הניטור הישראלי להפרעות שינה באקזיט של מעל חצי מיליארד דולר

'איתמר מדיקל' המתמחה בזיהוי בעיות נשימה לסובלים מבעיות קרדיולוגיות, תמכור את כל מניותיה לחברת 'זול מדיקל' היפנית תמורת 538 מיליון דולר המשקפים שווי של 1.03 לכל מניה רגילה | החברה שנקראה על שמו של איתמר ירון ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים נמכרת בסמיכות מצמררת לתאריך נפילתו | אחיו, הד"ר גיורא, מהמייסדים על השלמת העסקה: "איך התאריכים הסתדרו כפי שהסתדרו? רק אלוקים יכול לסדר את הכוכבים ככה"

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל | צילום: יח"צ

לא בכל יום זה קורה. הצלחה מסחררת לחברה הישראלית 'איתמר מדיקל' המתמחה באיתור ניטור והתראה של קשיי ודום נשימה לאוכלוסיית המתמודדים עם בעיות קרדיולוגיות, עם רכישתה על ידי חברת 'זול מדיקל' היפנית המתמחה בפתרונות עבור חולים הסובלים ממצבים קשים של מחלות לב ריאה, בלמעלה מחצי מיליארד דולר.

החברה זכתה לקפיצת מדריגה אדירה בעת הקורונה, כשמעבדות השינה האמריקניות אסרו על הגעת נבדקים לבתי חולים ולמעבדות אלה בשל חשש להידבקות – וכל הבדיקות עברו אל בית הנבדקים. 'איתמר מדיקל' ששיווקה בארה"ב את מוצריה לניטור דום נשימה בשינה והפרעות נשימה בעת השינה – פרחה מעל לכל הציפיות בעולם הביומד.

על פי הדיווח ב-ICE 'איתמר מדיקל' תמכור את כל מניותיה לחברת 'זול מדיקל' תמורת 538 מיליון דולר המשקפים שווי של 1.03 לכל מניה רגילה, או 31 דולר עבור כל תעודת פיקדון, מחיר המשקף פרמיה של 50.2% על מחיר ה-ADS של חברת 'איתמר מדיקל' בנאסד"ק.

פעילותה הנוכחית של החברה תישאר גם אחרי השלמת המכירה, בקיסריה. המכירה טעונה אישור מה-FDA – מנהל המזון והתרופות האמריקני על המכשירים הרפואיים המאבחנים הפרעות נשימה בעת השינה. עוד צוין כי פעילותה של החברה ידעה משנה חשיבות בתקופת הקורונה, עת טיפולים רבים נשארו במסגרת הטיפול הביתי.

הנשיא והמנכ"ל של איתמר מדיקל, גלעד גליק, אמר כי "אנו נרגשים לשלב כוחות עם זול מדיקל, חברה בינלאומית המספקת פתרונות העונים לצורך של הקרדיולוגים והמטופלים שלהם. השילוב שבין הטכנולוגיות ופתרון הרפואה הדיגיטלית לדום נשימה בשינה של איתמר מדיקל עם הנוכחות של זול מדיקל יסייע ויאיץ את המאמץ שלנו בקידום רפואה ביתית לדום נשימה בשינה ויתמוך באבחון של חולים שאינם מאובחנים ואינם מטופלים".

ג'ון רנרט מנכ"ל זול מדיקל, אמר, כי "ההערכה כיום היא ש-60% מהחולים הקרדיווסקולאריים סובלים מדום נשימה בשינה, ומרביתם אינם מאובחנים. השילוב של זול מדיקל ואיתמר מדיקל יסייע באבחון של חולים נוספים אשר יזכו לטיפול בהפרעות נשימה בשינה. אנו מצפים לתרום לחיזוק שיתוף הפעולה בין תחומי הקרדיולוגיה ורפואת השינה".

ב'כלכליסט' ראיינו בהרחבה את הד"ר גיורא ירון, ממייסדי החברה ויו"ר מיום היווסדה ועד היום שעל שמו של אחיו איתמר ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים נקראה החברה. בראיון אמר ירון: "ישראל היא שוק קטן. בארצות הברית יש לנו רק 40 איש שעוסקים במכירות, כשל-ZOLL הרוכשת יש 700 אנשי מכירות לעולם הקרדיולוגי. אם המיזוג יעבוד יפה, יש לך פי 20 יותר אנשי מכירות שיכולים למכור את המוצר. זה אמור להביא ליותר עבודה ומכירות. יש המון 'אם', אבל אם זה ינוהל נכון לא רק שלא מדובר בצמצום פעילות – זה יהיה פיצוץ חיובי עבור איתמר מדיקל".

הוא הוסיף והתייחס לסמיכות לאזכרתו של אחיו איתמר ז"ל בערב יום הכיפורים בהר החרמון: "איך יכול להיות שחברה שנקראת איתמר מדיקל על שם אחי שנהרג במלחמת יום כיפור נמכרת ערב יום כיפור, רגע לפני שאנחנו עולים לחרמון לזכרו ולזכר נופלים בגדוד שלו? איך התאריכים הסתדרו כפי שהסתדרו? רק אלוקים יכול לסדר את הכוכבים ככה".

כתיבת תגובה