אחרי החלטת אלקין: "פינוי בינוי זקוק לקיצור הליכי תכנון"

 מול חוק ההסדרים המפחית את שיעור הדיירים הנדרש לפינוי בינוי ל-66% – תמיהה בשוק הנדל"ן על החלטת שר השיכון להפחית את שיעור ההסכמה הנדרש ל-51% בתוכניות התחדשות עירונית | עו"ד משה רז-כהן: "לאחר הפחתת שיעור ההסכמה הנדרש, צוואר הבקבוק יהיה ההליך התכנוני. על הממשלה לקדם בהקדם פתרון לקיצור ההליכים התכנוניים והליכי הרישוי"

זירת המבנה שקרס בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שורת המבנים המפונים בעקבות קריסת הבניין בחולון – הובילה את שר השיכון זאב אלקין להכריז כי יפחית את שיעור הדיירים הנדרש להסכים על פינוי בינוי במקרה של מבנים מסוכנים ל-51% אלא שההחלטה התקבלה בהרמת גבה בקרב העוסקים בתחומי ההתחדשות העירונית, בשל צוואר הבקבוק הבלתי פתיר במוסדות התכנון השונים.

בעקבות החלטת שר הבינוי והשיכון זאב אלקין להפחית את שיעור ההסכמה הנדרש לשם ביצוע פרויקטים להתחדשות עירונית במבנים המוגדרים כמסוכנים, אומר עו"ד משה רז-כהן, ממשרד רז-כהן, פרשקר ושות' כי אין מדובר בשינוי דרמטי לעומת ההפחתה שעליה כבר הוחלט בחוק ההסדרים, לשיעור הסכמה של 66%, וכי על הממשלה למקד כעת את מאמציה בתחומי התכנון והרישוי:

לדבריו, "על פי חוק ההסדרים הנוכחי, יתוקן הרוב הדרוש לשם אכיפת עסקת התחדשות עירונית על מיעוט סרבן ויופחת מ-80% לשני שלישים. הפחתה נוספת ל-51% לא תחולל מהפך, ולא תשנה באמת את מספר הפרוייקטים שייצאו לפועל. כעת ההתמקדות חייבת לעבור לתחום התכנון. לאחר הפחתת שיעור ההסכמה הנדרש, צוואר הבקבוק יהיה ההליך התכנוני. על הממשלה לקדם בהקדם פתרון לקיצור ההליכים התכנוניים והליכי הרישוי. גם כיום, פרויקטים רבים נכשלים, או שביצועם נדחה בשנים רבות בעטיו של ההליך התכנוני. כדאי ששם תתגלה יצירתיות ושאולי סוף סוף תיקוני החקיקה לא ינוסחו שוב על ידי אותם גורמים שלא הצליחו עד כה לייעל את הליכי התכנון".

8 תגובות ל: "אחרי החלטת אלקין: "פינוי בינוי זקוק לקיצור הליכי תכנון""

  1. רק הפחתה ל 51% כפי שמציע אלקין תחולל מהפכה.

  2. אלקין עם אתה מעביר את זה 51% אתה מלך ושביבי ימות עליך

  3. כאילו השלטון במדינת ישראל איבד את המושכות .
    כל שטות שיוצאת לאוויר נתפסת

  4. בוודאי שבניה בשיטה הסינית תפתור את כל הבעיות

  5. דיקטטורה במיטבה

  6. בתי המשפט פחדו ולא כפו על סרבן להסכים

  7. הוא צודק תהליך תכנוני הוא הבעיה,המרכזית העיריות גם מהוות בעיה בתכנון קיצור התהליכים איתם יביא בשורה אמיתית .

  8. אלקין כל הכבוד פתרון משמעותי למשבר בדיור

כתיבת תגובה