אחרי יותר משבע שנים: העובדים יוכלו להשבית את הנמל

ברקע המו"מ המתקדם על הסכם הרפורמה בחברת נמל אשדוד: הרכב מורחב בבית הדין הארצי לעבודה קבע בשעה האחרונה, כי בתום 7.5 שנים חוזרת לידי ההסתדרות ועובדי נמל אשדוד זכות השביתה • הנהלת נמל אשדוד: אין מקום למהלכים קיצוניים ולא מידתיים כמו השבתה

נמל אשדוד | צילום: ChameleonsEye שאטרסטוק

בית הדין הארצי לעבודה החליט הערב (א') לבטל את צו המניעה שמנע מעובדי נמל אשדוד מלשבות במשך 7.5 שנים. לאורך כל התקופה שבה חל הצו התנהל מו"מ באשר לעתידו ולחיזוקו של נמל אשדוד ושל עובדיו, שלווה מעת לעת על ידי בית הדין הארצי לעבודה. לאורך כל התקופה הזו גילו ההסתדרות והעובדים אחריות וכיבדו את החלטות בית הדין, את המשא ומתן ולא פחות מזה – את המשק הישראלי, בכל הנוגע לרפורמה בנמל.

בהמשך להחלטת בית המשפט מהיום מתכוונת ההסתדרות להמשיך ולהוביל את השיחות בנוגע לרפורמה, אולם לא תיתן יד להמשך גרירת הרגליים בנוגע להסדרת חוסנו של הנמל וביטחונם התעסוקתי של העובדים. אותם עובדים אשר עבודתם הקשה עשרות שנים למען הצלחת הנמל הובילה להיותו גורם משפיע במשק הישראלי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "זו החלטה חשובה במאבק שאותו אנחנו מובילים למען איתנותו של נמל אשדוד, ולטובת הביטחון התעסוקתי של העובדים. נמשיך בשיחות עד אשר נמצא את הפתרון הנכון ביותר. לא נמהר להפעיל צעדים ארגוניים, ונמשיך גם בעתיד לנהוג באחריות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "זהו רגע חשוב ברפורמת הנמלים שיצאה לדרך לפני כ-7.5 שנים. אני גאה בעובדי נמל אשדוד שלאורך הדרך גילו אחריות ובגרות. התחייבתי בפני בית הדין בשם ההסתדרות, בשם העובדים ובשמי, כי אם וכאשר יהיו צעדים ארגוניים – הציבור והמשק לא ייפגעו. אני קורא לכל הצדדים לשנס מותניים בישורת האחרונה".

את ההסתדרות ייצגו בבית הדין לעבודה עו"ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג, ועו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

מנגד, הנהלת נמל אשדוד מוסרת כי לאור התקדמות המו"מ ועל רקע המשבר הכלכלי, האבטלה הגואה במשק והתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה – אין מקום למהלכים קיצוניים ולא מידתיים כמו השבתה.

"ההסתדרות חייבת להתעשת ולנהוג באחריות ובשיקול דעת לטובת העובדים ולקוחות הנמל והבטחת פעילותו של הנמל בתקופה קשה זו", מסרה ההנהלה. "לעובדי הנמל יש אחריות כלפי הכלכלה הישראלית שלא ראוי שתפגע בשל אינטרסים צרים".

עוד נמסר, כי "חברת נמל אשדוד תמשיך לפעול במלוא המרץ להשלמת ההסכמים וסבורה כי ניתן לעשות זאת בפרק הזמן שקבע בית הדין, מבלי להידרש לסנקציות של שביתה".

כתיבת תגובה