תם עידן הפקס: חוק חדש יחייב משרדי ממשלה לקבל פניות במייל

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "לא הרפינו בוועדה עבור קידום החוק וככה יהיה עד שהוא יאושר באופן סופי. החוק יחולל מהפכה של ממש בשירות של המדינה לאזרח"

פקס shutterstock

כבר לא רק דרך פקסים: ההתקשרות המוכרת לאזרחים עם רשויות מקומיות, משרדי הממשלה, המוסד לביטוח לאומי וכדו' הנעשית עד היום רק באופן המיושן של פקס או משלוח דואר, מקבלת תפנית משמעותית לאחר קידום חוק ממשל זמין שאושר היום (שלישי) בוועדת המדע והטכנולוגיה.

על פי הצעת החוק של ח"כ דוד ביטן ושלתוכה התמזגה הצעתה של חה"כ שרן השכל, כל גוף ציבורי למעט צה"ל, השב"כ, המוסד ויחידות במשרד הביטחון יחויב לאפשר לאזרח לבצע את פנייתו אליו באמצעי קשר דיגיטלי וכן לפרסם באתר האינטרנט של הגוף דרכי פניה אלו.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון בדברי תודה למציעי החוק ח"כ דוד ביטן וחה"כ שרן השכל, ואמר: "לא הרפינו בוועדה עבור קידום החוק וככה יהיה עד שהוא יאושר באופן סופי. החוק יחולל מהפכה של ממש בשירות של המדינה לאזרח".

ח"כ דוד ביטן אמר: "עברנו כברת דרך ארוכה עד שהגענו להסכמות עם הממשלה בעניין הזה. בתחילה הגשתי הצעה מפורטת יותר המחייבת גם את הבנקים ושאר המוסדות הפיננסיים לנהוג בהתאם. הבנתי מהממשלה כי המטרה כיום היא לצמצם את הרגולציה על מוסדות מעין אלו ועל כן אני בוחר להעביר את החוק במתכונת זו ללא המוסדות הפיננסים אך מתוך תקווה שהמוסדות הפרטיים שמפוקחים ע"י הרגולטור יראו כי עליהם להתאים את מתן השירות לנורמות הקיימות בגופים הציבוריים".

חה"כ שרן השכל: "הצעת החוק שמה סוף לאבסורד שקיים היום במענה של משרדי הממשלה דרך שליחת פקסים ומכתבים. אני באופן אישי קיבלתי מענה ממשרד התחבורה על פקס ששלחתי רק עשרה חודשים אחרי. לקראת ההצבעה לקריאה שניה ושלישית אבקש לצרף שהחוק יחייב גם מוסדות פיננסיים ובנקים".

בפני הוועדה הציג מגיש התכנית 'נקסטר' בערוץ 12 דרור גלוברמן את האנדרלמוסיה כפי שעלתה בתכנית מכך שגופים ציבוריים מאפשרים פנייה רק דרך הפקס. "ב – 2018 לאפשר לאנשים מענה רק דרך פקס – זה לא רק חוסר קידמה אלא זה להרחיק מאנשים את השירות שמגיע להם. פקס הוא דבר יקר, מסורבל ומזהם. פגשנו לאורך כל הצילומים של פרקי התכנית אנשים שאיבדו את זכויותיהם בגלל פניה מסורבלת דרך פקס שארכה חודשים. דואר אלקטרוני הוא זמין היום לכל אחד במכשיר הנייד והפניה דרכו לגופים ציבוריים תיתן את המענה הפשוט וההגיוני".

בתום הדיון, אישרה ועדת המדע והטכנולוגיה תחילה למזג את הצעות ח"כ דוד ביטן וחה"כ שרן השכל להצעה אחת, ולאחמ"כ אישרה לקריאה ראשונה את הצע"ח שתאפשר לכל המעוניין לפנות אל גוף ציבורי לעשות זאת גם באמצעות הדואר האלקטרוני.

כתיבת תגובה