהמקום יצליח צריך לערוך התאמות ושינויים בתכנית 'מחיר למשתכן' כך שיותאם באופן מושלם לחרדים".

כעת רק נותר לקוות ששדות החיטה המוריקים ייהפכו לבניינים וגינות משחקים עבור ילדי הציבור החרדי.

כתיבת תגובה