יונדאי קונה: הזדמנות לאנשים שאוהבים לנהוג

בשמות דגמים ישנם לעיתים אנקדוטות משעשעות • יונדאי קונה למשל, שזה עתה בחנו, יכולה לקבל משמעות של קניה אם לא תנקדו אותה…  באנגלית למשל זה פשוט יותר, KONA וזהו… • מצד שני יש משהו שממש קנה אותנו עם היונדאי הלא סטנדרטית הזו

יונדאי קונה | צילומים: יחיאל גרין

רקע: יונדאי קונה, נציג חדש יחסית של יונדאי בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (כמו קאמיק, 2008, ארונה, ASX ועוד) נחת כאן לפני כשנתיים בהפרש קצר עם אחיו התאום קיה סטוניק. עם עיצוב לא שגרתי בעליל.

גרסאות ואופציות: שתי גרסאות עיקריות, זו שבחנו וגרסה היברידית.

מחיר: הגרסה הבסיסית שבחנו עולה 127,000 ₪; הגרסה ההיברידית מגיעה עד למחיר של 142,000 ₪

עיצוב: העיצוב החיצוני מרשים או "משוגע"… פנסים צרים כמו בסנטה-פה, תאורה בכמה קומות, 'חצאיות' על בתי הגלגלים, שילוב פנסי תאורה ייחודי מאחור. יש שיאהבו ויש שישנאו, מה שבטוח שאין הרבה דברים כאלה, בטח לא בצבע הצהוב מטאלי של רכב המבחן.

שורת נהג: חגיגת העיצוב נגמרת כאן ולא בטוח שזה רע, הנדסת האנוש מצוינת, מרווח מאד, המושב נוח, יש בקרת אקלים ובקרת שיוט והמצלמה האחורית מקורית. ולמרות שזו רמת הגימור הראשונה לא ממש חסר כאן הרבה. טוב… היינו שמחים לכניסה והנעה ללא מפתח, ולקצת יותר צבע בתא הנוסעים מעבר לשחור אפור.

מערכת מולטימדיה: גודל 7, מקורית ודוברת אנגלית עם דיבורית בלוטות', חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר. לפחות השמות של הנייד מוצגים בעברית וזה מצוין.

שורה שנייה: הקונה מבוסס על ה- i20, כך שאל תצפו למרווח רגליים כמו בג'נסיס ואין פתחי מיזוג.

תא מטען: 361 ליטר שזה סביר לקטגוריה.

מנוע וגיר: אם חשבתם שהעיצוב משוגע, חכו מה יקרה כשתלחצו על הדוושה. המנוע (טורבו בנפח 1.600 סמ"ק שמפיק 177 כ"ס) נלקח מאחיו הגדול טוסון, ובהתחשב בגודלו, מדובר ברכב מהיר מאוד, (מאיץ למאה קמ"ש תוך 7.5 שניות). לנהוג בקונה זו חוויה שאוטוטו תהפוך לנדירה בשעה שכל עולם הרכב מציג בעיקר רכבים היברידים וחשמליים. תיבת ההילוכים אוטומטית עם שבע מהירויות.

צריכת הדלק: בנסיעה איטית מגיע גם ל-18 ק"מ לליטר, במבחן הנמרץ הוא לגם ברוב הזמן, ליטר בנזין לכל 10 ק"מ לליטר.

נוחות הרכב: הרכב שכבר הבנו את נטייתו לנסיעה ספורטיבית, נוקשה מעט.

בידוד רעשים: כאשר בחנו את היונדאי איוניק לפני שנתיים שמנו לב לבידוד רעשים לא מהמשובחים בתעשייה, משהו ששמנו לב גם בקונה, לא מדובר במטרד אבל בהחלט מציק לפעמים.

בטיחות: הגרסה שבחנו צוידה במעט מצלמה אחורית, בקרת סטייה מנתיב ללא תיקון ובלימה אוטונומית, ברמות הגימור הגבוהות יש אביזרי בטיחות נוספים.

שורת סיכום: לאנשים מיוחדים שאוהבים לנהוג זו עסקה שחייבים לבדוק.

כתיבת תגובה