ברגע האחרון: נבלם קיצוץ מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה

אושר בממשלה: עובדים זרים בענף הבנייה לא יאולצו לצאת מהארץ ומכסת העובדים לא תקטן עד סוף שנת 2021 • הממשלה אישרה בערב שבת את הצעתו של השר ליצמן להאריך את תוקף ההחלטה למכסות העובדים הזרים  בישראל עד 31.12.2021 • להחלטה חשיבות מכרעת בתקופה זו, עת הצורך החיובי בהאצת ענף הבנייה

עובדים סיניים באתר בניה | צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה, שעמדה עד כה על 16,500 ולפי החלטת הממשלה האחרונה, הייתה עתידה לרדת ל-8,000 בלבד ב 1.1.21 – תישאר על מספרה הגבוה. העובדים לא יאולצו לצאת מהארץ ומכסתם לא תקן עד סוף 2021.

הצעד להקטנת המכסה שאמור היה להיכנס לתוקף כאמור, ב-31.12.20, נבלם ביום שישי האחרון, ועל פי ההחלטה, מכסת העובדים הזרים תעמוד על 16,500 עד 31/12/2021 ולאחר מכן תרד בהדרגה.

החוסר ההולך וגדל בדירות ובידיים עובדות בענף הבנייה קריטי היום יותר מתמיד, עת המשבר הגדול במשק הישראלי. הגדלת מכסת העובדים, קריטית להאצת ענף הנדל"ן:  הן כמקור לאלפי מקומות עבודה נוספים, הן כמנוע צמיחה כלכלי למשק. בהחלטה, הושם דגש  להגדיל את מכסת העובדים הזרים על מנת לשמור על קצב ייצור גבוה כנדרש.

בישיבת הממשלה ביום שישי, אושרה אפוא הצעת משרד הבינוי והשיכון למנוע את הצמצום הצפוי במספר העובדים הזרים בישראל  ולהשאירה  על 16,500 עובדים עד לסוף דצמבר 2021.

שמירה על מכסת הפועלים הזרים לעבודות רטובות תביא להגדלת מקורות הפרנסה לעשרות מקצועות משלימים בענף, ותוביל לצמיחה במשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הגדלת  מספר עובדי העבודות הרטובות תשפיע באופן ישיר גם להגדלת מספר העובדים בעבודות האחרות בענף הבניין כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות, עובדי אינסטלציה, עובדי מיזוג אוויר וכו'.

בשנים בהן חל גידול במספר העובדים הפלסטינים והזרים, חל גידול במספר העובדים הישראלים. לפיכך, ועל מנת לענות על הצורך להגדיל את כושר הייצור הענפי, הגדלת מספר העובדים בעבודות רטובות אף תורמת ליצירת משרות נוספות בענף.

כתיבת תגובה