הקבלנים טענו: אין בעל הבית מוגדר לעולם הנדל"ן

יו"ר התאחדות הקבלנים תל אביב-יפו: ״רמ"י זה מדינה בתוך מדינה, הריבון הוא לא ריבון, הוא כמעט כלום״ | ניר שמול: מנכ״ל של חברת נדל"ן שירדה צריך להתייעל, וזה יכול להיות גם בפיטורים״ | וכמה דירות חסרות על המדף נכון להיום?

יקי אמסלם מנכל קבוצת אלמוג, יהודה כתב - יו"ר התאחדות הקבלנים ת"א יפו, ניר שמול - מנכ"ל קבוצת שניר | צילום: נחשון פיליפסון

בכירי ענף הנדל״ן בישראל תקפו את התנהלות המדינה בכל הקשור לניהול משבר הדיור הנוכחי.

יקי אמסלם מנכ״ל קבוצת אלמוג אמר במהלך כנס ׳כלכלה, הוגנות והלכה׳ שיזם הכלכלן ארז צדוק מנכ"ל אביב בית השקעות: ״שר שיכון יכול לקבל החלטה וראש עיר יכול לבטל אותה, שרת הפנים יכולה להגיד אמירה וראש עיר יבטל אותה, כדי לבלום את ההשתוללות ולהביא לרגיעה בראש ובראשונה צריך תכנית ארוכת טווח שלא תלויה מי יהיה ראש העיר או ראש הממשלה״.

אמסלם הוסיף והסביר: ״בניינים לא נוחתים מהשמיים, אם אין ידיים עובדות אז לא יהיה בניין,  פרויקטים מרגע המחשבה ועד שמשפחה תקבל מפתח יכולים לעבור 20 שנה, בנתיים גדל עוד דור שצריך דירות. אם המצב ימשיך ככה כמובן שהביקוש ימשיך לגבור על ההיצע”.

מי שעוד השתתפו בכנס בפאנל אותו הנחה הכלכלן ארז צדוק היו ניר שמול מנכ״ל קבוצת שניר ויהודה כתב יו״ר התאחדות הקבלנים תל אביב-יפו שתקף את רמ״י ואמר כי “רמ״י זה מדינה בתוך מדינה, הריבון הוא לא ריבון, הוא כמעט כלום״

עוד הוסיף כתב: ״חסרות על המדף 150,000 דירות. אוכלוסיה שצומחת, עלייה של יהודים, פליטים מאוקראינה, עלייה בגירושים המחירים לצערי לא ירדו, לקבלנים במדינת ישראל אין שום אינטרס שהמחירים יעלו כי אנחנו נרכוש את המגרשים ביותר כסף״.

ניר שמול מנכ״ל קבוצת שניר התייחס לאווירה הלא אופטימית בפאנל מכיוון שונה ואמר: ״מדינת ישראל קטנה בשוק גדול מאוד, הייבוא מאוד משמעותי. כשהריבית עולה הנדל״ן יורד וכשהנדל"ן יורד אז אנחנו נראה ירידה של מניות של חברות נדל״ן. מנכ״ל של חברת נדל"ן שירדה צריך להתייעל, וזה יכול להיות גם בפיטורים״.

כתיבת תגובה