אקוודור: זו הידידה החדשה של ישראל – גם בתחום הכלכלה

מהדקים יחסים כלכליים עם אקוודור: מזכר הבנות בין אקוודור לישראל נחתם אתמול בירושלים | שרת הכלכלה ברביבאי נפגשה אתמול עם שר הייצור, החוץ, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו ועם שר השותפויות הציבוריות – פרטיות רוברטו סאלס | על הפרק: הידוק היחסים הכלכליים עם אקוודור וחתימה על מזכר הבנות בין המדינות

נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, עם הנשיא יצחק הרצוג | צילום: חיים צח, לע"מ

ביקור ממלכתי חשוב וראשון מסוגו עם תוצאות כלכליות מהותיות. נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, פתח אתמול (ד') ביקור ממלכתי ראשון בישראל, במהלכו ייחנך משרד חדשנות בירושלים המשותף לישראל ולאקוודור. את היוזמה הובילה שרת החדשנות אורית פרקש הכהן. הנשיא האקוודורי נפגש אתמול עם הנשיא יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה נפתלי בנט. שרי החוץ והכלכלה של אקוודור, נפגשו עם מקביליהם הישראלים, שר החוץ יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

בפגישה שהתקיימה בלשכת השרה ברביבאי בירושלים, בין ברביבאי לשר הייצור, החוץ, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו ועם שר השותפויות הציבוריות – פרטיות של אקוודור, רוברטו סאלס, שוחחו השרים בדרכים להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והצמיחה העסקית הבילטראלית בין שתי המדינות. כמו כן על מנת לקדם את הרחבת קשרי והיקף הסחר, נחתם מזכר הבנות בדבר שיתוף פעולה בסחר וכלכלה כחלק מהעמקת הקשרים הקיימים.

נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, עם הנשיא יצחק הרצוג | צילום: חיים צח, לע"מ

תחילתם של זרעי היחסים בין המשרדים ניטעו בפגישת זום שהתקיימה בין מנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן לסגן השר האקוודורי לייצור, סחר חוץ והשקעות – דניאל לאגארדה טומה לפני כחודשיים.

מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן: "מזכר ההבנות נועד לחזק את שיתוף הפעולה בתחומי הסחר ההדדי לרבות באמצעות הקמתה של ועדה משותפת שתפעל להעמקת והרחבת קשרי הסחר בין המדינות. מזכר זה מהווה אבן דרך ביחסים הכלכליים ואנו תקווה כי יגביר את היצוא והסחר בין המדינות".

 

נתוני סחר: נכון לשנת 2021, אקוודור, הממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון בסך של כ-8 מיליון דולר, בעוד היא מייבאת מישראל מכונות ומיכון חשמלי וטכני, גומי ופלסטיק, וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בסך של כ-36 מיליון דולר. היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר.

כתיבת תגובה