גנב מהקופה הציבורית, ישלם ויישב ארבע שנים

גזר דין: ביהמ"ש המחוזי בנצרת גזר 4 שנות מאסר בפועל על מזכיר מושב משמר הירדן וסגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מבואות חרמון לשעבר • מעשיך בספר נכתבים: 133 שיקים, העברה בנקאית אחת וכסף מזומן מקופת המושב – 1.4 מיליון נגנבו מול קבלנים שסייעו להלבין בחשבוניות את הגניבות, תמורת אינטרסים • הקנס: חילוט של 200 אלף שקלים, חילוט של 900 אלף ו-ארבע שנים בפועל בכלא

מבואות החרמון | צילומסך מאתר המועצה האזורית

בית המשפט המחוזי בנצרת (כב' השופט סבאג) גזר 4 שנות מאסר בפועל על חיים עמור מזכיר מושב משמר הירדן וסגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מבואות חרמון לשעבר אשר הורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בנוסף, גזר ביהמ"ש על הנאשם חילוט של 900,000 ₪ וקנס של 200,000 ₪.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, בין השנים 1999-2014 שימש הנאשם, מלבד תפקידיו הציבוריים במושב, כסגן וממלא מקום יושב ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, כחבר הועדה המרחבית לתכנון ובניה בגליל העליון וכחבר בוועדת המכרזים. במסגרת תפקידו כמזכיר וגזבר המושב, היה הנאשם אחראי על הוצאת כספים מקופת המושב והאגודה החקלאית ועל מתן הנחיות להנהלת החשבונות של המושב. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, גנב הנאשם כ- 1.4 מיליון ₪. זאת, על ידי משיכת 133 שיקים, העברה בנקאית אחת וכסף מזומן מקופת המושב לחשבון הפרטי שלו ולחשבונות בני משפחתו. את חלקם האחר של הכספים העביר לרשויות החשמל, המס ועוד להסדרת חובותיו האישיים. את הכספים שגנב הלבין באמצעות חשבוניות כוזבות שספקו לו הקבלנים בעלי אינטרסים.

עו"ד עודד קם מפרקליטות מחוז צפון (פלילי) שניהל את התיק מסר בתגובה לגזר הדין כי: "בד בבד לסיועם של קבלנים אלה בהלבנת כספי הגניבה, סייע הנאשם לאותם קבלנים וקדם את ענייניהם בוועדות התכנון במועצה האזורית, בוועדת המכרזים ובהנהלת המושב. מדובר בתיק חמור מאין כמותו בו עבירות בשחיתות השלטונית שזורות זו בזו, כשאחת מזינה את השנייה ונותנת כיסוי מתאים, כדי שהגזל מהקופה הציבורית לא ייפסק ולא יתגלה במשך ארבע שנים תמימות".

ביהמ"ש קבע כי "הנזק שנגרם מביצוע העבירות היה עצום. במעשיו גרם הנאשם נזק כלכלי בהיקף של כ 1.4 מיליון ₪ למושב ולגידולים חקלאיים. כמו כן גרם לפגיעה באמון הציבור בעובדי הציבור, עקב ביצוע עבירת המרמה והפרת האמונים".

כתיבת תגובה