בזק וחב' נוספות הטעו את הלקוחות על מהירות הגלישה

אלפי צרכנים שרכשו מ'בזק' את חבילת TOP100, והובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40, לא קיבלו אפילו את מהירות ההורדה המינימלית • הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 6,750,000 ₪ על חברת בזק • הרשות תפעל מול חברות נוספות שהטעו צרכנים באותה דרך

לוגו בזק | צילום: תקשורת תאגידית בזק

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 6,750,000 ₪ על חברת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, לאחר שזו הטעתה את הצרכנים בעסקת רכישת חבילת אינטרנט כאשר אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, לא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית עליה שילמו והובטחה להם. מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה ואת היקף ההפרה שפגעה באלפי צרכנים. הכוונה נשלחה למנכ"ל החברה.

יודגש, כי לחברה קיימת זכות הטיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין. מהחקירה עולה כי בזק מספקת תשתית אינטרנט לגלישה ביתית הפרוסה ברחבי הארץ. את מהירות האינטרנט ניתן לצרוך ע"פ מספר חבילות גלישה, ביניהן חבילת גלישה עם מהירות הורדה מינימלית של 40 מגה ומקסימלית של 100 מגה (חבילת TOP100).

ההצטרפות לשירות, נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן.

בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה. במידה וע"פ הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100 תוצע לצרכן חבילה אחרת.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ניהלה חקירה כנגד החברה בחשד כי החברה מכרה לצרכנים חבילות גלישה ולא סיפקה לצרכנים בפועל את מהירות הגלישה המובטחת.

כאמור, מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ובמסגרת רכישת החבילה הובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40, לא קיבלו אפילו מהירות ההורדה המינימלית ובפועל מהירות ההורדה שהתאפשרה לאלפי צרכנים כאמור, הייתה נמוכה מ- 40 מגה.

מעשה זה מהווה דבר העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה כאמור בסעיף 2(א)(1) לחוק האוסר על ביצוע דבר העלול להטעות את הצרכן בכל הקשור למהות וסוג השירות. לאור זאת, יוטל העיצום הכספי.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה".

כתיבת תגובה