אחרי חוה"מ: הכנסת תצביע על דמי אבטלה לסרבני חיסון

יו"ר ועדת החוקה: "במיוחד בשיאו של גל תחלואה יש להקפיד על עקרונות מידתיות ולא להימצא במדרון חלקלק. זו בדיוק השעה להבדיל בין צעדים ראויים ערכית ומשפטית לצעדים שיש בהם חציה של קווים אדומים. תזכיר החוק הזה הולך צעד אחד אחרי אותו קו"

חיסון (אילוסטרציה). צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב על תזכיר חוק דמי אבטלה לעובדים לא מחוסנים המסרבים להיבדק: חצייה של קו אדום "מקווה שצעדים כגון אלו ייעצרו עוד בממשלה לפני הגעתם לכנסת"

היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) פתח את דיון הוועדה על תקנות התו הירוק: "אנחנו שומעים על צעדים ממשלתיים בנושא הגבלות הקורונה ואף פורסם תזכיר חוק העוסק בתשלום דמי אבטלה לעובדים שיפוטרו מעבודתם בשל כך שהם מסרבים להיבדק למרות שלא חוסנו, והעובד יהיה במעמד מתפטר ולא מפוטר. אני רואה בתזכיר החוק הזה שהופץ כדבר המחייב אותנו כוועדה להדגיש שבמיוחד בשיאו של גל תחלואה יש להקפיד על עקרונות מידתיות ולא להימצא במדרון חלקלק. זו בדיוק השעה להבדיל בין צעדים ראויים ערכית ומשפטית לצעדים שיש בהם חציה של קווים אדומים. תזכיר החוק הזה הולך צעד אחד אחרי אותו קו. יש לומר שאנחנו מגבים את הממשלה במאבקה בתחלואה אך גם בכך צריך להקפיד על קווים אדומים ואני מקווה שהם ייעצרו ברמת הממשלה לפני שיגיעו לכנסת".

בהתייחסו לתקנות המונחות על שולחן הוועדה להחלת תו ירוק על שורת מקומות עבודה אמר: "בערב החג, בצד קבצי התקנות בהם נדון היום הגיע קובץ התקנות שעוסק במגבלות תו ירוק במקומות עבודה על עובדים בשורה של מקומות עבודה, כך שעובד שאינו מחזיק תו ירוק יידרש לבדיקות ובמידה והוא מסרב לא יוכל להגיע לוועדה. התקנות היו אמורות להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב בעיצומו של חוה"מ. בדיאלוג מול לשכת רה"מ עמדתי על כך שהציפייה החד משמעית שלנו היא שהממשלה תאפשר לוועדה לדון בנושאים אלו בכובד ראש, וכן שלא ניתן לבקש ממעסיקים להחיל מדיניות חדשה בעיצומו של חוה"מ , דבר הדורש זמן היערכות סביר למעסיקים ולעובדים. לשמחתי העמדה הזו התקבלה ולכן על אף שהתקנות מונחות על שולחן הוועדה הן לא תידונה היום והממשלה תצביע על דחיית התוקף שלהן לאחר חוה"מ".

כתיבת תגובה