פלאפון תפסיק לתמוך במכשירים בטכנולוגיית CDMA

משרד התקשורת דרש מפלאפון לפנות את התדר עליו פועלת רשת ה-CDMA ולהחליף ללקוחות בעלי מכשירים בטכנולוגיה זו, על חשבונה, מכשירים חדשים המתאימים לטכנולוגיות מתקדמות יותר

מרכז שירות פלאפון | צילום: פלאש 90

משרד התקשורת פנה לחברת 'פלאפון' וביקש ממנה לפנות בדחיפות את תחום התדר בו פועלת רשת ה-CDMA המיושנת וזאת בשל הפרעות ספקטרליות בין מערכות תקשורת שונות. פלאפון מפעילה היום שלוש טכנולוגיות סלולאריות: רשת דור 2 בשיטת שידור CDMA; רשת דור 3 בשיטת UMTS ורשת מתקדמת דור 4 – LTE.

סגירת הרשת המיושנת (והיציבה יחסית) תשפיע על מנויים שמחזיקים פלאפונים או דיבוריות שפועלים בטכנולוגיית CDMA. החברה תפסיק לספק שירות למנויים בעלי ציוד זה ביום סגירת הרשת. מדובר בציוד ישן יחסית ובכל זאת, בהתאם להודעת משרד התקשורת, תחליף פלאפון לכל "לקוח זכאי", על חשבונה, ללא תמורה ישירה או עקיפה, את הציוד הישן בציוד החדש.

תהליך ההחלפה יתבצע בכל אחד ממרכזי השירות והמכירה של החברה במשך שנתיים, כמפורט ברישיון החברה. ייתכן שעל המונח לקוח זכאי יהיו פה ושם ויכוחים בין אנשי החברה ללקוחותיה. בכל מקרה, דורש משרד התקשורת מהחברה לפרסם את המידע לציבור בשלושה עיתונים יומיים מהגדולים במדינה שאחד מהם בשפה הערבית.

עוד דורש המשרד שפלאפון תשלח בדואר הודעה כתובה לכל מנוי זכאי אשר כתובתו רשומה בחברה; תשלח הודעה קולית או מסרון בדבר הפסקת השירות ותפרסם על-כך הודעה באתר האינטרנט שלה. במשרד ביקשו להבהיר כי סגירת הרשת לא תשפיע על מספר הטלפון של הלקוח או על תוכנית התעריפים לפיה הוא מחויב. כאמור, פלאפון תודיע ללקוחות הרלוונטיים במגוון דרכים מתי יחל תהליך ההחלפה, וכיצד יתבצע.

תגובה אחת ל: "פלאפון תפסיק לתמוך במכשירים בטכנולוגיית CDMA"

  1. במדובר ברמאות של חברת פלאפון.
    החברה ביטלה חד צדדית וללא הודעה בכתב אלפי חשבונות CDMA
    ולאחר מכן מודיעה שהן לא זכאים מהסיבה הנ"ל

כתיבת תגובה