היה צפוי: שורה של תביעות ייצוגיות נגד שטראוס

חמש בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו נגד שטראוס וחלקן כוללות גם את יונילוור מזון – בעקבות פרשת הסלמנולה במפעל השוקולד בנוף הגליל | בשטראוס מגיבים: "החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות. גם אם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן"

אחד ממפעלי שטראוס | צילום: photobyphm, שאטרסטוק

בכל משבר זה מגיע, וגם במקרה של שטראוס, היה זה רק עניין של זמן עד שהתובעים הסדרתיים – או אלה שמביטים עליהם בעניין מהצד – ייגשו לתבוע ייצוגית את שטראוס על פרשת הסלמנולה במפעל השוקולד.

עד כה, כבר הוגשו חמש בקשות לתביעה ייצוגית נגד שטראוס, שכולן עוסקות בגילוי הסלמונלה במפעל השוקולד של החברה בנוף הגליל. לפי הודעת החברה עולה כי ביום שלישי הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בסך של עשרה מיליון שקלים לפחות וכמו כן, לפי הודעת החברה הוגשו ארבע בקשות נוספות בסכומים שונים המצטברים יחדיו למעל חצי מיליארד שקלים (511 מיליון שקלים ליתר דיוק) לבתי המשפט המחוזיים בירושלים ובתל אביב.

אחת מהן עומדת על 458 מיליון שקל, ומגישי התביעה מעריכים כי 833 אלף צרכנים נפגעו ואם הסכום יתקבל במלואו, כל צרכן יקבל למעלה מ-500 שקלים.

רוב המבקשים טוענים על העובדות הגלויות – שאותן גם פרסם משרד הבריאות – כי החשד לסלמונלה התגלה כבר ביום שלישי של חול המועד פסח, ולמרות זאת ההודעה לציבור והריקול (נדגיש: לפי היוועצות עם משרד הבריאות, וזה מה שככל הנראה תטען שטראוס להגנתה) הגיעו רק השבוע, ביום שני. שתי בקשות מתוך החמש שהוגשו, עוסקות גם בחלקה של חברת יוניליוור בעלי 'גלידות שטראוס', שכזכור ביצעה השבוע גם כן ריקול לחלק ממוצריה, המכילים שוקולד ממפעלי עלית-שטראוס בנוף הגליל.

חברת שטראוס מסרה כי "החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות. גם אם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן".

תגובה אחת ל: "היה צפוי: שורה של תביעות ייצוגיות נגד שטראוס"

  1. איזה חוצפה של כתבה!!!עניין של זמן עד שהתובעים הסדרתיים??מה אתה אומר?נראה שיש לך בעיה עם התביעות האלה.
    כואב לך שיש תביעה יצוגית נגד מחדל נוראי בזמן שהאזרחים משלמים מחירים מטורפים על המוצרים בגין חוסר תחרות בשוק שנשלט על ידי כמה משפחות ששולטות במשק!!!!אם זאת לא חוצפה אז כבר לא יודע מה זה חוצפה!!!נאחל שיקומו עוד הרבה תביעות יצוגיות נגד כל גוף שנהנה מהחוסר תחרות וגורם לשערוריה שכזאת!!!!

כתיבת תגובה