תכנית התחדשות עירונית לשכונת ביאליק בטירת הכרמל

חברת 'ארזים' מתכננת פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק בטירת הכרמל. במסגרת הפרויקט ייהרסו בנייני רכבת ישנים וייבנו במקומם מגדלים חדשים ומודרניים. עשרות דיירים חתמו על מסמכי התקשרות עם החברה

שכונת ביאליק בטירת הכרמל. צילום: יח"צ

באחרונה נערך בטירת הכרמל כנס דיירים ראשון של בעלי הדירות במתחמי מוצקין, הרצל וביאליק בעיר. אל הכנס הגיעו דיירי השכונה ונציגי יזמית הנדל"ן 'ארזים (ג.י.א)' מקבוצת 'אורון אחזקות והשקעות' שעוסקת בייזום וביצוע פרויקטים בתחום הבניה.

בפני הנוכחים הוצגה תוכנית התחדשות עירונית לשכונת ביאליק שתעבור מתיחת פנים. הבניינים הישנים ייהרסו ובמקומם ייבנו שנים-עשר מגדלי מגורים ואחד-עשר בניינים חדשים ואיכותיים בני 9-25 קומות. נציגי ארזים אמרו כי הדיירים יקבלו דירה בקומה גבוהה יותר, מרווחת וגדולה מזו שברשותם כיום. זאת נוסף על מעלית, חניה, מחסן, מרפסת שמש ולובי מפואר. החברה הצהירה כי תישא בעלויות הביורוקרטיה דוגמת מס שבח, עורך דין, תשלום שכר דירה והובלה במהלך הפינוי ועוד.

במהלך הכנס הציג אדריכל הפרויקט את אבני הדרך לתכנון ולביצוע ועשרות מבעלי הדירות השתכנעו וחתמו על מסמכי ההתקשרות עם החברה, בתקווה כי זו תקדם את הפרויקט ותגשים את חלומם.

איתן אפוד, מנכ"ל ארזים אמר כי "עוד לפני עליית הדחפורים על הקרקע, הפרויקט מייצר עניין רב בקרב תושבי הסביבה. זה פרויקט ייחודי שישנה את פניהן של השכונות הישנות בטירת הכרמל. מעבר להיותו פרויקט יזמי גדול, אנחנו רואים בו פרויקט חברתי מהמעלה הראשונה. זוגות צעירים ומשפרי דיור יוכלו לרכוש דירה בפרויקט יוקרתי ובמקום איכותי בעקבות ההתחדשות העירונית בטירה".

כתיבת תגובה