אפקון-דור אלון: לנסוע ברכב חשמלי בלי 'חרדת טווח'

אפקון תחבורה חשמלית ודור אלון מתכננות להשיק מיזם משותף בפרישה ארצית לטעינת כלי רכב מונעים בחשמל • הרשת האחודה תמנה כ-200 עמדות הטענה, וצפויה יותר מלהכפיל את עצמה במהלך השנתיים הקרובות לכ-500 עמדות

אודי אליהו מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית (צילום: שי נחום) על רקע עמדת טעינה של אפקון (צילום: אילן דן)

דור אלון, מקבוצת אלון רבוע כחול שבבעלות מוטי בן משה, ואפקון תחבורה חשמלית, החברה הגדולה בישראל בתחום טעינת רכבים חשמליים בבעלות אפקון החזקות וקרן ההשקעות הליוס, מתכננות להשיק בקרוב את רשת הטעינה הווירטואלית הראשונה בישראל שתאפשר למשתמשי הרכב החשמלי לטעון את רכבם במיקומים שונים – במתחמי התדלוק של דור אלון לאורך צירי התנועה, במרכזי קניות ותרבות, ובמרכזי תעסוקה ומגורים.

כבר היום, אפקון ודור אלון מחזיקות ומפעילות כל אחת רשת טעינה ציבורית בפרישה ארצית מאילת ועד קריית שמונה עם עשרות עמדות אולטרה מהירות היחידות בישראל, והצדדים הודיעו כי בכוונתן לפרוש בשנים הקרובות מאות עמדות נוספות.

הרשת האחודה תמנה כ-200 עמדות הטענה, וצפויה יותר מלהכפיל את עצמה במהלך השנתיים הקרובות ותגיע לכ-500 עמדות הטענה במתחמי התדלוק של דור אלון, בכביש 6 ולאורך צירי התנועה, במרכזי קניות ותרבות, במרכזי תעסוקה ובשכונות מגורים בכל רחבי הארץ מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

מנכ"ל דור אלון, עמית זאב ומנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית, אודי אליהו, ציינו כי מטרת הרשת האחודה אפקון-דור אלון הינה להנגיש את הרשתות הציבוריות של שתי החברות ביישומון אחד ולאפשר לבעלי רכב חשמלי לנסוע לכל מקום ללא "חרדת טווח" בנוחות ובטחון על פי צרכיהם האישיים, וכי ניסיונן המוכח של כל אחת מהחברות בהקמה ותפעול של עמדות טעינה – עשרות מהן אולטרה-מהירות, מהווה זרז מהותי להרחבת צי כלי הרכב המונעים בחשמל לאורך כבישי ישראל.

עמית זאב, מנכ"ל דור אלון: "שיתוף הפעולה הוא בשורה של ממש לבעלי רכבים חשמליים, לאיכות הסביבה ולמשק הישראלי. כחברה העוסקת בפתרונות אנרגיה, אנו רואים את כניסת הרכב החשמלי כאבולוציה טבעית ונשמח להעמיד לרשות לקוחותינו הפרטיים וכן לציי הרכב רשת אחודה המונה מאות נקודות בפרישה ארצית, שתאפשר למשתמשים לטעון את רכבם בכל רחבי הארץ, בבית, במשרד ובדרכים. בשנים הקרובות, ככל שתגבר כניסת הרכב החשמלי לישראל, ישקיעו אפקון ודור אלון עשרות מיליוני שקלים בפרישת מטענים ברחבי הארץ ובהעצמת הרשת המתקדמת והגדולה בישראל".

אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית: "מטרתנו להמשיך לקדם תחבורה חשמלית בישראל ועל כן אנו גאים בשיתוף הפעולה עם קבוצת דור אלון. בכוונתנו להפעיל את רשת הטעינה האולטרה מהירה הראשונה בישראל, אשר תופעל באמצעות יישומון אחד ומוקד נהגים אחד לטובת נוחות הנהגים ובכך להמשיך להוביל את המהפכה החשמלית בישראל ולקדם תחבורה חשמלית.

השת"פ יאפשר לנהגים פרטיים ולציי רכב פרישה רחבה ומשמעותית של מאות עמדות טעינה בישראל ותפעול קל ונוח של טעינה במרחב הציבורי.

כתיבת תגובה