'אושר עד' קוראת להחזיר המאוורר שגרם לקטיעת אצבעות

קריאה רשמית של מרב מזו כל – (אושר עד) להחזרת מאווררים עם להבי מתכת מיבוא של 'אליהו שיווק חשמל' שנמכרו על ידה בעבר • זאת, לאחר שבתחילת שנת תשפ"א, פורסמו מקרים של שלש קטיעות אצבעות של ילדים בעקבות השימוש במאווררים, בעיקר בחג הסוכות

אושר עד | צילום: יח"צ

לאחר שבחג הסוכות נקטעו אצבעותיהם של שלשה ילדים בשל שימוש במאווררים מיבוא של 'אליהו שיווק חשמל' ששווקו בין היתר, ב'רמי לוי' וב'אושר עד', מפרסמת עתה חברת מרב מזון כל בע"מ (רשת אושר עד, ח.פ 513461053) קריאה להחזרת מוצר עבור מאוורר מדגם Castel ML203030 הספק 90W שנמכר על ידה בעבר (ולכל המאוחר עד ליום 02.10.20). זאת, כחלק מתוצאות האכיפה והפיקוח המבוצעים במינהל התקינה, ובתאום עם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה.

כזכור, תחילה טענה החברה (בפרסום בעיתונות) כי על המוצר מצוין כי הוא לשימוש תעשייתי בלבד, אך רשתות השיווק הודיעו מיד כי יוציאו את המוצרים המסוכנים מהחנויות.

האחריות על אי הכנסת מותגים מסוכנים לארץ מוטלת על משרד הכלכלה ומכון התקנים, כאשר אכן, כעבור יומיים בלבד מאז פורסמו הידיעות על קטיעת אצבעותיהם של שלשת הילדים בשלשה מקרים שונים, הודיע משרד הכלכלה כי "בבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים, בהנחיית הממונה על התקינה, נמצא כי המוצרים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם: ת”י 900 חלק 2.80 בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים.

"בסעיף הבדיקה המדמה ניסיון חדירת אצבע האדם דרך מגן המאוורר תוצאות הבדיקה מעידות על ליקוי קריטי. המחזיק במוצר הנ”ל מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. המכירה בחנויות, לרבות בחנויות אינטרנטיות, אסורה בהחלט!".

עתה, מתפרסמת קריאה להחזרת מוצר (ריקול) למאוורר Castel ML203030 הספק 90W בעל שלושה להבי מתכת, הניתן לשימוש בשלוש תצורות: מאוורר ריצפתי, מאוורר עמוד ומאוורר תליה, תוצרת Newtime Import & Export שיובא ע"י 'אליהו שיווק חשמל בע"מ' ומקורו בסין.

לפי הודעת משרד הכלכלה, מדובר במוצרים העלולים לגרום לפציעות קשות ואף קטיעת אצבעות מלהב המאוורר.

הודעת ריקול זו מצטרפת להודעות אזהרה שפורסמו על ידי הממונה על התקינה בחודשים אוקטובר-נובמבר 2020 בגין מאווררים שאינם עומדים בדרישות התקן הרשמי: Muller ML203030, Beneton BT203030, Beneton ML205050

מאווררים מסוכנים | צילום: דוברות מינהל התקינה במשרד הכלכלה

על פי הודעת הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, בבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים בהנחיית הממונה על התקינה נמצא כי המוצרים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם: ת"י 900 חלק 2.80 "בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים", בסעיף הבדיקה המדמה ניסיון חדירת אצבע האדם דרך מגן המאוורר. תוצאות הבדיקה מעידות על היתכנות ליקוי קריטי.

המחזיק במוצר הנ"ל מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר ולהרחיק מהישג ידם של ילדים.

כל המחזיק במוצר מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר ומוזמן לפנות למקום הרכישה, לצורך החזרתו וקבלת החזר כספי. לפרטים נוספים ניתן לפנות לחברת חברת מרב-מזון כל בע"מ, טל: 02-6226400.

הממונה על התקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים התשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. "מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".

כתיבת תגובה