הקניונים מאיימים: נפתח את השערים גם בלי פיילוט

קרב גרסאות ושמועות שהופצו על ידי גורמים שונים הוביל את משרד הבריאות להזים את המידע הלקוי • מודיע: הפיילוט לפתיחת 15 קניונים יופעל, בלבד • לין: "פיילוט מיותר; כשל נוסף של קבינט הקורונה" • ובינתיים, חנויות המותגים הגדולים יוצאות לרחוב

שלט ההנחיות בקניון רמות | צילום: מערכת 'ביזנעס'

בעוד שאתמול הודיע משרד הבריאות כי "בהמשך להחלטות קבינט הקורונה שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו כי משרד הבריאות יביא לאישור קבינט הקורונה הקרוב תקנות לפתיחת כל השווקים וכן התקנות של פיילוט הקניונים שנקבע", היום נראה כי הדברים אינם צועדים באופן חלק.

עוד נאמר אמש כי "במשרד הבריאות יגבשו כבר מחר את התקנות המפורטות עם הגבלות ואכיפה מחמירות, בשיתוף פקחים עירוניים, מתוך מטרה לאפשר את פתיחת השווקים תוך שמירה על בריאות הציבור. תקנות אלו, כאמור, יובאו לאישור הקבינט".

אולם הבוקר נאלץ משרד הבריאות להזים את השמועות מצד הקניונים שכולם רצו להימנות על הפיילוט ולפתוח את החנויות, בעוד שהקבינט התיר רק 15 קניונים. משרד הבריאות הודיע אפוא, כי "בניגוד לשמועות מופצות, משרד הבריאות מקדם את המתווה הניסויי ("הפיילוט") של הקניונים. המשרד העביר כבר אתמול טיוטת תקנות להערות משרד המשפטים. לאחר סיום ההערות של משרד המשפטים התקנות יובאו לאישור קבינט הקורונה. התקנות מתבססות על מתווה התו הסגול שנקבע על ידי משרד הבריאות".

הרשתות והקניונים זועמים, חלקם אף מאיימים לפתוח ללא פיילוט וללא המתנה לתקנות.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר כי "קבינט הקורונה צריך לשנות מהיסוד את דרך חשיבתו. הוא חייב להפנים שאנו נחיה עם הקורונה לפחות עוד שנה. כל עוד קבינט הקורונה לא ישנה את דרך חשיבתו, וכל עוד הוא יסבול מקיבעון ודפוסי פעולה שלא יצליחו להחזיר את כלל המגזר העסקי לפעולה, המאבק בהתפשטות הקורונה יישא אופי סיזיפי וחסר תועלת, הגורם נזקים אדירים לכלכלה ולחברה. הבעיה אינה טמונה בקבלת החלטה ספציפית כזו או אחרת אלא בשינוי דרך החשיבה מיסודה".

לדברי לין, הפיילוט בקניונים היא דוגמה נוספת לכשל בהתנהלות קבינט הקורונה. אין מקום לפיילוט. צריך לפתוח את הקניונים כולם – ועכשיו. "יש לעשות כל מה שניתן בשינוי דפוסי ההתנהגות שלנו כדי שנוכל לחזור לאורח חיים נורמאלי ולהימנע מפגיעה מוגזמת בעסקים. הגישה הנוכחית של סבבי סגר ושחרור הדרגתי מעידה על קיבעון מחשבתי. כל המאמצים צריכים להיות מתועלים אחרת, לחיים נורמאליים ככל האפשר בצל הקורונה תוך שינוי מעמיק בדפוסי ההתנהגות המצמצמים מאוד את רמת ההידבקות".

לדברי לין, לצד הקניונים, יש לפתח כבר עכשיו גם את מכוני הכושר, מסעדות ובתי קפה, ברים, מוסדות תרבות ועוד; תוך הצבת תנאי פעולה מחמירים שימנעו ככל האפשר את ההידבקות, אך יאפשרו פעילות עסקית שוטפת.

חנויות פופ אפ

ובינתיים, הרשתות המובילות פותחות חנויות 'פופ אפ' לתקופות קצרות, ברחבי הערים.

חברת נלה דיגיטל קומרס (ת״א: נלה) הודיעה כי התקשרה בהסכמים לפתיחת חנויות למותגים Kiehl's, (מקבוצת לוריאל פריז), H&M  ו-Billabong (מקבוצת פוקס)  במספר חללי פופ אפ (STATION) במרכז תל אביב. בנוסף, ממשיכה ספוטנגו בהפעלת סטיישנים נוספים למספר רב של מותגים מקומיים ובינלאומיים והיא בוחנת אפשרות לפתיחת סטיישנים במרכזי ערים נוספות בארץ ובעולם.

ספוטנגו היא חברה ישראלית שפיתח פלטפורמה דיגיטלית חדשנית לקמעונאות לטווח קצר ("פופ-אפים") – שבאמצעותה מותגים ועסקים מזמינים ומשיקים חנויות פיזיות במיקומים מרכזיים לתקופות קצרות ועונתיות וכן חנויות פופ אפ דיגיטליות שמתאימות לצרכים העסקיים שלהם. ספוטנגו מאפשרת למותגים להזמין חנות בקליק במקום מרכזי ואסטרטגי, ללא כל התחיבות, במינימום מאמץ וכל זאת בקליק אחד.

ספוטנגו  מתמקדת בהפעלת רשת חנויות וחללי פופ-אפ המכונה STATION, ומהווה סטנדרט לתחום של קמעונאות לטווח קצר. בכל STATION של ספוטנגו, מותגים מקבלים מדי שבוע חנות מוכנה ברמה הגבוהה ביותר עם יכולת להתחבר למותגים נוספים בחלל במטרה להציע תוכן משולב ואפקטיבי לצרכנים שיבקרו במהלך הפופ-אפ. כל STATION של ספוטנגו כולל את כל השירותים והאמצעיים שהמותג צריך על-מנת לבצע מכירת פופ-אפ טובה, ומותגים מוצאים בפתרון של ספוטנגו פתרון רלוונטי לפתיחת חנות פיזית במרכזי הערים וכן למכירות האון ליין של המותג.

כתיבת תגובה