העיר החרדית הראשונה שעוברת למודל תח"צ ורכיבה

העיר החרדית הראשונה בהסכמי רשויות השינוי: משרד התחבורה, נתיבי ישראל ועיריית מודיעין עלית חתמו על הסכם "רשויות השינוי", שישפר את תשתיות התחבורה הציבורית ותשתיות הרכיבה בעיר | במסגרת ההסכם, יסללו ברחבי העיר 11 שבילי אופניים והסדרי מיתון תנועה באורך כולל של 6 קילומטרים | במקביל, יסללו 8 נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית באורך כולל של כ-15 קילומטרים, בעלות כוללת של 286 מיליון שקלים, ויושקעו 1.6 מיליון שקלים במעודדי הליכה טכנולוגיים

בחתימה על הסכם רשויות השינוי במודיעין עילית. יעקב גוטרמן ועילם שגיא | צילום: דוברות משרד התחבורה

בשורה לתושבי מודיעין עלית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל ועיריית מודיעין עלית חתמו על הסכם "רשויות השינוי", שיאפשר לשפר משמעותית את תשתיות התחבורה בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ובת-קיימא.

במסגרת ההסכם, יסללו ברחבי העיר 11 שבילי אופניים והסדרי מיתון תנועה באורך כולל של 6 קילומטרים. השבילים יסללו ברחובות רמב"ם-בית שמאי, נתיבות המשפט, רש"י, חובת הלבבות, מסילת ישרים, משך חכמה, חפץ חיים, יהודה הנשיא ונתיבות שלום.

במקביל, יסללו 8 נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית באורך כולל של כ-15 קילומטרים, בעלות כוללת של 286 מיליון שקלים. הנת"צים יסללו ברחובות בית הלל, בית שמאי, שערי תשובה, הרב מפוניבז', מסילת ישרים, חפץ חיים, יחזקאל, ואבי ורבא.

כמו כן, יבוצעו בעיר הסדרי מיתון תנועה במטרה לשפר את הבטיחות להולכות והולכי הרגל ויוצבו ברחבי העיר 10 סככות חדשות ומשודרגות ו-29 לוחות דיגיטליים (next bus) בתחנות האוטובוס. כמו כן, ישודרג שירות התחבורה הציבורית העירונית, בהתאם לתכניות, כבר בשנה הבאה (2023).

בנוסף, יוטמעו פרויקטים טכנולוגיים בעלות כוללת של 1.6 מיליון שקלים לרשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות פרקלט (פרקט במתחם ישיבה ופנאי ברחוב) והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.

משרד התחבורה וחברות התשתית חתמו על הסכמי "רשות השינוי" גם עם נהריה, טירת הכרמל, קרית מוצקין, עפולה, אופקים ושפרעם ובשלב הבא יחתמו הסכמים גם עם אור עקיבא, אשקלון ובית שמש. עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות.

הסכמי "רשויות השינוי" כוללים פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר. זאת, במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי, ולעודד את התושבים והתושבות לעבור לתחבורה ציבורית, אופניים והליכתיות.

ראש עיריית מודיעין עלית, יעקב גוטרמן: "לראשונה משרד התחבורה מבצע מהלך דרמטי בשיתוף הרשות, לשינוי יסודי בתכנון תשתיות והפעלת שירותי התחבורה הציבורית בעיר, פעילות שהעירייה קידמה שנים רבות עד שהגענו ליום הגדול הזה, בחתימת ההסכם ליציאה לביצוע. מדובר בבשורה גדולה לתושבי העיר שרובם נוסעים בתחבורה הציבורית ועד סוף 2023 אמורים כבר להרגיש את הביצוע בפועל".

משנה למנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עילם שגיא: "העיר מודיעין עילית ומשרד התחבורה חוגגים היום הישג משמעותי שיאפשר פתרונות תחבורתיים, מבוססי תח״צ, אופניים וטכנולוגיה לעיר, תוך פרק זמן קצר ובראייה צופה פני עתיד. חזון, שותפות ומקצועיות היוו את המפתחות שאיפשרו הסכם כולל, תקצוב משמעותי ותכנית עבודה למימוש בפרק זמן קצר, לעיר כל כך מיוחדת וחשובה, עם אוכלוסייה שכבר כיום משתמשת בתח״צ ולכן נדרש להתאים עבורה תשתיות. הצלחת התכנית חשובה בראש ובראשונה לתושבי מודיעין עילית, ובהמשך לערים רבות נוספות שיזכו להסכמים דומים מול משרד התחבורה בעתיד".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ: ״122 פרויקטים על פני 400 ק"מ של שבילי אופניים כבר נמצאים בייזום, תכנון ואף ביצוע מול עשרות רשויות ומועצות מקומיות. אנחנו מברכים את עיריית מודיעין עילית על שיתוף הפעולה וגאים להוביל את התכנון והביצוע של שבילי אופניים, המסופים ושיפור התשתיות בעיר ובכך לאפשר לתושבים להפחית את הנסיעה ברכב הפרטי. רכיבה על אופניים כבר לא שמורה רק לספורטאים וחובבי רכיבה, אלא כבר הופכת לאט לאט לנפוצה יותר בקרב כל אחת ואחד מאיתנו. הדרך שלנו להמשיך להעצים זאת היא לספק תשתיות ושבילי אופניים שיאפשרו לרכב בצורה בטוחה בעיר ובשבילים המחברים את העיר לתחבורה הציבורית בכבישים בינעירוניים, מה שיוביל להפחתת העומסים בכבישי הארץ וכמובן לשמירה על איכות הסביבה עצם ויתור על השימוש ברכב הפרטי"

תגובה אחת ל: "העיר החרדית הראשונה שעוברת למודל תח"צ ורכיבה"

  1. לא יהיה כלום כי אין כלום

כתיבת תגובה