ועדת הכספים החדשה תתכנס היום לדיון בנושא הקרן לעסקים

ועדת הכספים תתכנס לישיבה בעניין העמדת ערבות מדינה לקרן הסיוע הייעודית לעסקים • הישיבה תתקיים בראשות ח"כ עודד פורר, היו"ר שמחליף את ח"כ משה גפני שהודח אמש מתפקידו ע"י רוב שאירגנה כחול לבן בסיוע הבג"ץ להקמת הוועדה המסדרת • הישיבה תתכנס בשעה 12:30 ותדון בעניין אישור העמדת ערבות מדינה לקרן הסיוע הייעודית לעסקים בשל התפשטות נגיף הקורונה

ח"כ עודד פורר | צילום: יצחק הררי

בתמיכת בג"ץ מעוררת תמיהה על מהירות הגשתה (בתום שעה בלבד מאז הגיש יו"ר הכנסת המודח יולי אדלשטיין את תשובתו – כך חישב עמית סגל) אישרה אתמול הכנסת את כהונת הוועדה המסדרת ברוב בולט של כחול לבן.

יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן שעומד בראש הוועדה המסדרת הודיע כי העמיד את ח"כ עודד פורר בראשות ועדת הכספים הזמנית. בחירתו אושרה ברוב של 61 חברי כנסת.

ניסנקורן אף הציג במליאה את הרכב הוועדה: הליכוד וכחול לבן: 5 חברים לכל אחת, הרשימה המשותפת: שני חברים, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה: נציג אחד לכל אחת מהסיעות.

ועדת הכספים החדשה והזמנית בראשות ח"כ עודד פורר היא אות אזהרה לציבור החרדי בפרט, בשל הדחתו של משה גפני מראשותה. בתקופה האחרונה, מאז כינון ממשלת המעבר הזמנית – ולא בפעם הראשונה – הרי שלצד החשכ"ל שניהל את תקציב המדינה, המפתח היחיד שנותר בידי המחוקקים היה בוועדת הכספים, שם נחתכו החלטות רבות תקציביות ואחרות. הפרשנית הפוליטית טל שניידר מציינת כי בשבועות האחרונים ביתר שאת, עם פרוץ משבר הקורונה, צריך היה לקבל החלטות רבות בתחום הבריאות ובענפים אחרים במשק.

היא אף דיווחה כי היום (ג') צפויה הממשלה להציג תכנית מסיבית לחילוץ עצמאים ובעלי עסקים קטנים, ולדבריה, את התכנית יהיה צריך להעביר בתיאום עם ועדת הכספים ולעשות זאת בלוח זמנים מהיר במיוחד.

ואכן, ועדת הכספים הזמנית תתכנס היום לישיבה לאישור העמדת ערבות מדינה לקרן הסיוע הייעודית לעסקים בשל התפשטות נגיף הקורונה.

הוועדה תתכנס ב-12:30 בצהריים.

כתיבת תגובה