בחו"ל זה עולה פחות | המוצרים הישראליים שעושים עלינו קופה

כמה תשלמו על במבה בישראל וכמה תשלמו עליה בגרמניה? המבדק חשף: אלה פערי המחירים בחו"ל לעומת ישראל | תחקיר חדשות 12 בדק את המחיר של מוצרי מזון אהובים בישראל בהשוואה  למחירם ברחבי העולם | המסקנות חד משמעיות: המוצרים הישראליים זולים יותר בחו"ל  

קניות | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

ידענו את זה, אבל עכשיו זה כחול על גבי מסך עם תוצאות מבדק חד משמעותיות רוב המוצרים הישראליים, יקרים יותר בישראל וזולים יותר בחו"ל.

על רקע גל עליות המחירים וההתייקרות של מוצרי המזון בשוק הישראלי, נערך בחדשות 12 מבדק מיוחד אשר בדק האם המוצרים שהתייקרו לאחרונה בישראל, יקרים יותר או זולים יותר ברחבי העולם. במסגרת התחקיר, נבדקו מחירי מוצרים של מותגי מזון הנחשבים  לאהובים כמו במבה, ביסלי, פסק זמן וגם טחינה גולמית של חברת "אחוה". המבחן השווה בין מחירי המוצרים בערים שונות בעולם בהן לונדון, סידני ופרנקפורט, מול תל אביב. 

תוצאות הסקר חד משמעיות: המוצרים הישראליים יקרים יותר בישראל. למשל, חטיף במבה אסם 100 גר', מחירו בישראל 6.13 ש"ח, באוסטרליה 6.3 ש"ח ובגרמניה נמכר החטיף ב-5.5 ש"ח. הפער נרשם גם באריזות קטנות יותר לש הבמבה. גם ביסלי גריל, בישראל הכי יקר עם 4.9 ש"ח, מחיר של כמעט פי שניים מהמחיר בגרמניה שם החטיף נמכר ב-2.55 ש"ח בלבד. 

קפה טורקי עלית 100 גרם עולה בבריטניה פחות מ-8.5 שקלים כשבישראל המחיר הוא 10 שקלים, בארה"ב 10.50 שקל ובאוסטרליה שני שקלים יותר מאשר בישראל.

ועדיין בחברת עלית: חטיף השוקולד פסק זמן שנמכר בישראל בכ-4.90 ש"ח ועד 5.90 יעלה לכם בחו"ל רק בין ארבעה ל-4.5 שקלים, פער של עד כ-47 אחוז.

טבלת השוואת מחירים – מוצרי מזון בישראל מול העולם | מקור: יח"צ

גם תה ויסוצקי, בשקלול מחירי המארזים והתאמתם למוצר הישראלי, בארה"ב תעלה חבילת תה 11 שקלים, כאשר אותה כמות תעלה בישראל כמעט 25 שקלים, פער של עד 143 אחוזים (!).

 לפי הבדיקה, מחירן של כריות תלמה בארצות הברית זהה לשל ישראל (29.90 שקלים), אך המחיר יקר יותר מחבילה זהה בבריטניה ב-31 אחוזים.

עם זאת, המצב הפוך בטחינה של חברת 'אחוה' הנמכרת בישראל במחיר של 10 ש"ח אל מול גרמניה, שם אותה הטחינה תעלה 22 ש"ח.

לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של "אחוה", "לאחרונה התייקרו כל מוצרי הטחינה הגולמית שעל המדף עקב עליות משמעותיות במחיר חומרי הגלם, השינוע וההובלה. יחד עם זאת, אחוה היא הטחינה הזולה ביותר על המדף, מדיניות הנשמרת לכל אורך השנים, כולל במוצרי המאפה והחלוה תוצרת המפעל". 

כתיבת תגובה