'ביזנעס' מגיש: "על כוס קפה" – פודקאסט עם אנשים ועסקים

מדי יום שני, מארח יהודה אדלר את הדמויות המסקרנות בתעשייה לשיחה מרתקת "על כוס קפה" • בפרק הראשון, מתארח השם החם בענף הדיגיטל, אור פיאלקוב, שמדבר על הכל • איך (לא) למכור נדל"ן ברשת? מה מומלץ לעסקים קטנים? היכן גולשים החרדים? וכיצד ישתלטו הפרסומות על הוואטסאפ? • האזינו

פודקאסט - יהודה אדלר

"על כוס קפה". זהו שמו של הפודקאסט השבועי החדש של 'ביזנעס'. מדי שבוע מתיישב יהודה אדלר על כוס קפה עם איש עסקים מצליח ומנסה לפענח את כיוון החשיבה שלהם. כיצד הם מקבלים החלטות? איך הם הגיעו לאן שהם הגיעו? איך הם מתמודדים עם אתגרים? מה הם חושבים על עצמם ובעיקר איך הם אוהבים לשתות את הכוס קפה שלהם ומה לדעתם זה אומר עליהם? ודרך זה לקבל פרספקטיבה טיפה שונה על החיים, אז תצטרפו אלינו לשיחה על כוס קפה איתם. שיהיה לנו לרוויה.

כשנושא הדיגיטל צף, שמו של פיאלקוב עולה כמעט תמיד במהלך השיחה, ולא במקרה. אור פיאלקוב (35) נחשב לאחד המומחים המצליחים בכל הנוגע לפרסום בדיגיטל, קבוצת הפייסבוק שלו נחשבת לחזקה ביותר בתעשייה עם למעלה מ- 24 אלף חברים ותוך שנים ספורות הפך מקמפיינר בודד למעצמת דיגיטל המעסיקה לא פחות מ- 12 עובדים. זו גם הסיבה לכך שלא פעם מתכנסים בכירי הדיגיטל החרדי להרצאה עם פיאלקוב, שמאיר להם את הסודות הכמוסים שבנבכי התעשייה.

רגע לפני שנעבור לאנשי העסקים עצמם, בפודקאסטים הבאים, עצרנו לרגע וניסינו להבין למה נדרשים עסקיהם כדי להצליח עוד ולהרוויח יותר. תחום הפרסום בדיגיטל לא מסתכם ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש המאפשרים קידום ממומן לעסק, אלא הוא עולם שלם. כך למשל, אומר לנו פיאלקוב שכשניהל קמפיין בתחום הרכב הפונה למגזר החרדי הוא גילה שהנוכחות החרדית ברשת מאוד גדולה והיא מתמקדת בעיקר באתרי תוכן חרדים. "הגולש החרדי מתייחס לתוכן המתפרסם באתר באמינות מאוד גבוהה", הוא אומר.

יהודה אדלר עם אור פיאלקוב

כמו תחומים רבים אחרים, גם ענף הנדל"ן מבין שבשביל פרסום מנצח צריך גם דיגיטל. אבל כשעיריית אופקים רצתה להביא את תושבי המרכז להגר לנגב – זה היה נשמע כמו חלום. כעת, בפודקאסט החדש הוא חושף את מה שלדעתו הביא להישג המצליח, ומה הביא אותו למסקנה שבקמפיין נדל"ן עדיף לפרסם תמונות של אנשים ולא של השכונה עצמה.

גם אם זה נשמע כמו להיט שיווקי קל, פשוט ומצליח, יש גם עסקים להם עדיף שלא לפרסם ברשת. כמו למשל, פיצריה. "אי אפשר לומר שהפרינט מת. אם הפיצריה השכונתית תפיץ בתיבות הדואר פליירים שיווקיים, זה יהיה הפרסום הקלאסי והמנצח ביותר", הוא אומר ל'ביזנעס'. בנוסף, אם אתם עסקים קטנים, ובעיקר פחות מוכרים, כנראה שעליכם לחשוב פעמיים אם וכיצד שווה לכם לפרסם בדיגיטל. העלות לקליק ברוב המקרים תהיה יקרה מאוד בעסק קטן, ומנגד, אחוז ההמרות והעסקאות שייסגרו צפוי להיות נמוך, שכן אין הרבה אנשים שיקנו ברשת מעסק לא מוכר.

לדברי פיאלקוב, הדבר הראשון שחשוב ומומלץ לעסק קטן, הוא להתמקד בנוכחות המינימלית ברשת. בין היתר, באמצעות הצגה מקצועית של פרטי ותמונות העסק בתוצאות החיפוש בגוגל, נוכחות באפליקציית נותני השירות 'איזי', וכמובן נוכחות מרשימה באינדקסים כמו באתר B144 של בזק, דפי זהב -או בגרסה החרדית שלה – המדריך החרדי.

פיאלקוב מתייחס בפודקאסט גם לדמוגרפיה של הקהל ומגלה כי אם קהל היעד בקמפיין הוא מבוגר ייתכן שעליכם לשקול את הפרסום בפרינט המיושן. אם הקהל צעיר מדי, עד גיל 24, ייתכן שעדיף לכם לפרסם באינסטגרם מאשר בפייסבוק. את המסקנות האלו הסיק פיאלקוב לאחר ניתוח ואופטימיזציות של עשרות ומאות קמפיינים. מה שמעלה תהיה לא פשוטה לגבי עתיד ענף הקריאייטיב – שעשוי להיפגע קשות דווקא בגלל אותן טכנולוגיות.

לקראת סיום, מספק פיאלקוב הצצה לתכניות העתידיות של וואטסאפ, שמתכוונת לשלב פרסומות כבר בשנת 2019 שבפתח. אותן פרסומות, יציעו לכם לדבר עם עסקים, כאשר בהקלקה על המודעה תגיעו לצ'אט הוואטסאפ ביזנעס של העסק. בנוסף, תוכלו להתכתב, לקבל מידע ואף לסגור עסקאות עם בעלי עסקים – מבלי שהם כלל יהיו בצד השני של הצ'אט – באמצעות צ'אטבוט.

ומה באשר לעתיד? פיאלקוב צופה שהדיגיטל ישתלט על 90% מנתח הפרסום, אבל עדיין ישאיר נתח לפרינט ולטלוויזיה – שלא ימהר למות מהר מידי.

האזינו עכשיו לפודקאסט המלא, בעריכת יהודה אדלר – שבין עבודת קריאייטיב אחת לשניה מקציב את זמנו למפגש "על כוס קפה" עם אנשי העסקים המתארחים בפודקאסט החדש של 'ביזנעס'. להורדה, הקליקו כאן!

תגובה אחת ל: "'ביזנעס' מגיש: "על כוס קפה" – פודקאסט עם אנשים ועסקים"

  1. אי אפשר לשמוע

כתיבת תגובה