יונה ספיר בראיון חג בלעדי: "עלילה מעולה תרתק גם ילדי קומיקס"

"לא שיש מקום כלל לשאלה, אבל יש כאלה, מחוץ לרחוב החרדי שיתפלאו לשמוע: אף ספר שאינו חרדי לגמרי לא רק שלא ייכנס אליי הביתה, הוא גם מעולם לא נקרא על ידי. אבל לגולשים החרדיים מיותר לומר זאת" • לאחר שהמקום הראשון בשוק המותחנים החרדי נכבש פעם אחר פעם על ידי יונה ספיר, 'ביזנעס' מגיש ראיון חג מקיף ובלעדי • על איזו חוויה אי אפשר לוותר, למה ילדי הדור הזה הם לא רק 'ילדי קומיקס', איזה כרך שבר את שיאי המכירות, מה התכניות לעתיד, כמה שעות כותבים פרק, כמה זמן אורך תחקיר, ועד מתי אייל גלבוע, גיבור העל של סדרת "מרגל להשכרה", ימשיך להפציע מדי פסח בכרך נוסף?

המושקע ביותר. דם קר של יונה ספיר, על רקע מארז הסדרה

זה קורה בכל פסח מחדש. האפים של הילדים נדבקים ל-800 הדקות הקרובות, בהנחה שכל עמוד בספר אורך מעט יותר מדקה, לספרים עבי הכרס בסדרת המותחנים "מרגל להשכרה" של יונה ספיר. בבתים מסוימים זהו התחליף לאפיקומן, בבתים אחרים מזהירים שלא לפתוח את הספר לפני בוא חול המועד (אחרת הם לא יעזרו, אומרת אם ילדיי) ויש כאלה שלא מותירים את הספר יותר מרגע אחד ללא עין שתקרא בו. הוא עובד מיד ליד ולילות לבנים נרשמים לצידו, עד הסוף.

המכנה המשותף בין כל אלה הוא הלהיטות הבלתי נתפסת שבה התקבעה סדרת "מרגל להשכרה".

דמותו של אייל גלבוע, הגיבור הראשי של הסדרה, שמתחילה כשהוא עדיין ילד של אבא, מציגה אותו כבר אב למשפחה.

הוא בוגר שייטת 13, ואת הסדרה מתחיל כמפקד חוליית כידון במוסד, ממנה הוא מפוטר בסוף הכרך השני, אחרי שרוחו העצמאית מדי לא ממש יישרה קו עם מפקדיו במוסד. אבל מה? מתברר שכוחות הביטחון מתקשים לוותר על יכולותיו המיוחדות, והוא נשלח שוב ושוב לבצע משימות כפרילנסר, תוך סיכון עצמי לא מבוטל.

תוך כדי להטוט ממשימה למשימה, הופכת דמותו אט אט לממוסדת, וככזו, גם המשפחה הקרובה שלו נהיית מטרה לחיציהם של יריביו. אלה, מגיעים בדרך כלל בחבילה אחת עם שונאי עם ישראל וארץ ישראל, שמבקשים לחבל ולפגוע בעם היהודי בכל מקומות מושבותיו.

דמותו של אייל, גיבור-על שמתגלה גם כאנושי מאוד, ובעל חולשות משל עצמו, מרחפת על שבעה כרכים שהממוצע שלהם הוא כ-700 עמודים לכרך.

לא נגזים אם נאמר שהסדרה עבת הכרס, מכרה כבר, ואנו בהערכה זהירה בלבד, משום שיונה ספיר לא מגלה את הנתונים הללו, מעל מאה אלף (!) עותקים במגזר החרדי. אלה הם מספרי שיא במכירות. לשם השוואה, סופרי מתח פופולריים פחות, מרוצים מאוד ממכירות של בין אלפיים-לחמשת אלפים יחידות מכל ספר.

מה הופך את הסדרה הזו לכה פופולרית? איזה חוסר היא ממלאה אצל בני (וגם בנות…) הדור הצעיר? בכתבת חג ייחודית פותח 'ביזנעס' צוהר קל אל מאחורי הקלעים של הסדרה, ומעניק חרך הצצה נוסף לחובבי הז'אנר, עם פרטים בלתי ידועים שנחשפים לראשונה, תכניות עתידיות של סדרות מבית היוצר של יונה ספיר. על הכל, תקראו כאן, בראיון חגיגי, מיוחד ובלעדי לכותב השורות.

"הגרעין הבא מבשיל: יום אחרי פסח"

כשאני מפנה את השאלה הראשונה לספיר – אני נכנס לראש של ילד. בעוד אני הייתי רוצה לשאול על נתונים ומספרים, הילד שבי, שצמא לעוד כרך, פשוט קופץ ושואל: מתי ייצא לאור הספר הבא בסדרה? השאלה הזו, דומה, היא הנשאלת ביותר. תיבת המייל של ספיר מלאה בשאלות כאלה, בהצעות להמשכים ובבקשת פתרונות לשאלות, קצת ביקורת והרבה מחמאות. מכתבים ארוכים, משאלות לב כמוסות, ביניהן התשוקה לפגוש את אייל בעצמו – בקשה שמשום מה אינה יכולה להתממש…

יש סיכוי לספר בכל, נניח, חצי שנה? הילדים לא עומדים בלחץ הציפייה.

"מהירות היא תמיד על חשבון האיכות. על אף שכיום כבר יש צוות שעוזר לי בתחקירים שבעבר ביצעתי בעצמי, זה עדיין לא אפשרי לכתוב יותר מ-700 עמודים במשך פחות משנה. אם הקוראים היו יודעים כמה לילות חסרי שינה, ימים טרופים וכמות של שעות הוקדשו לספר, הם היו מבינים שזו בקשה לא מציאותית בעליל. יום אחרי פסח כבר מתחיל גרעין העלילה הבא להירקם, והאמת שבדרך כלל הוא נובט במהלך כתיבת הספר הקודם לו, אז רושמים בצד כמה מילים תחת הכותרת הנחפזת "מרגל להשכרה חלק הבא", וחוזרים לספר הנוכחי. הגרעין החדש מתחיל להבשיל במהלך החג, ובמוצאי הפסח כבר מסתערים על היעד הבא…

"באייר מוקדשים הימים להרחבת הרעיון (סינופסיס) בתמוז-אב אנחנו אחרי טיוטה ראשונה, ומאז הימים רק הולכים ונעשים צפופים ודחוקים כדי להספיק את היעד הנכסף: ערב פסח…"

מהיכן ההשראה לסדרה ולדמויות בה?

"האמת שמאז ילדותי אהבתי לקרוא על מלחמות, חיילים וסוכנים, והמשחק האהוב עליי היה לגו משטרה וחיילי צעצוע… הקב"ה חנן אותי בדמיון עשיר ובצמאון לידע, וביחד נוצר התמהיל הזה של אהבה למתח ולאקשן, ביחד עם עלילה סוערת ומורכבת".

את האמת, עם יד על הלב: לבית ספיר לא נכנסים ספרים של גיבורי על, סוכנים מיוחדים ועלילות בילוש – מהזן המצוי בעיקר בספריות ציבוריות? יצא לך לקרוא פעם ספרות כזו?

"ספרות זרה היא לגמרי מחוץ למחנה. יש בה כל כך הרבה רע, שאי אפשר להוציא ממנה משהו טוב. למעט כמה ספרי קלאסיקה ישנים, כמו מרבית בני דורי, לא קראתי דבר. בהסתייגות קלה: לצורך תחקירים, קראתי הרבה על המוסד, השב"כ, צה"ל וכל יתר יחידות הביטחון העולמיות. קראתי הרבה גם על נשק, רכבים, מטעני חבלה וכדומה, ומטבע הדברים הספרים הללו לא נכתבו על ידי אנשים משלנו".

הנמכר ביותר עד כה. טווח אפס

מהיכן הגישה למי שחונך ושאב את כל עולמו מהספרות החרדית, למאגרי הידע העצומים? ומניין ההכרה של כלי הנשק?

"התשובה הקודמת לא מספקת אותך?"

אותי אולי כן, אבל הגולשים מתעקשים…

"טוב, אז אדרש כאן לנקודה נוספת. הזכרת מאגרי ידע. זה קריטי לכתיבת ספר טוב. אי אפשר לכתוב ספר עם אפס ידע מוקדם, ולהתבסס רק על תחקיר בנושא. סופר צריך לדעת הרבה-הרבה-הרבה יותר מהקוראים שלו בנושאים עליהם הוא כותב. צריך ידע עולם: רקע היסטורי בסיסי, תפיסה פוליטית, הרבה גיאוגרפיה, קצת מדעים. אי אפשר לבוא ולכתוב על ריק. זה לא עובר. פעם קיבלתי לקריאת-התרשמות כתב יד חביב, שהכותבת שלו אולי ידעה מתי הוקמה המדינה, אבל בלבלה קשות בין ארגוני המרי של קום המדינה… וזו רק דוגמה קטנה. ברור שכל אחד יכול לטעות, אבל שהטעות לא תהיה מבישה יותר מדי".

לאיזו דמות בסדרה, מלבד אייל גלבוע, יש לך פינה חמה בלב?

"לאלי. מה בכלל השאלה? לא נראה לי שיש מישהו שיחשוב אחרת".

לו הייתה הסדרה נכתבת כעת מחדש, יש קווים שהיו משתנים בה?

"אופס. שאלה קצת מתקילה. לא הייתי משנה, כן הייתי מנסה לסדר טבלה יותר ברורה על כל דמות. יש לי טבלה בסיסית, אבל מסתבר שעם הזמן היא לא מספיקה, וכאן הגיעה, למשל, הטעות המביכה אודות בנצי, שב'אויב באדמת ידיד' דיבר ברוסית, וב'התנקשות' נכתב שאינו דובר שפה זו. כמה מיילים נוזפים קיבלתי… והיו עוד כמה דברים קטנים דומים".

כמה זמן אורך ליצור גרעין עלילה? כמה שעות ביום מושקעות בכתיבה, כמה זמן אורכת כתיבת פרק?

"שעות. שעות. שעות. ימים וחודשים. אי אפשר לענות בשלוף, כי יש פרקים שלוקחים זמן קצר יותר ויש כאלו שנמחקים שוב ושוב עד לגרסה הסופית. ככלל, יש לספר כעשר (!!!) טיוטות מרגע הכתיבה הראשוני ועד לסיום. לפעמים נדמה לי שאין מילה אחת ששרדה את כל הטיוטות… זאת עבודה מורכבת, מאומצת, קשה. כיפית, מאתגרת, מהנה, מרתקת – אבל קשה. אין חיים קלים. לא לאייל ולא לי. בשבועיים האחרונים לפני הורדת הספר לדפוס ישבתי מול המחשב 20 שעות ביממה, בלי גוזמה, ובלילות האחרונים לא ישנתי בכלל. אמיתי".

לפי הבנתך, עלילות כאלה מתרחשות במציאות?

"חד משמעית כן. כל פעולה שאייל מבצע, בוצעה בעבר על ידי לוחם ביחידות העילית של צה"ל או סוכנים מכוחות הביטחון. משיחות עם בוגרי יחידות כאלו, הפרטים מדויקים עד הסוף. לפעמים אפילו המעטתי מיכולותיו רק כי הקהל שלנו נוהג להפטיר באי אמון "לא יכול להיות". דווקא מפני שאינו מכיר את הלוחמים\סוכנים מקרוב".

כמה טיפים לסופר המותחנים המתחיל?

לא לחשוב שזה קל, וכתוצאה מן ההבנה הזו, לא להתייאש כשזה אכן קשה… הרכבת ספר מתח מהבסיס היא עבודה קשה. מאוד. והכי חשוב: לדעת למחוק בלי להסס. בספר הנוכחי, למשל, לא כל כך הייתי מרוצה מן הפרקים הראשונים. מחקתי שוב ושוב ושוב עד שהרגשתי שעליתי על הדרך.

ועוד טיפ: לכתוב כל מה שעולה על הדעת. בלי לעצור ובלי להתלבט. קוראים לזה במילה אחת: טיוטה. אחר כך אפשר למחוק, אפשר לשכתב, אפשר לשדרג. קודם כל לכתוב מה שעולה על דעתך".

מנתחים את הסוגיה

ז'אנר המתח בציבור החרדי אהוב מאוד בקרב הצעירים, בני הנוער, אבל אפילו קהל בראש צעיר, בגילאים מבוגרים הרבה יותר מוצא עניין בספרות זו. אני עצמי נתקלתי בתגובות רבות של יהודים מבוגרים ממני, שניתחו את הספר כ'סוגיה' – להבדיל אלף אלפי אלפים – ב'ראש של גמרא' בזמני ההתאווררות מהלימוד. אם כן, לאיזה קהל יעד מכוונים הספרים בעת הכתיבה? מי הקורא האולטימטיבי שאל רמתו הספר הזה מכוון?

"מלכתחילה כיוונתי לגילאי 17-18 ומעלה, עד לשלהי שנות הארבעים. אבל הפתיע אותי ילד בן שמונה שקרא את הסדרה כולה הלוך ושוב, (וחפרתי לו עם שאלות כדי לבדוק אם הבין, ומסתבר שהבין היטב!) ומאידך הדהימה אותי לא פחות קשישה בת מעל שמונים שמחכה לספר הבא בדריכות… כך שכנראה כל אחד מבין את זה בדרך שלו, ברמה שלו, בהבנה שלו". 

יש סיבה לכך שהצעירים החרדים נמשכים לסדרות דמיון ומתח? אולי משום שאין להם אפשרות לחוות את הדברים באמצעות צפייה, ויש חוסר בספרים מז'אנר דומה?

"לגמרי. ענית את שתי התשובות בעצמך. קודם כל אין מדיה. שנית, מדף ספרי המתח – והכוונה למתח אמיתי – ריק כמעט לחלוטין. ויש קהל אדיר שצמא למתח הזה, לריגוש, לתחושה המעקצצת באצבעות, הנשימה הנעתקת באימה… זה פשוט צורך עמוק בנפש שלהם. ואם לומר את האמת, זו ממש שליחות בעיניי, למנוע מהם – מן  הנוער בעיקר – מלרעות בשדות זרים. כבר סיפרו לי לא מעט אנשים על כך שהבן\תלמיד עזב את הספרים הזרים לטובת הסדרה. ויש כאלו שכתבו לי על כך בעצמם, בכתובת המייל שלי. אם יש משהו שמשמח אותי – זהו הדבר".

איך מסתדרת העובדה שקהל צעיר מאוד רוכש את הספרים בסדרה, עם העובדה שאומרים שאנו מגדלים כאן דור-קומיקס? מה, בשלב מסוים הילד מתהפך ומוכן להעמיק עד כדי שהוא גדל לחובב ספר וקריאה?

"קודם כל, אנחנו במצב טוב יחסית לכלל העולם, שם ירשה המדיה את אותיות הכתב כמעט כליל. ואכן, גם בעולם הכללי שררה אווירה כזו, וכבר ספדו כולם למילה הכתובה, וקברו אותה עמוק באדמה מתוך מחשבה שאף ילד לא יקרא יותר דבר. ואז באה רולינג עם סדרת הפנטזיה הידועה שלה (הארי פוטר. י"פ), והוכיחה לכל העולם שלא נכון. הילד יקרא, בהנאה ובחשק, אם רק יהיה לו מה לקרוא. ובמילה "מה" הכוונה לספר מעולה, לא פחות ממעולה. עם מכירות של למעלה מחצי מיליארד עותקים החזירה רולינג את תהילת המילה הכתובה.

"זה נכון גם לגבינו. אצלנו, הקומיקס הוא תחליף לסרט בעולם הכללי, והוא תחליף עלוב למדי, כן? אז בוודאות גמורה, כשיהיה לילד משהו מרתק שימשוך אותו באמת, הוא יזנח בחדווה את הקומיקס. עובדה".

"כרך תשיעי יפתיע גם אותי"

לקינוח, כמה שאלות חופרות. אבל אי אפשר בלי…

מותר לשאול כמה ספרים נמכרו מכל כרך בסדרה?

"איך אומר אייל תמיד? לשאול תמיד אפשר. הבעיה מתחילה עם התשובות…"

הראשון בסדרה. אויב באדמת ידיד

איזה ספר היה הכי מוצלח, לדעתך, מבחינה ספרותית?

"יהיה קלישאתי להגיד דם קר? בעיניי הוא הטוב מכל ספרי הסדרה, וגם המושקע מכולם".

איזה כרך שבר את שיאי המכירות?

"מוקדם מכדי לדעת על דם קר, אבל אם לא נחשיב אותו, אז טווח אפס".

מה התכניות העתידיות של יונה ספיר, והאם יהיו ספרי המשך לסדרת מרגל להשכרה?

"את זה יודע רק הקב"ה לבדו. זו הפתעה גם עבורי… כי האמת שתכננתי להפסיק את הסדרה אחרי טווח אפס, וכבר התחלתי לכתוב ספר ראשון בסדרה חדשה – מדהימה בעיניי – אבל נחתו בתיבת המייל שלי למעלה מאלף מיילים מפצירים ומתחננים להמשיך עם אייל. חשבתי להמשיך עם כרך אחד, ואיכשהו הספר התארך והתארך ועדיין לא סיימתי עם העלילה… בסוף הספר אייל נשאר במצב לא הכי קל עבורו. כך שיש סיכוי סביר לכרך שמיני.

"כרך תשיעי יפתיע גם אותי, אבל מי יודע?…"

חג כשר ושמח, ושתהיה לך שנה פורייה – כדי שבפסח הבא ניהנה גם מכרך שמיני בסדרת 'מרגל להשכרה', וגם מכרך ראשון של הסדרה החדשה…

221 תגובות ל: "יונה ספיר בראיון חג בלעדי: "עלילה מעולה תרתק גם ילדי קומיקס""

  1. שימו לב ❣️הכי מעניין שנזהרו בכתבה לא לחשוף בשום פנים אם יונה ספיר זה בו או בת
    תכל'ס הספרים אחד אחד וכרגע אני באמצע דם קר

  2. ברווז מוזר ומשעמם

  3. תכל'ס
    עם ההשוואה של מרגל להשכרה להארי פוטר-
    אין מה לומר שמרגל להשגרה (-על כל פנטזיותיו-)
    מעט מציאותי יותר.
    יונה ספיר אלופ/ה!!!

  4. אני קניתי דם קר והיה בזה פשלות
    מעניין אותי אם זה היה לכולם

  5. יונה ספיר זו לא אמורה להיות שאלה זו אמורה להיות עובדה!!!!
    כאילו ברור שאת מוציאה עוד ספר אחרי דם קר מה השאלה??????????????????????
    השארת המון דברים פתוחים אז זה חייב להעשות ומהרררררררר גם ככה הורדת לנו תלב כל שניה בספר

  6. יונה ספיר פשוט אלופה!!!!
    תודה רבה על כל הספרים, כל שנה את עושה לנו את הפסח….
    ובספר הבא בבקשה תחזירי את אייל לארץ,
    כמה אפשר להתעלל בבן אדם?????

  7. אייל גלבוע, כן, גם אני שמתי לב, וסתם ככה להעשרה:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%94_%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A8
    ומשה- אני גם קניתי אותו ולא היו לי בכלל פשלות

  8. ויקיפדיה: רות רפפורט היא סופרת חרדית ותסריטאית. רפפורט כתבה ספרי מתח לנוער בשם 'מתח לנוער', סדרות לנשים, וסדרת ספרים לילדים בשם 'עשרים ואחד בבית אחד' ששניים מספריה עובדו לסרט.

    רפפורט כותבת גם תחת שם העט יונה ספיר, בין השאר את סדרת ספרים הפופולרית בציבור הדתי ובציבור החרדי מרגל להשכרה.

  9. אוקיי, אז יונה ספיר זאת בת והשם האמיתי שלה זה ר. רפפורט שמוכר לכולנו מהסדרה 21 בבית אחד

  10. היו הרבה טעויות בספר דם קר: לדוג', לחרוד, מלשון לפחד. יש מילה כזה בשפה העברית?
    או אדמה בוצנית, או- "זאת עבודה שלך?" משפט שהופיע פעמיים בתחילת דיאלוג שבין אייל לארנון,
    גם מבחינת מבנה, ספרותית הוא אינו נכון כלל, אייל לא עובר תהליך ברור, הוא אינו עובר תהליך בכלל.
    שימו לב בדם קר- הוא חסר יכולת לקבל מרות- האם משהו השתנה בו במהלך הספר, הוא הולך רחוק מאוד ואינו מוכן לקבל פקודות,
    הוא עושה שטויות! מפקדיו צודקים. אני לא מרחמת עליו כלל וכלל.
    וזו עוד נקודה, הוא אינו מעורר הזדהות ואינני יודעת האם כיון שלשון המספר (הכותב) בולטת ונוכחת בשטח, או כיון
    שהדמות שלו, (גם אם תהיה מאופיינת היטב) אינה מוכרת לסופרת מקרוב ועל כן היא אינה יכולה להיכנס ולכתוב ממנה ממש להיצמד לדמות.
    אגב- הסיפורים אינם מגוונים מבחינת מה שקורה בהם. כל ספר אותו דפוס התנהגות שחוזר על עצמו אפילו הענישה.
    ויש לי עוד הערות אך אין מספיק פנאי לכתוב אותן.
    חבל לי מאוד שכדי לקרוא ז'אנר שאני אוהבת אני נאלצת לקרוא ספרים עם רמה נמוכה רדודה משו.

  11. כתיבה מקצועית
    השקפות זבל
    המון אלימות
    המון רצח
    והערצה אינסופית לכוחנות ולמדינה
    לא הייתי מאמינה שספר כזה יכנס לבית חרדי

  12. לדעתי ולדעת הרוב הספר ברמה גבוהה מאוד, מכל בחינה שהיא.
    הסיבה שהסופרת לא משנה דפוסי התנהגות היא דווקא בגלל שהיא מכירה את הדמות טוב, ויודעת שהתנהגות אחרת לא קשורה.
    ומספיק להכיר את אייל קצת בשביל לדעת בבירור שאייל הוא לא אחד שמקבל מרות, וכל החצופים שהעזו לגייס אותו אחרי לא יודעת כמה שנים של שירות מדינה, ידעו את זה.
    ואני נמנעת מלהוסיף עוד כמה שורות כדי לא לחשוף מתוכן הספר, אבל בחייאת, הצלחת לעצבן אותי, אז סליחה אם יצאתי תוקפנית.
    אני אוהבת מאד את הסדרה הזאת ומחכה לספר השמיני.
    האופי הייחודי של אייל, ביחד עם האהבה שלו למשפחה שלו ולחבריו היא הדבר הכי יפה בסדרה.

  13. הייתי רוצה לדעת אם אפשר לפרסם פאנפיקים על הסדרה, אבל לא יודעת לאיפה לשלוח את השאלה
    אין על אייל גלבוע בעולםםם

  14. לא יודעת מה אתכם אבל יונה ספיר דפינטלי משתבחת עם השנים…
    ולך״מפקד חיל הים״ אייל הרבה יותר מקבל מרות בספר דם קר, כאילו כן בהתחלה הוא לא שולט על הרגשות שלו אבל בואי, הייתי מצפה מאייל ממש לא לקבל פקודות אחרי הכל, אפרת עשתה משו… והוא כן עבר איזשהו תהליך במהלך הספר, הוא כבר לא הסמרטוט של המדינה הוא קיבל וואחד כאפה לפנים מכל מה שהאמין בו. ושירי, אני איתךךךך, כאילו ברור שהיא תעשה המשך היא השאירה מלאאאא קצוות פתוחים. צריך המשך, דחוףףףףףףףףףףףףףף

  15. יונה ספיר היא סופרת הכי אלופה שיש בזכותה אני התחלתי לקרוא ספרים ואני חושבת שכדאי שבספר הבא כדאי שתסיים את הסידרה ושתתחיל חדש המון בהצלחה

  16. ל”מפקד חייל הים”, אני חושב שאת הקוראים פחות מעניין אם יש מילים מסוימות או אין אותם בלקסיקון העברי, ויותר מעניינית העלילה והדמויות ,
    אין בציבור החרדי עוד ספרים כאלו, לעניות דעתי עדיף לקרוא את הספרים האלו מאשר לרעות בשדות זרים ולחפש ספרי מתח או אפילו סרטים חילונים או גויים, וזה מצויין שיונה ספיר נותנת מענה לזה, כי יש ציבור גדול שהנושא הזה מעניין אותו ורוצה לקרוא מתח, ריגוש, אקשן, מלחמות, ואין לו כל כך איפה.
    סופסוף יש ספרים שלא מנסים לייפות המציאות ולא עושים את ראש המוסד חרדי וראש הממשלה חוזר בתשובה……………אלא כן נצמדים למציאות עם עלילה עוצרת נשימה.

  17. אני באמצע לכתוב לה מייל נזעם, אבל אני מרחמת אני הולכת לכתוב מחדש משהו עדין יותר כדי שלא תתאבן לה היד ותשאיר את אייל איפשהו בגלובוס.
    אם בספר הבא אייל לא בארץ, בנצי חי ובריא ולא רצו להרוג אותו בגלל אייל, לא סולחת!
    אם אייל איבד מצפון ושליטה זה רק בגלל הסופרת, רק!
    מחכים לסידרה חדשה(אם איזכורים של אייל כי בלעדנו הוא לא חי.) לא קונה את הספר התשיעי שיהיה ברור, מספיק התאכזבתי בטווח אפס.
    הראיון היה עדין מידי והמראיין לא קרא את דם קר!

  18. את הקוראים מחילה מכל מיני מעניין מאוד אם קיימת מילה שאינה מופיעה בשפה העברית ככל שאין מדובר במילה שהומצאה ביודעין.
    אבל כאשר מדובר בטעויות נו נו.
    אבל לא אאריך כי זה באמת חלק שולי, וגם אינו נוטל חלק מרכזי, הרי לא כל הספר מלא שגיאות,
    גם אני קראתי את הספר בעניין או כמו שאומרים- לא הנחתי אותו מידיי עד לסוף המפתיע, שאגב לא כל כך הפתיע.
    כאן לא מייפים את המציאות, כיון שאייל גלבוע כבר חרדי, לטענת הסופרת.
    אבל אם ככה- למה הוא 'נזכר' שהוא חרדי רק כאשר מגיע הדבר לאוכל כשר או תפילת שחרית כלשהי,
    למה לא כאשר מדובר בגנבות אינסופיות של רכבים, במוות בלתי פוסק של כל מיני אנשים שמפריעים בדרך למטרה.
    אינני יודעת.
    אולי מדובר בדיני נפשות, משו כאן קצת לא ברור לי.
    אבל שוב אני אומרת- אולי צדק מי שאמר כאן, שהיא טובה לאנשים שמחפשים סיפורי בלשות שיתאימו לרוחם והשקפתם.
    אסיים בהצדעה.

  19. טרילוגיה מצויינת .

  20. הראיון יפה…..
    אתמול גמרתי את הספר דם קר …..
    וקצת התאכזבתי שיונה השאיר/ה המון קצוות פתוחים … בפרק הבא אני מצפה שאייל יחזור לארץ באיזו פרוטקציה בנצי יחיה ואלי ואייל ישארו חברים טובים כמו שהם רק בגללם אני קוראת את הספר…..
    משום מה אני מאד מחוברת לספרים האלו שמזכירים לי הרבה תקופות שהיו לי בחיים …
    ואציין שהכתיבה של הספר עם המון הומור שחור וציניות שאני מתה על זה מאד מעשירים את הספר…..
    אז אני מאד מחכה לספר הבא שיתחיל טוב ויסיים טוב ….
    ולא כמו עכשיו…. שאין מושג מה קורה .. ונדע זאת רק בפרק הבא …. יש לי המון מה לומר אך אסיים כאן …..

  21. יונה, אם בנצי מת, הלך לך על כל הסידרה!!!!!!
    סידרה מאלפת ומותחת, אבל כל עוד אייל אכן מתפקד, אם הוא נשאר בחור שלו, זה יהיה נורא!!!!!!
    תתני לו חנינה דחוףףףףף!
    ובואו לא שכח שכמה שאורי שבתאי נחמד ועוזר לאייל, בגללו אייל התגייס למילואים!!!!!!!!!!!

  22. יונה ספיר היא סופרת הכי אלופה שיש ביזכותה אני התחלתי ליקרוא ספרים ומאז שהתחלתי לא יכולתי להפסיק אבל גם אני חושבת שכדאי שבספר הבא תחזירי את אייל גלבוע לארץ ושיהיה לך המון בהצלחה בספר הבא תודה רבה לך על כול ההשקעה

  23. יונה ספיר יש לי שאלה מה יותר טוב להיות ממוכרת לספר או לסרט פשוט אני וחברות שלי מיתוכחות אל זה כול הזמן תודה רבה ואין על אלי ואייל בעולם

  24. מרים אני חושבת כמה שהסידרה הייתה יפה ומהממת אבל אני חושבת שבאמת צריך קצת שינוי כי שבדם קר שאמרו טוב אנחנו צריכים מימך משהו אני כבר לא היתרגשתי מיזה כאילו אני רגילה לזה שמבקשים מימנו דברים אז אני כן חושבת שצריך שינוי אבל אחרי הכל אין על אייל גלבוע

  25. יונה ספיר איך עשית לי את זה הרגת אותי בדם קר !😣😣😓😓😪😪
    סתם עכשיו אנלא מדברת בשפ פורד אבל כל הכבוד לך שהרגת אותו… הוא עצבן אותי קשות.. סדרה נדירה😎😎😎🥰🥰🥰😍😍😍🤩🤩🤩

  26. כיבינימת עם הצבא הזה לא מתביישים לגייס אותו עוד פעם, רציתי לירות בהם. כאילו מה🤬🤬🤬🤬🤬😡😡😡👿👿👿👨‍✈️👨‍✈️👁‍🗨🔪🗡⚔⚔

  27. וואו ספר מטורף!!! עולה על כולם!!!

  28. סדרה מהממת שאין כאלו דברים…. מקצועית ברמת על לא נופלת משום סרט בכל ז'אנר שהוא.
    הספרים נדירים אחד אחד אין מה להגיד בכלללל.
    רואים מקצועיות וידע עצום,רואים סופרת שיודעת להעביר עלילה כולל כל הרגשות בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות.יש לה שנינות וחכמת חיים,ידע עולם אדיר ויכולות מטריפות!!!!!בקיצור אין עלייך.

  29. יונה ספיר!!!!
    סדרת מרגל להשכרה מלווה את כולנו כבר כמה שנים..
    אבל יאללה, חלאס, מדובר באדם אחד שנמרח על 7 ספרים עם 600 עמודים.
    יש לך כתיבה מעולה רעיונות נועזים,
    הגיע הזמן להיפרד ממרגל להשכרה ולהתחיל עם סדרה חדשה!!!

  30. אני מסכימה במאה אחוז

  31. אבל אולי פשוט תמשיכי לכתוב לכתוב על אייל גלבוע אבל לא על מרגל להשכרה אבל את ממש טובה איך שהצלחת לכתוב על אייל בדם קר שהוא היה צעיר פשוט אלופהההההה אין אליך 💕💕💕😍😍

  32. וואו וואו וואו!! אני חייבת לציין שהסדרה הזאת פשוט (או לא כזה פשוט) מושלמתתת!
    אני אדם שלא קורא ספרים כמעט בכלל וכשאחותי הציעה לי לקרא את הסדרה צחקתי לה בפרצוף… היא לחצה עלי, עשיתי לה טובה והתחלתי לקרא.
    כשגמרתי את דם קר, הסתכלתי על הסדרה ולא האמנתי שקראתי את כל העובי הזה! זה פשוט רץ מרוב המושלמות…
    ממליצה לכל מי שיש לו אפילו טיפת זמן- לקרא. (לא מומלץ לאנשים עם הרבה מחויבויות משום שמהר מאד הם ישכחו מהם…😏)

  33. הלו הלו רפי פריישר !!!!
    הסדרה הזאת לא נגמרת לפחות עד הפרק ה9 אוקי ???
    שיונה ספיר תתחיל סדרה חדשה על הצד …..
    ומי שהסדרה מרגל להשכרה על אייל שיעממה אותו שיפסיק לקרוא ויעבור לספרים אחרים ….
    לנו בכלל לא נמאס מאייל !!!! [אולי קצת צריך לשנות בתוכן העלילה שזה פרט שולי ]
    אבל כשמחוברים לדמויות מהספר ממש אי אפשר לעזוב אותן כל כך מהר …..
    ומי שהסכים איתי שיגיב !!!!!!!

  34. להפרד????
    להפרד ממרגל להשכרה???
    להפרד מאייל ואלי???
    ה' ישמור!!!
    הסדרה הזו, זה הדבר הטוב ביותר שקרא לספרות החרדית לאחרונה. (לעניות דעתי כמובן)
    "ומפקד חיל הים" כל הסדרה היא מדגישה שאייל גונב רכבים/ אופנועים/ כל דבר שזז. לצורך הצלת חייו או של אחד שראוי לחיות עפ"י טעמו.
    פרט לכך שהוא מבקש בעדינות ובנימוס רב, להשאיר פרטים מזהים.
    צאו ולמדו מאייל גלבוע מהם נימוסים…
    בקיצור, סדרה מדהימה.
    משלבת מתח, רגש, הומור.
    ואם נתעכב רגע על ההומור, הרי שהוא בשפת העם,
    ק ו ר ע / ה ו ר ס.
    ואם לא הבנתם/ן אז ההומור הוא מצויין. וכתוב הייטב.
    איזו שנינות…
    יש לי עוד המון מה לכתוב ולהביע,
    אך מוטב שאעצור כאן…

  35. לצערי קראתי את התגובות… ומדוע לצערי?…כיון שאני באמצע הקריאה של 'דם…'
    לדעתי ר.רפפורט\ספיר היא ה-סופרת בהא הידיעה במגזר! ואני קראתי הרבה והרבה סגנונות בחיי [בתור חוזרת בתשובה]. אז לא חייב תמיד לבקר….[למרות שיש ביקורת אבל זה מתגמד ביחס ל….]
    אוהבים את אייל וכולם! לא רוצים להיפרד, אפשר לשלב את 'מרגל' עם סדרה חדשה או עם כרך נוסף של 'בקצה המחנה'….
    העיקר שפסח שנה הבאה בעז"ה נהיה מסובין עם יונה ספיר. בי-ם כמובן מה השאלה!

  36. שוב, אני מסכים ב 100 אחוז שיונה ספיר סופרת מצוינת,
    תראו את הכתיבה, השנינות, העומק.
    אבל, כמה פעמים כבר אפשר לקרוא שאייל נלקח לכלא, משתחרר(משחרר את עצמו) ושוב נלקח לכלא(לדוג') ושוב משחרר את עצמו,
    וכך זה עם הגנגסרים וכל מי שלא יהיה.
    אז באמת כבר כדאי שיונה ספיר תעבור לסדרה חדשה, ו…מידי פעם תזכיר גם את אייל גלבוע

  37. לא אמרתי שצריך להיפרד מאייל ואלי פשוט אפשר להמשיך ליכתוב על אייל גלבוע אבל לא על מרגל להשכרה אבל מי שלא קרא את הסידרה הזאת הפסיד!!!!!!!!!!!!!!!!!! ושיתחיל הרגע 😛😝😜🤪❤️😍אבל הרגע ליקרוא!!!!!!!

  38. רפי שוב מסכימה איתך חוץ מהקטע שלא ליכתוב על אייל בזה אני לא מסכימה 😤😤😤אי אפשר להיפרד מימנו 😍😱😉

  39. לדעתי ספיר גומרת את הסידרה בספר הבא, ואם יוצא תשיעיע אני יוצאת בחרם!
    מה היה העניין של הספר הקר הזה? מה? חוץ מלגרום לנו לשלם73 ש"ח על ספר שמסבך את הגיבור שלי? סתם רוע? יונה נשחק לך המצפון! נשחק.
    תרחמי עלינו ועל אייל באמת ספר הבא חובה לגמור את הסידרה ולהתחיל חדשה כבר בפסח הבא שיהיה לי ביד גם ספר סיום של מרגל להשכרה וגם ספר חדש שפותח סידרה חדשה.
    לידיעה זה לא עשרים ואחד בבית אחד! לא רוצים עשרים ואחד חלקים(אייל בן שלושים ומשהו…) זה גם לא אלי לומד להזהר(שלושים פלוס.)
    נשמח לשמוע על אייל גם בסידרה הבאה וכל טוב לו לסופרת ולכולם.
    ד"ש לאייל(הייתי הולכת למסור לו, אבל גם הסופרת לא יודעת איפה הוא…)

  40. לדעתי יש פה אפליה גדולה לאלי
    כל הזמן מהללים את אייל ושוכחים ממנו כאילו הוא לא שווה כלום
    הלו תתעוררו! מדובר בלוחם מוסד נחוש ומיוחד שעומד תמיד לצידו של אייל
    מה ?? לא תמחאו לו כפיים?
    אני שמח שיונה חושבת כמונו ואמרה ששמור לה פינה חמה בלב לאלי

  41. אין על יונה ספיר בעולם!!
    עולה על כל הסופרים,
    כתיבה,
    שנינות,
    תחכום,

  42. יש לי שאלה מישהו פו שלך מייל ליונה ספיר והיא ענתה לו ואם כן תוך כמה זמן היא החזירה לו תודה אני ישמח אם מישהו יענה לי תשובה תודה רבה

  43. למי שכתב שהמראיין לא קרא את דם קר. שים לב שהמראיין הוא ישראל פלר, העורך של הסדרה…

  44. אייל חתיכת מודל להערצה, והכי מגניב זה הציניות. אל תורידי לו את המורל, יונה, בבקשה!
    וגם תודה שאפרת נהייתה פחות חדה. אייל ממש סבל מהיחס שלה קודם. רק תשתדלי לגמור את הספר עם סיום פחות רע, כמו בטווח אפס ודם קר.
    זה לא גורם ליותר מתח, רק לקהות הרגש. וזה חבל.
    תודה על הסדרה המטורפת! (לא מצאתי מילה אחרת. אייל היה מסכים איתי, תודו).

  45. אין על אייל בעולם !!!!!!!! פשוט מושלם ולכול אילו שאמרו לגמור את מרגל להשכרה תחלמו זה הספרים הכי יפים שקראתי מחכים לעוד ספר שיצא בקרוב ממש אמן

  46. שים לב.
    ישראל פלר ערך את הסדרה עד הספר הנוכחי.
    העורך הפעם הוא מי שהיה תחקירן בחלק מהספרים הקודמים, שלמה דודק.

  47. ישראל פלר לא ערך את כל הספרים(פרצמן דודק) ומי שאומר להמשיך עם הסידרה כמו שנכתב כהה לו הרגש שמחה שלי לא.
    שלחתי מייל ליונה ספיר לעיתים ענתה מהר לפעמים לאחר יום יומיים(מהר באמת כמה שעות)
    אפליה על אלי זה כי לא עליו הסיפור הגדול הוא דמות רקע חשובה, סוג של תפקיד משנה.
    יונה ספיר אלופה ותוכל להמשיך כך גם בסדרות אחרות.

  48. אהבתי את הקטע של האריזה הממתוגת, שניתנה למי שקנה את דם קר,
    לדעתי יונה ספיר יכולה להפוך את כל סדרת מרגל להשכרה למותג.
    מחזיקי מפתחות וכד', וזה יכול ללכת ממש טוב כי יש הרבה שאוהבים מאוד
    את מרגל להשכרה

  49. אנונימוס תודה 🙂 וכמו שאמרתי שבספר הבא תסיים ואולי בסידרה הבא תיכתוב על אייל גלבוע אבל לא על מרגל להשכרה אבל אם אתם שואלים אותי אין על אלי בעולם ❤️❤️❤️גם אם כותבים עליו וגם לא ועכשו את האמת איפו ראיתם חבר כול כך טוב כמו אלי !!!!!!!!!!!!!! ועכשיו כפים לאלי האלוף 👏👏👏👏👏👏👏

  50. לאנונימוס !!!!
    תקשיבי כמה שאת אומרת שאוהבים את אייל אבל זהו עד מתי אפשר עם הסדרה אז את כביכול מדברת לפי ההיגיון והשפיות….. אבל !!
    כיוון שהסדרה הזו לא שפויה בייחוד אייל [שזה מה שאני אוהבת בו ] וכולם אומרים לו את זה אז ככה גם גם המעריצים והקוראים של הספר לא שפויים ולא הגיונים ולכן אנחנו רוצים שהסדרה תמשיך …
    מבינה ??? אז אני מקווה וגם ניראה לי שהסדרה תמשיך בשנים הקרובות…חח …
    אז קיצור אני מאד רוצה שהסדרה תמשיך קצת קשה לי להפרד מהסדרה …..

  51. רינה:
    יונה הספרים שלך מושלמים!! אני מתה על אייל אבל אל אלי יותר אז שיתחתןןןן כבר אבל דבר אחד יש לי לומר לך מלא סופרים מתחילות ספר טוב אבל גומרות את הספר גרועעעע אל תעשי את זה לעצמך!!!!!!!!!!

    דינה:
    רות את עשר!!!!!! אני מתה על הספרים שלך!! רק פליז שאייל לא יהיה מסכן כל כך! כל המדינה כועסת עליו, מסכן! עוד משהו – אם את הורגת את בנצי, בחיי שאני לא אקרא יותר את ספרייך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ותגמרי דחוף את הסדרה כי נגמר להורי הכסף!!!!!

  52. אילו תגובות מצחיקות מרגשות ואמיתיות!
    לכל אילה שבקשו שהסדרה תיגמר- [גם אם היא תיגמר] ראו ראו את הציבור והיענותו לרעיון ולגיבורים [ברור שאלי הכי הכי! ולא לשכוח להתפלל על בנציון בן אושרת…]
    אין על רותי ספיר! שעונה למיילים! ובצורה מתוקה ודי מהיר, יחסית לתיבת הדואר הנכנס שלה [שבטח עמוסה עכשיו לעייפה ולרוגזה]
    נ.ב רינה דינה- לייק! 🙂
    ובאמת מה קרה לישראל פלר הכרך הנוכחי???

  53. יונה ספיר אני גם רוצה וחושבת שכדאי שבספר הבא תחתני את אלי מיסכן הוא כזה בודד 😭😭😭😢😱😱 ואם אתם שואלים אותי אלי הכי חמוד בכל הסידרה!!!!!!!!!!💕😌😌

  54. תקשיבו כל מי שפה אוהב את הסדרה אבל צריך כבר לסיים איתה כי כל פעם זה אותו מבנה של עלילה.

  55. אבל שלא תעיזי להחזיר את אלי בתשובה כי זה יהיה כזה היפותטי וקיטשי

  56. מסכימה באלך אחוז !!!!!!!!!!!!

  57. יונה ספיר אין אין ואין על הספרים שלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    הספר האחרון קצת אכזב אותי בנוגע לבנצי (למרות שחייב שמשהו יקרה)
    אבל אני בטוחה שהוא יבריא!
    אין עליך תמשיכי לכתוב בצורה הכי מושלמת שיש!

  58. אז ככה קודם כל אין על הסדרה הזאת סידרה מהממת שמשאירה אותך מרותק עד הסוף.
    דבר שני דווקא את הספר דם קר לא אהבתי בכל הספרים הקודמים יש עלילה שככל שאתה קורא השיא עולה ועולה ואז לקראת הסוף יש את המתח הגדול עד הסוף המפתיע בספר דם קר יש עלילה ויש מתח אבל כל פעם המתח עולה ויורד עולה ויורד הכוונה יש נקודות שיא אבל הם יורדות אין מתח שיא עד הסוף.
    אבל עצם סגנון הכתיבה המתח וההנאה שווה !!!
    ובאמת אם אפשר כבר לחתן את אלי די הוא כבר באמת מסכן !(למרות שהוא לא מראה את זה:) חח חח…………..

  59. אם היא מחזירה את אלי בתשובה זה יהיה ממש דפוק.
    אני אהבתי בסדרה שהיא לא עשתה את אייל חרדי אלא דתי לא כמו כל הספרות החרדית שאצלם כל הסוכנים חרידים,כאילו אפילו שזה ספר חרדי זה לא אומר שצריך להיתעלם מזה שיש חילונים בעולם

  60. ברור שאלי הוא הדמות הכי מדהימה בספר.
    אבל כמו שכתבו קודמי, להחזיר אותו בתשובה יהיה טפשי למדי.
    צריך לחתן אותו בדחיפות!!!
    ואז יבואו הילדים…
    מקווה שבנצי יבריא. אחרת זו תהיה אכזבה נוראית.
    תרבו בתפילות חברים😉
    בקיצור, אל תעצרי את הסדרה!!!
    זה יהיה קשה להפרד מהגיבורים…

  61. למה לי יונה ספיר לא עונה למיילים?? אולי אני לא שולחת למייל הנכון?

  62. יש חור בספר דם קר: למה אייל לא עשה החייאה לבנצי??
    אבל אחרי הכל, הסידרה הזו פשוט מוששששששששלמת!! ואני לא אחת שקוראת ספרים בכלל!! (שתהיו בעניין…)

  63. כן גם לי זה היה מוזר שאייל לא עשה כלום עם זה שבנצי נפצע,תמיד ברגעים כאלה הוא אמור לטפל בו לא???

  64. מי שמאוד אוהב ריגושים יכול ללכת גם ללונה פארק, ולצרוח מפחד.
    ספר אמור להיות יצירת אומנות ברמה גבוהה, זה שהקוראים סלחנים וותרנים, אינו אומר שום דבר,
    נכון, הדמויות אהובות , אבל אייל לוקה במקצת במין שגעון גדלות לא מנומק ולא אמין. ויש הרבה חורים לא פתורים ולא מקצועיים.
    בכל מקרה,
    מי שקרא את הסדרה הזו- ניסה לקרוא את סדרת ממלכה במבחן של מיה קינן? הבדלי שמיים וארץ.
    ממליצה בחום.

  65. מה פרוש למה לא עושה? כדי שיחשוב שהוא מת ואז יהיה הצגה!
    המייל הוא מרגל נקודה להשכרה שטרודל גימל וכולי… אבל אפשר גם דרך האתר נראה לי.
    ואיייל אכן לא לגמרי שפוי במיוחד בספר הנוכחי ממ כעסתי ששלח בלי אישור פורמאלי!
    ובנצי יכל למות אבל שיגלו שהוא לא מת בגלל שניסה לעזור לאייל! זה עובר את גבול הרוע האפשרי!

  66. מעניין אותי אם אלי בכלל מסוגל להמשיך לעבוד במוסד אחרי מה שעשו לאייל, מסתמא הוא יודע….
    זה לא אנושי להמשיך לעבוד שם ולהקריב את עצמך שאתה יודע שכולם בצמרת מושחתים….
    ואם בספר הבא אייל נשאר עדיין "איפושהו בגלובוס" זה יהיה כזה אכזרי……………………………בבקשה שיחזור לארץ ויחיה כבר חיים נורמלים!!!!

  67. קראתי גם את מרגל להשכרה וגם את ממלכה במבחן
    ומשניהם נהניתי- מאוד!!, ואני לא חושבת שזה נכון להשוות כי זה 2 סגנונות שונים לגמרי ולכל אחד מהם יש את הייחודיות והיופי שלו.
    אין מה לומר , ספרי ממלכה במבחן תפורים מכל הצדדים ליריעה אחת מושלמת,
    אבל בשביל ממלכה במבחן צריך לחכות 4 שנים + , וזה כבר מעצבן,
    במרגל להשכרה אולי יש חורים אבל בתכל’ס כל שנה את מקבלת ספר מדהים.
    ושוב, אני לא בעד להשוות ביניהם…
    שניהם ספרים מעולים בעיני.

  68. קראתי גם את הסדרה ממלכה במבחן וגם מרגל להשכרה ושניהן יפיפיות כל אחת בדרכה
    מעצבן אותי שאנשים נסגרים על סגנון אחד או סדרה אחת ומאז כל השאר אפס בעיניהם

  69. לדעתי, אייל לא עשה החייאה לבנצי כי הוא מבין משהו בפצועים שכאלה ואם נראה לו שבנצי סיים הוא לא יישאר במקום שמסוכן עבורו כי רוצחי בנצי עלולים להופיע בכל רגע. גם אייל יודע את הכלל 'חייך קודמים' וכך הוא עשה באותם רגעים.
    סדרה מהממת, ספר מצוין, גם בלי טונות של סימני קריאה ואייקונים למיניהם.

  70. סדרה אלימה מאוד, לא מתאים למגזר החרדי וגם לא לדתי ולכללי!!!!!
    רק אלימות ודם שאליהם נחשפים ילדינו

  71. אולי אייל שוב חזר על הטעות שלו עם רובנוב בנוגע לבנצי.
    אם אייל היה חושב שלבנצי יש סיכוי, הוא היה נשאר לעזור לו.
    אייל לא היה בורח כי יש חשש שהרוצחים יחזרו.
    מבחינתו, בנצי כבר מת.
    ובנוגע לממלכה במבחן, קראתי את שתי הסדרות נהנתי מאוד.
    לא חושבת שנכון להשוות ביניהן כלל. משום בחינה שהיא.
    ולגבי אלי, יונה השאירה חור בנוגע אליו. אם תזכרו בעובדה שהוא התקשר לארנון בטענה שהוא חשש לאבד את אייל.
    זה נשאר בלי פתרון.
    בקיצור, מחכים כבר לחלק הבא!!!
    נ.ב
    יונה ספיר לא הבטיחה שהיא עונה לכל המיילים…
    היא אפילו הזכירה את העומס ב"דם קר".
    בכל מקרה, היא לא תמיד עונה.

  72. אני חושבת שאם רוצים להשוות בין שני סופרים/ סופרות צריך להשוות בין שניים שכותבים כותבות אותו סיגנון למשל לוי בר ויונה ספיר ואני לא קראתי את ממלכה במיבחן אז אני לא יכולה לומר מה אני חושבת אבל מי שלא הואב רגש למשל כמוני ממליצה בחום על יונה ספיר כי היא גם שהיא כותבת על רגש זה ביחד עם עקשן וציניות שאני שרופה על זה

  73. אני אישית קראתי את ממלכה במבחן לא מעט פעמים וממש אהבתי אבל אי אפשר להשוות זה שתי סגנונות שונים אבל לגמרי.
    מי שחושב שהסדרה מידי אלימה לא חייב לקרוא אותה ותאמינו לי שזה לא נקרא אלים למה שיש היום.
    דרך אגב יצא כבר פדהאל?

  74. הסדרה הזאת לא אלימה כי אם סדרת אקשן אין מה לעשות, הסופרת צריכה להתאים את הסיפור למציאות , אי אפשר להשאיר את כולם חיים לנצח, זה היופי בסיפור
    אני משוגעת על הסדרה הזאתתתת. ועל אייל ואלי!!!!!!!!!!!!!!!
    הלוואי שאלי יתחתן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ואין קטע להשוות לסדרה בסגנון אחר שמיים וארץ- ממלכה במבחן, אבל גם היא שלמות בהתגלמותה שייצא כבר פדהאללללללללל!!!!!!!!!!!!

  75. סליחה קוראים לה חוי בר ויש לה סידרה אם שלוש ספרים ממש יפים 1 מיבחן נאמנות 2 אימון בילתי מסויג 3 משבר אמון ממש סידרה יפה סיגנון יונה ספיר למי שרוצה ליקרוא

  76. ממש לא מסכימה איתך הסידרה ממש יפה ורק שתדעי/ שתדע שהספרים האלה הם תחליף ממש טוב לסרטים או לספרים לא טובים מי שההורים לא מסכימים ליקרוא אז שלא יקרא אין לי שום בעיה אבל הסידרה הזאת ממש בסדר יונה ספיר כותבת אותה במילים הכי טובות שיש ומסננת בדיוק את מה שצריך לסנן וגם לא עושה את זה יותר מידי כמו הסופרות החרדיות בקיצור לא מסכימה איתך 😤

  77. ל"מפקד חיל הים" חחח אהבתי את הרעיון על הריגושים אבל באמת מתאים לך את השם מפקד\ת חיל הים את רצינית וקשוחה כזאת לגבי הספר…..
    וסתם בלי שום קשר יש ביקרות על כך שהספר עם הרבה אלימות ודם טוב נו מה אתם רצינים אם מדברים כאן על המוסד צבא כנופיות פשע וכולי, ברור שיהיה אלימות ודם אם לא, זה היה סותר את מה שנכתב.
    פשוט זה תלוי בסגנון האנשים שמכניסים ספרים לבית זה הכול ומי שלא ואהב אלימות שלא יקרא זהו!!!!

  78. "פדהאל" בתהליך כתיבה, איך שהבנתי תאריך היציאה שלו מתרחק מפעם לפעם.
    אך העיקר שהוא נכתב.
    ראיון יפה…
    אני תמיד שואלת את עצמי (ולא מעיזה לשאול אף אחד אחר)
    איך יונה ספיר מצליחה לכתוב את הספרים בתוך שנה.
    תחשבו רגע שהיא כותבת בשם נוסף.
    יונה ספיר-"מרגל להשכרה".
    רות רפפורט-"עשרים ואחד"… ועוד ספרים טובים.
    השנה למשל היא הוציאה ספר תחת השם רפפורט, פחות או יותר עם "דם קר".
    ואני שואלת, איך זה אפשרי?
    יש למשהו/י תשובות, השערות, ניחושים.
    אני אשמח לקרוא.

  79. דם קר הספר הכי יפה סדרה אבל הסוף מבאס בטירוףףףףףף
    בכלל אין על 'מרגל להשכרה' מתח יש אקשן יש הומור יש רגש יש הכל במידה הנכונה וככ כיף לקרוא!
    לעניות דעתי חייבים עוד ספר שיסגור תפינות כי באמת שהשאירה אותנו עם לשון בחוץ….
    ופליז פליז פליז עד שלראשונה מאז תחילת הססדרה (קוראת נאמנה מתשע"ד) ריחמתי על אייל (סוף סוף הוא היה מעורר רחמים בצורה קשה… כולם ירדו עליו עד הסוף ובכלל הרעיון הזוועתי של לפצוע אותו…. חצופים!!!! ממש התעצבנתי)
    תרחמי עליו גם בבקשה ותוציאי אותו מהבוץ…..

  80. חוגלת זה שם של חלווה (בטעם שוקולד עם נגיעות וניל)

  81. רק התכוונתי לומר שזה מזכיר לי שם של חלווה אז שאף אחד לא יחפש חלווה בשם חוגלת

  82. אני גם חושבת שאם אלי יחזור בתשובה זה יהיה דפוק ממש אבל אם הוא מתחתן שזה יהיה ספר האחרון בסידרה כי איך אפשר להיגרר עם אישה וילדים למשימות ובלי אלי הספר לא יהיה שווה
    אגב הציניות שם הורסת (לא כפשוטו) הציניות שם היא אחד הדברים שבגללם, בין שאר, התחלתי לקרוא את הספרים האלו

  83. חוגלתוש…..
    יונה ספיר מזכירה את העובדה [הן בראיון והן בהקדמה לדם קר] שיש לה עוזרים וששלמה דודק כתב חלק מהקטעים בספר ושהיא ישבה 20 מול המסך לקראת סוף הכתיבה…בכולופן זה נכון, יצא הספר 'הולכת בשבילה' שגם הוא די עב כרס [לא כמו דם קר או התנקשות] אבל זה מה שיפה ברותי שלנו! לכל מי שניסה להשוות…. יש כל שנה ספר!!! זה סיזיפי אבל יש לה כח משמיים ומהארץ והיא פשוט עושה את זה בכל סגנון ולכל גיל!
    ואני אוהבת עד למאוד את מיה קינן וממלכה….אבל הראש פתוח לעוד ספרים וסדרות וסופרות [וגם לי היה קשה להודות בכך בהתחלה]
    ומפקד חיל הים-האלימות היא חלק מהעולם שבספר, הקוראים החכמים שגם מחכימים כשקוראים ב'מרגל' מבינים זאת. יש משו מציאותי בסדרה [ויש הרבה שפחות] וזה יפה אצל יונה- אין קיטש שהכל מושלם וחרדי ומוסרי ונוצץ כי אנחנו אליטה כזאתי וכו' וכו' ולכן אולי נשחטו כמה פרות קדושות בכרך הנוכחי

  84. זה ברור כאילו שהציניות עושה את הסדרה

  85. לאורך כול הספרים רואים איך שאלי דואג לאייל ותמיד מגיעה ונמצא איתו, אבל עכשיו אייל ממש רחוק ובוקשי מזכירים את אלי. הייתי אומרת(לא רוצה להישמע חסרת לב אבל…) שתמשיך לאמלל קצת את אלי והפעם שאייל יהיה לצידו ויראו שהוא מסור אליו…

  86. אני חושב\ת שבכרך הבא צריך לסיים את הסיפור אוחרי הבא ויש לי סוף טוב שבנצי נהרג ואייל נישאר אפשהוא בגלבוס ואלי נהיה גיבור הסידרה הה ושכחתי שעמיאל איכשהוא ניתפס ווניגזר עליו מאסר של 50 60 שנה וווווווזהווווווווו [נכון סוף טוב]

  87. זה ממש סוף גרועעעעע
    ו"לא משנה" ממש צודק\ת צריך שאייל יהיה יותר מסור לאלי ולא רק אלי לאייל
    וחייב לפחות עוד 2 ספרים…..

  88. אני ממש מסכימה איתך צריך גם להראות את המסירות של אייל לאלי, למרות שיודעים שהוא יקר לו, צריך לראות את זה בפועל

  89. תגידו אתם קראתם את דם קר!!!!!!!!!!!!! למה ניראה לכם שאייל לא מסור לאלי שתיהם מסורים אחד לשני מאוד!!!!!!!!!!!!! זה הדבר הכי יפה בכל הסידרה 😍😍🤗🥰

  90. ולך שאלתיאל ממש לא סורי לא אהבתי את הסוף אוקי הסוף שלי כזה בנצי חי בריא ושלם אייל איכשהו חוזר לארץ ובא לחתונה של אלי ובקשר לעמיאל לא אכפת לי שאישאר איפו שבא לו זהו זה אבל בתוך שבסופו של דבר יונה ספיר תעשה את זה הכי יפה שיש!!!!!!!!!!!!! סומכת עליה 😉😉💞💞💞

  91. הייתי רוצה לקרוא שאייל בא לעזרת אלי. אבל באותה מסירות בה אלי נחלץ לעזרתו של אייל.
    לכו תדעו אולי זה ספוילר לכרך הבא😉
    יש למישהו ניחושים לגבי ההמשך?
    סתם מסקרן לקרוא…

  92. אייל מסור לאלי בדרך שלו…הרי היה ביניהם יחסי מפקד\מדריך- חייל\חניך ונראה שאלי בסדר עם זה [ולמה לקרוא לעצמך ס.ס? קצת צורם…].
    אין ספק שצריך לסגור את כל הקצוות ושאייל יחזור לארץ ובנצי לארץ החיים….אז אפשרי שיהיו עוד 2 ספרים 😉
    או אולי לשלוח את אייל ל….כוזר! [לכל חוכי פדהאל!] ואז הוא יוכל להתנקש בדיאלידאן, למצוא חתן לרנה [וכלה לאלי!] ולהוציא לאור את סיפורו של יקוואל…
    רק אייל יכול, באמת.

  93. הניחוש שלי להמשך שאלי רותח מזעם על המדינה ועל מה שעשו לאייל ובצדק 😠😠😠😠😠😠 ותקשיבו אנשים מזה יש יותר מידי אנשים שצריכים להתחתן מה נעשה אלי רנה עוד מעט חוגלת מי עוד 😱😲😮

  94. אהבתי את השילוב "הרי גלבוע" חזק!!!
    אבל כשחושבים על זה, אז אייל מסור עד אימה. אבל בדרך משלו.
    הוא פחות מביע רגשות, ואולי לכן זה מצטייר לחלקנו שהוא פחות מסור לאלי.
    כמובן שהכל בפרופורציות. כי שניהם מסורים מאוד…

  95. יונה את אלופה!!!!!!!!!!!!
    אין על הספרים שלךךךךךךך
    מה זה כבר לא ברור שאת ממשיכה ועושה לנו חלק שמיני (ובעז"ה שיעי)
    כולם רוצים שתמשיכי

  96. וווואאאאוווווווווווו
    סדרה מהממת אני חושב שזה ממכר יותר מסרט
    1 יונה בבקשה שאלי לא יחזור בתשובה ויתחתן
    2 לא הגיוני שילד בן 8 קרא את הסדרה בלי שהספרים יערערו
    לו משהו בנפש.(אלא אם כן לא התחבר אל הגיבורים ריגשית,כמוני לפחות)
    3 בבקשה תסימי את הסידרה בצורה טובה לדג:משחק עם ילדיו בישראל וכו…
    בקיצור אין ולא יהיה על הסדרה

  97. י.ל ברור שכולם רוצים שתמשיך אבל עד גבול מסוים אני כמו שאמרתי בספר הבא שתסיים ואולי שתיכתוב על אייל אבל לא על מרגל להשכרה ויונה ספיר בהצלחה בכתיבת הספר החדש אני בטוחה שתעשי אותו הכי טוב שיש ❤️❤️❤️😍

  98. האמת שהמילים שלנו נותנות כוח! ורצון להמשיך לכתוב בכלל ואת 'מרגל להשכרה' בפרט. עד מתי? אתם צודקים, צריך שזה יהיה בגבול הנורמה ושלא יימרח יותר מדי ממה שזה…[שלא יובן לא נכון! אני אוהבת ובעד המשך הסדרה, אבל צריך פרופורציות…]
    אז יונה שלנו מברכים אותך ברעיונות טובים לכל הדמויות שיתיישבו על לב כל הקוראים וגם על ליבך כמובן
    ונקנה גם סדרה חדשה שלך, אל דאגה. 🙂

  99. סדרה מטורפת מושלמת הדברים שאני הכי אוהב זה את הציניות את ההומור השחור את החברות האמיצה ואת הסגנון הכתיבה המטורף פשוט מושלם!!

  100. קודם כל אני קוראת את הסידרה של יונה ספיר ומאד מאד אוהבת כי היא מלאה בידע אדיר וטונות אינפורמציה שלא ניראה לי הייתי מקבלת במקום אחר. אבל חברה תירגעו יצאתם מגבול הנורמה הפכתם את אייל לאליל הוא כולה דמות בספר מתח, תפסיקו לדמיין ולחלום שהוא מגיע ונותן לכל המעריצים שלו פה חתימות
    אני חושבת שכדאי שנחכה הפעם שנתיים ואולי אפילו קצא יותר כדי שנקבל ספר מעולה מכל הבחינות שגם סוגר לנו את כככככככל הפינות הלא פתורות כי יש בספר האחרון מלא דיאלוגים שלא ברור מי המדברים שם ואולי ככה יונה ספיר תצליח למלא לכולם פה את המישאלות בקשר לאייל , אלי, בנצי וגם עמיאל.

  101. אין על יונה ספיר! על המתח, העלילה כתובה טוב, כמה שהיא חוזרת על עצמה באותם פעולות בווריאציות שונות, עדיין כל פעם שקוראים נדבקים לספר עד סוף הפעולה כדי לראות איך אייל מתמודד.
    אחלה סדרה!!!
    מחכה כבר לספר הבא ,דם קר נגמר עם יותר מדי מתח……

  102. הספר היה מהמםםםםם אבל ממש התאכזבתי על הסוף שלו
    הוא חייב לחזור לארץ ובנצי חייב להבריא
    אם זה לא קורה הסדרה אבודה מבחינתי
    חח

  103. הספר מושלם!
    בשלב מסוים זה קצת מתחיל להימאס
    טווח אפס היה שינוי
    ודם קר קצת חזר על עצמו
    חייב עוד ספר בשביל לסיים את הסדרה בצורה יפה ומכל הקצוות
    אולי שיגיע עם מידע מודיעיני מטורף לישראל ושוב יתנו לו חנינה?
    ושהסופרת הטובה הזו תעבור לספר הבא ותתן קצת טעימות מאייל

  104. אין על אייל בעולם
    אני פשוט שרופה על הסידרה הזו והלוואי שלא תיגמר לעולם!!!!
    אין על כולם ומי שיצאה על הספרים ממש לא בסדר זו הסידרה הכי מצונזרת שיש והכי נדירה בעולם אני לא מפסיקה לקרוא את הספר האחרון דם קר והתחלתי אותו רק בפסח עצמו כי אם הייתי מתחילה אותו לפני אמא שלי לא הייתה נכנסת לפסח בבית נקי!!!
    אל תפסיקי את הסידרה כל ספר מושלם אחד אחד
    אוייב באדמת ידיד הכי פחות מוצלח אבל גם הכי פחות מוצלח הוא מושלם

  105. וואלה לדעתי, זה אחלה שבנצי כמעט מת ואולי כדאי גם להרוג אותו בסוף, אי אפשר לעשות את כל הספר אופטימי זה לא אמין. בקרב יש גם עצב

  106. בקרב יש עצב, נכון.
    אבל היא ציערה מספיק עם הרבה מקרים מהצד…
    היו לא מעט נרצחים בספרים שלה!
    אבל עד בנצי!!!!!!
    אם הוא מת – היא תצטרך להוציא ספר נוסף ולחשוב על עלילה מחודשת כיצד להחיות אותו [עיינו שרלוק הולמס] עקב מטח יריות, אופס תגובות, של הקוראים———-

  107. אני מאוד אהבתי את הספר
    האמת לי יש כזה דבר שאני חושבת על קטע שהולך להיות בדמיון כן.
    ואז אני ממשיכה עם הספר ומתברר שזה נכון והאמת מי שחושב או חושבת שדם קר זה די צפוי אז נכון אבל בא נגיד לי יש רעיון אחר מה הולך לקרות בספר הבא
    ( רמז בא נגיד שקופצים בשנים ומי ששם לב לבנצי יש ילדה בת חמש נגיד שהם חוזרים בתשובה סתם זורקת ולאייל יש את אליצפן שהוא גדול ממנה בשנה והמבין יבין)

  108. חה!

  109. אני ממש אוהבת את הסיפורים של מרגל להשכרה
    אבל לפי דעתי הסידרה תיגמר רק שאייל ימות כי אין סיבה שהוא יפסיק עם הריגול והכל
    כי הוא מכור אנדרנלין וכל זה…
    אבל מה שכן הלואי ובנצי יתעורררר
    אני מתה עליו

  110. יונהההההה שרופה עלייךךךךךך!!!!!!!!!!!!!!
    חולה עלייך ובבקשה אל תתיחסי לכל מי שכותב את השטויות של לא להמשיך את מרגל להשכרה!כי אני לא יודעת איך לחיות בלי זה….
    אני כ"כ אוהבת את הסידרה הזאתתתת את לא קולטת! חולה על אייל ואלי!
    מאוד עיצבנו אותי : ארנון, מפקד חיל הים וכו.. למה הם התנהגו אליו ככה? אני יושבת ומקללת אותם, בוכה כשקרתה התאונה לבנצי ואייל כיסה אותו! מפחדת ממה הולך לקרות, ומתחחחח בוכה גם בסוף הספר בפרק האחרון מאז שההוא מארה"ב (שכחתי איך קוראים לו..) בא להתנקש בו וחוגלת הצילה אותו וגם כשחוגלת רצתה לקחת את התמונה של אבא שלה..זהו משם עד סוף הספר בכיתי ואני כ"כ מכורה לסידרה הזאתת שאין מצב שהיא תגמררר!
    ופליז פליז פליז שבנצי ישאר חי בריא ושלם שאייל יחזור וכולם יהיו גאים בו וישבחו אותו ולא יקחו אותו לחקירות או לכלא פליזזזז חולה עלייך ועליו!

  111. חבל שאי אפשר לעשות את זה בתור סידרה אמיתית

  112. זה דווקא נשמע מופרך שספר פעם בשנה יגמול מישהו מספרות/ צפיה כללית
    לא זכיתי לנס הזה ולא חושבת שזה עשה את זה למשהו אחר

  113. אולי לא יגמול לחלוטין (בטוח!)
    אבל בהחלט ימנע פעם או פעמיים, וגם זה משהו…
    ובין אם זה גומל ובין אם לא, אין ספק שזו סדרה מקסימה ומרתקת, שמנעה ממני לא פעם לבהות במרקע.

  114. לבר(א)ד בטעם אונת כבד…..
    אויייייי איזה חוש הומור!!!!!!!
    קרעעעעת אותי מצחוק עם הבדיחה שלך!!!!!!!🤣🤣🤣
    וליונה ספיר – אייייין עלייך ועל הספרים שלך!!!
    מחכים לסגירת קצוות מדם קר

  115. בבקשה לכתוב יותר על אלי, דחוףףףףף!!!!!!!!!!!!
    דיברת על צימאון?
    דיברת על תשוקה?
    אז פליז, תממשי את דברייך ותרחיבי עליו הרבה(!) יותר.
    מחכה בכליון עיניים למה אין על הספרים שלך.
    אין.

  116. נכון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  117. מתי יוצא ספר חדש??????????????????????????. אחרי דם קר

  118. מה עם אלי? אף פעם לא דיברו על המשפחה שלו? מה הוא ערירי? מה עם ההורים שלו?
    תארו לעצמכם שבספר הבא אייל הישאר איפשהו בחול ואלי יהפך לגיבור הספר!! זה יהיה אדיר!!!!
    עוד משהו – רק אני חושבת שהחברות של אייל ואלי באה בעיקר מצד אלי? כאילו יודעים שגם אייל חבר אמיתי אבל צריך משהו מוחשי יותר… לדעתי אם אלי היה יוצא בלי קשר לאייל ואז מסתבך ואייל בלי קשר לעצמו שומע שחבר טוב שלו מסתבך, לא מעניין אותו כלום והוא יוצא להציל אותו זה היה יכול להיות יותר יפה…
    אגב הספרים שלה יוצאים ליפני פסח..

  119. מעריצים ענקייייייייייייייייייייייייייייים . אין עלייך יונה . אין עליך אייל . אין לי מושג מה האחרים רוצים , אני חושב שכל הספרים מצוינים, רק שבדם קר הפסקת קצת עם ההגדרות המקסימות של עיני הברזל לב הפלדה וכו' בקיצור אין עליכם .

  120. בבקששששששששששה אל תהרגי אותי . ותחזירי את אייל לישראל. רחמים

  121. אייןןןןןןןןןןןןןן עליייייייייייך

  122. וואו מרתק לקרוא את כל התגובות,
    מצחיק איך אפשר לזהות אופי של בן אדם לפי כל תגובה… 🙂
    אין ספק שזה אחת הסדרות היותר מוצלחות, ומי שהיה לו את הערות על הכתיבה, שייקח קורס בנושא, כי זה כתיבה נדירה ומדהימה!
    בהסתייגות ברור שיש ביקורת אבל היא לא מגיעה אפילו לקצה של המחמאות.
    ת'כלס רציתי לשאול,
    בסוף שתול אלי מודה שהוא הרג את המושבעים,
    בטווח אפס יש אזכור לזה? יש תשובות?
    קראתי את כל הסדרה אבל אני פשוט לא מצליח להזכר, ואין לי נגיש את הספר,
    מי שיכול לצטט לי מהספר/מהזכרון אני ממש אשמח…

  123. אין מה לומר זה אחת הסדרות הכי יפות שיש בציבור שלנו, ודווקא בתור אחת שראיתי סדרות מתח בחיי הסדרה "מרגל להשכרה" משתווה בקלות אם לא עולה עליהן וזה מנע ומונע ממני מלראות עוד, אז אני מאמינה שאם ממני זה מנע אז יש עוד כמה כאלה,
    יונה בבקשה אל תהרגי את בנצי ואם את הורגת אז שלא יהיה בגלל אייל, ותחזרי את אייל לארץ דחוף! לא משנה באיזה סיבה (ממש בכיתי בשבילו פעם ראשונה בסדרה) לא אכפת לי שתסגרי את כל הקצוות בספר הבא אבל שהסדרה הבאה שלך לא תהיה פחות טובה ממנה, ולכל מי שהיה הערות בנוגע לכתיבה ולאלימות וואלה עצבנתם! זה הכתיבה הכי טובה שיכולה להיות הציניות והשנינות, והאלימות אין מה לעשות זו המציאות, תחיו אותה, ומי שזה מפריע לו שלא יכניס את זה לביתו,
    ואין על אלי למרות שהוא דמות משנה(!)

  124. לכל מי שאמרה שיונה ספיר כותבת על הערצה וסגידה לצבא וואלה זה מזהההההההה לא נכוון בגלל שבסוף ראיתם מה מדינת ישראל הפאקצה עשתה לו פשוט ישבתי ובכיתי הוא הקריב את כל החיים שלו בשבילם הם לא יכולים להתנהג אליו כמו בנאדם רגיל ולהעמיד אותו על פשעיו.חוצ מזה שעל כל פשע שהוא עשה הוא הציל לעוד…כמה וכמה אנשים תחיים אז כך שזה בכלל לא נקרא פשעעעע.ולכן יונה ספיר עלי והצליחי תמשיכי לכתוב לנו ספרים מהממים ותורידי טיפלה לאייל א תהגאווה שלו כי בסך הכללי הוא צריך לזכור שהוא מנוהל בידי הריבונו של עולם ויהיה מעניין לקרוא על חיכוך בין שמירתת התורה והמצוות לעבודתו בשטח .

  125. האמת שבדם קר מזה התעצבנתי על אייל בהתחלה כאילו אתה מוכשר והכל אבל תרגיע אתה לא כל יכול ולא אלוקים. (אני כמו אורי: אייל עושה את המעשה הנכון רק לא בדרך הנכונה). אבל בסוף מזה..כמעט בכיתי בשבילו, כאילו הוא בטח שאנשים שלו ופתאום, בום נוק אאוט ישר לפנים, כאילו לא שאני לא מבינ\ה את הכעס עליו והייתי מבינה עם היו מכניסים אותו לכלא לשנה שנתיים אבל זהו. בואו חברים אל תשכחו את כל מה שהוא עשה כל השנים.
    עוד משהו, רק לי היה מוזר עצם העובדה שכל כך הרבה אנשים רצו לפגוע בו? סלע בחקירה של ראשיד: 'אני עשיתי את המעשה הנכון בגלל שאני חושב שהוא נכון מוסרית ואידיאולוגית למה אני אמור לסבול על כך?' איזה בנאדם שפוי יחשוב שלפצוע לוחם יהודי זה נכון מוסרית ואידיאולוגית?? איזה בנאדם יחשוב ככה??? יכול להיות שיש פה משהו עמוק יותר?!
    אה ואין סיכוי בעולם שאת הורגת את בנצי! אין סיכוי!! כאילו אני מבינה שאין סיכוי לפי דרך הטבע שהוא יחזור לחיות, ולעשות בספר את סוג הניסים האלו זה קצת.. אבל כן יש ניסים בעולם ובספרים האלו שיש כל כך הרבה הרג חייבים לכתוב פעם על נס גדול שקרה וזה יהיה הנס!! יונה, הוא לא יהיה פגוע מוח ולא נכה!! בשום אופן!! הוא יחזור להיות כמו שהוא היה ליפני. אבא טוב לילדיים שלו, חבור מסור ושנון לחברים שלו. אם את הורגת אותו הלך על כל הסידרה! אין על הבנאדם הזה בעולם!!!
    שלסיום הסידרה יהיה סוף שאייל ואלי (אם אפשר גם בנצי) ביחד!! שלמות של קטעים הקטעים שהם מדברים ביחד!!

  126. אני חושב שצריך להתחיל סדרה חדשה שבה אלי מגיע לאייל ומתחילים להסתבך במקום החדש ולפגוש אנשים חדשים כי כמה אפשר אם כל הנודניקים של המוסד ( אורי – עמוס – וכו').

  127. אני אוהב את יונה ספיר מהבחינה שהספרים שלה בסגנון כזה חמוץ-חריף ולפעמים מתוק.
    הסיומת של דם קר ותר מידי חמוץ וציני ופחות אהבתי אבל שלא בסתירה יונה ספיר היא אלופה ממש אבל גם לה יש את החסרונות שלה .
    הכתיבה שלה מגניבה ממש וממש התחברתי לסגנון.
    להשערתי היא תכתוב ספר אחרון בסדרה ואז תפתח סדרה חדשה כי אייל כבר מתחיל להמאס על רוב הציבור וצריך שנקודת הפרישה שלו תהיה טובה.
    אייל ממש חמוד אבל יש לה בספרים לדעתי יותר מידי הרבה רגש.
    בקיצור-לכל דבר ש מעלות וחסרונות:(

  128. מי זה עמוס?

  129. יש דבר אחד שאף אחד לא הזכיר אותו משום מה.
    בסוף טווח אפס (אם אני לא טועה) מתגלה שלנשיא ארצות הברית יש סוג של חוליית מתנקשים שמבצעת עבורו כל מיני משימות מפוקפקות. הייתי מצפה שיונה ספיר תסגור את הפינה הזו בספר הבא, זה אמור להיות מאוד דרמטי, הדחה של הנשיא או אפילו התנקשות.
    מה אתם אומרים?

  130. וואו! המוןןן זמן לא 'ביקרתי' בדף הזה. בתור קוראת מושבעת אני נהנית מהתגובות ואני בעד כוללללללם! כן זה ייתכן- כי 70 פנים לכל קורא.
    מי ששאל על אלי והמושבעים- התשובה הקלאסית הינה שזה פשוט מסווג….ככה הוא נתן לאייל להבין, והיתה פעולה ארצישראלית ואלי פיקד. סה טו.
    העניין הבוער באמת זה בנצי….מה לעשות שאנחנו אופטימיסטים חסרי תקנה???? יהודים, בקיצור. וגם הבגידה מצד כוחות הבטחון- עומרי ושות' [אגב, מי זה עמוס באמת???]
    אז יונה המשיכי והביאי לנו ספר טוב ערוך היטב [שלמה דודק] עם הרבה אלי!!!!! [אייל נתן לאלי המון בתחילת החברות, עכשיו, עם המצב- אלי נותן יותר. ובדם קר היה איזון בזה-תודו]

  131. אז ככה מהצד זה נראה ממש עצוב שאנשים נקשרים לאנשים שבכלל לא קיימים… תשתחררו, בוקרררר, יש חיים אחרי הספר, אין לי בעיה תהנו עם הספרים אבל תזכרו שזה רק ספררררר!!!

  132. קראתי את כל הסדרה וכל מי שאומר שצריך לסיים את הסדרה הזאת, הוא לא ב'סדר, ושילך לקרוא סדרה אחרת!!!!!
    הסדרה הזאת פשוטטטט מושלמתתתת אין מילה שיכולה להגדיר את זה יותר טוב!!!!!
    ושתמשיך מצידי לעוד 8 ספרים רק מה, שתשנה קצת את תוכן ההסתבכויות.
    ושאלי ואייל ישארו חברים!!!!
    זה מה שעושה חלק גדול בסדרה הזאת!!!!!
    יוננננננההההההה אין עלייך תמשיכי ותצליחי

  133. אני עדיין חושבת שהספר מדי אלים, מדי הרבה דם ורצח מתגלגלים שם.
    כמו שכל עיתונות חרדית אין סיקור אירועי רצח וודאי שלא תיאורים צבעונים על איברים ודם שנשפך, והסיבה פשוטה כי זה מאוד משחית את הנפש, ככה גם בספר חרדי זה לא אמור להיות כך.
    יש הבדל בין לספר שהוא "נרצח" לבין לתאר לינץ'.
    הדברים פשוטים וכל בר דעת חרדי יבין זאת.
    די רדוד כל השיח פה ומי שבאמת מכור לזה רק מוכיח עד כמה זה תחליף גרוע מאוד לסרטים, וביחוד שרוב מוחלט של הקוראים החרדים הם לא כאלו שהספר הציל אותם מצפיה בסרטים

  134. אין על הספרים שלך באמת בהתחלה כשראיתי את הספרים אמרתי שלא בא לי להתחיל אך ההתחלתי לא יכולתי להפסיק.
    תודה רבה

  135. "סיבה" את ממש טועה לדעתי אני לא חושבת שצריך להפסיק את הסדרה הזו לא עכשיו וגם לא עוד מעט מתי שהוא ברור שהיא תיפסק אבל לא עכשיו
    וכל אלו שאומרים רק רע על הסדרה תגידו מה הבעיה שלכם את מקנאים או משהו יש לכם משהו רע להגיד תשמרו את בפנים זה לא קשה

  136. לדעתי הסוף היה ממש לא ברור. כי גם אם אייל עבר על כמה עבירות לא פשוטות, עדיין העונש יותר מתמוה. ויש כמה חורים לא ברורים כגון:
    1. ידעתם שהוא לא צייתן אבל רציתם את המיקצועיות שלו שהוכחה שלב אחרי שלב בספר, אז למה העונש כל כך חמור? למה לפצוע אותו? איתן כמעט מת! ולא יכול להיות שאיתן כלכך כפוי טובה. זה לא כ"כ מסתדר.
    2. מי שלח את שון?
    3. מי עוד רודף אחריו?
    4. מה העניין עם עמיאל? היה חייב להמשיך משהו עם זה. וזה שמאור מהשב"ס פתאום קפץ לכאן לנקום באייל גם תמוה מאוד.
    ויש עוד כמה חורים כאן.
    סדרה מאוד יפה שבאמת משתבחת עם כל ספר כשהראשון מאוד עממי וחובבני וכל היתר נפלאים.
    תודה ומחכה בהחלט להמשך.

  137. שאלה נוספת, מה לגבי בוקי? המדריך האגדי שאייל מעריץ?
    הרי לא כתוב אודותיו כלום! אולי שהוא ייכנס לסידרה? זה יהיה יותר ממעניין.

  138. יונה אני חולה על הסדרה שלך
    זו הסדרה היחידה שאני קוראת
    אני ממש אבל ממש במתח
    בבקשה אל תהרגי את בנצי אני ממש אוהבת אותו
    ושאלי ואייל ימשיכו להיות חברים ושמשהו יקרה לארנון החצוף והמטומטם הזה
    הכתיבה שלך משאירה אותנו עם פיות פתוחות ודמעות בעיניים
    אני הראשונה שתקנה את הספר השמיני (תאמיני לי)
    אני חושבת שמשפחה שלא מעוניינת שילדיהם יקראו ספרים עם הרג וצה"ל וכדומה שפשוט לא תקנה אבל כיום טוב לילדים לקרוא ולהבין מה הסוכנים והחיילים של המדינה עוברים גם כדי שיבינו מה הם עוברים וגם כדי שלא יירקו עליהם ברחוב
    תודה רבה!!

  139. דבר ראשון יונה תודה על שילה הוא מספק את כל מה שאייל צריך! תחושת אבהות ואוזן קשבת.
    דבר שני אני חולה על הדמיות שלך!!!!(אייל, אפרת, הילדים שלהם, אלי ,בנצי, דני וכו') רואים שיש לך את זה!!!
    ותודהההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
    כי את פשוט נותנת מתנה לכל מי שקורא!
    ואגב כל אחד יבין בטח, בכל ספר מתח מאחורה כתוב שלא נצליח לעצור בקריאה עד העמוד האחרון, ורק אצלך אני מוכרחה להודות שזה קורה, את טווח אפס קראתי 9 שעות ברצף! בלי צחוק!
    בקיצור תודה רבה רבה רבה!
    בבקשה תחדשי כבר את המלאי אני מחכה משנה שעברה במתח מתי כבר יוצא חדש ואני לא יכולה להתמודד עם 'המלאי אזל' משערת שעוד קוראים יזדהו איתי.
    אז תודה!

  140. אין על יונה ספיר,
    הזוי איך שהיא מעבירה את האהבה בין אייל לאלי ובנצי דרך הכתב וכולם מרגישים את זה,,,
    אני אוהבת ברמות את אייל ואלי ואת הציניותתתת!!!!!!
    אייל תמיד בראש שלי עוזר לי להחליט להתקדם בחיים,
    ואל תשכחו קוראים נכבדים!! כל הסדרה הספר הסופרת- יונה ספיר הכל משמיים הכל ה' הביא לנו אז תודו לאבא שלנו הענק שבשמייםפ על כל הספרים שאנו מאוד אוהבים …תודה אבא!!!!! אין עליך בעולם!!! שהספרים רק יתמ=נו כח להמשיך לעלות,,,,ביייי יום טוב!!!

  141. סדרה טילל ללא צל של ספק .. אייל ואלי זה הדובדבן של הספר , אני פשוט לא נרגעתת . מבחינתי שכל החיים זה ימשיךך , זה עושה לי חשק לנקות לפסח כשאני יודעת שמחכה לי מגן אנושיי !!

  142. דבר ראשון אמן שימשיך
    2 איפה עמיאל נמצא
    3 למה בפשיטה של עמיאל אחרי שאייל השתלט על האיש הראשון הוא לא הרג אותו אם חשב שהוא איש מסוכן?
    אייל הוא גיבור בין לאומי אני הכי חולה עליו ועל כל הפוזות המגניבות והמטרפות שלו.
    הלואי שיתקיים המאמר לב מלכים ושרים ביד ה' ושהרמס"ד ראש השב"כ ורה"מ ידעו את האמת שאייל רק מנסה לעזור לעמ"י.
    ותודה רבה ליונה ספיר על הספרים המענינים אני מאוד מחכה ומצפה שיצא כבר מגן אנושי.

  143. סדרה מגניבה מאוד מאודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מעניין איפה עמיאל אחרי שאייל הבריח אותו לאן הלך
    וגם אייל "אלרגי" לדם.

  144. מה זה פלצור?

  145. הערה- בספר האחרון כתבה יונה על אחיין של אפרת (בן אחיה) שהוא אחיינו החורג של אייל.
    בתור בת חורגת לאמא, אני מעירה וכותבת שאחיין של בן זוג הוא אחיין אמיתי וממש לא חורג.
    הסדרה היא אחת האלופות שאני מכירה!
    מחכה לפסח.
    תודה

  146. אין על הספרים של יונה ספיר פשוט איןןן ברגע שראיתי שיצא הספר החדש רצתי לקנות וקראתי בשקיקה נראה לי שנגמרה הסדרה ועל הצד הטוב ביותר ולפי שקראתי מהתגובות הבקשות של כולם התמלאו אין על אייל ואלי פשוטטט איןןןןן הגיבורים שלי!

  147. אין על יונה ספיר בעולם אבל לא צריך להגזים ולחיות את הבן אדם אחרי הכל זה ספר
    אני חולה על הספרים שלה ולדעתי צריך להמשיך את הסדרה אפילו שזה חוזר על עצמו
    אני מאוהבת באייל ושפליז יחזירו אותו לארץ ואם בנצי לא חי יצא לי כל המיץ מהסדרה הזאת
    מחכה לפסח להתחיל לקרוא את הספר הבא כי אמא שלי צריכה תעזרה שלי

  148. סדרה נדירה, כתובה בצורה מקצועית שלא מזלזלת באינטליגנציה של הקוראים כמו רוב ספרות המתח המגזרית, עלילה מעניינת, מותחת, בנויה טוב. לא קל להשאיר קורא מרותק לכמה מאות עמודים, בד"כ יש קטעים פחות מעניינים, בכל ספר, אבל כאן את הצלחת להשאיר גם מופרעת קשב שכמוני מרותקת לאורך כל הספר!! בכל אחד מספרי הסדרה! מדהים. לדעתי האישית אפשר להיפרד מאייל בספר התשיעי/עשירי ולעבור לעלילות אחרות. הסיפור סוף העולם דרומה שמתפרסם בהמשכים מרתק בינתיים, ומוכיח שהכישרון לא נעלם גם כשהעלילה היא אחרת. קראתי הרבה ספרות חיצונית לצערי, ואלו הספרים היחידים שהצליחו לעזור לי בהחלטה לקרוא רק ספרות תורנית. תודה רבה!!

  149. יונה!!!
    אני נשבעת שאני נשארת ערה בלילות. לא אוכלת ולא עושה כלום חוץ מזה!! הכתיבה שלך שנונה עמוקה זורמת מצחיקה מכאיבה הכול. כשאני מחזיקה חלק חדש של מרגל להשכרה בידיים יש לי נמלים בגוף.
    בבקשה תמשיכי לכתוב כי איכות המשך חיי תלויה בזה!

  150. במילה אחת:
    הספר ה…………………………….

  151. סדרה מושלמת בטרוף!!!!!!!!! אל תגמרי את הסידרה פליז!!!!!!!!!!!!

  152. היי,
    יש לכם טישו?
    אני לא יודעת מה איתכם, אבל את מול בכיתי מהעמודים האחרונים של מגן אנושי.
    ממש עם דמעות. גמרתי אותו והשעה הייתה ארבע לפנות בוקר.
    גברת רפפורט, עכשיו ניחא, אנחנו בחופש, אבל אנשים צריכים לתפקד, ללכת ללימודים אי אפשר ככה כשאני שאובה בוואקום למרגל להשכרה.
    תודה לך שגרמת לי להרגיש חזק יותר.
    לפתוח את הלב שלי וללמוד להשתמש בעומקים של הלב שלא היכרתי עד היום.\
    תודה.
    אפשר עוד סצנות של אייל ואלישמע.\
    אני פשוט נמסה מהסמכותיות שלו .

  153. פלצור זה סוג של קשר שעושים בחבל. אני לא יודעת למה התכוונת. בכל מקרה כל מי שקרא את ממלכה במבחן בטח זוכר את איסתרק שצרח באמצע כל ההמון לקנז נדמה לי שיקשור לו את החבל בצורת קשר פלצור

  154. איך בדיוק יובל הדר נכנס לתמונה?? לא דיברו עליו מילה פתאום הוא במרכז העניינים?\
    דרך אגב אם את עושה עוד ספר, לטעמי אלי מוכרח לנתק את הקשר עם אחיו לתקופה ולו בשביל להביר לו את עוצמת הפגיעה ממעילה באמון.
    צר לי , אבל אייל הוא אח שלך אלי יותר מיובל.
    יש דברים שמקרבים בין לבבות של אנשים, ולחימה היא אחד מהם. אייל ואלי הם יותר מאחים, הם יכולים לשבת ולשתוק ביחד וזה הכי קרוב שיש. לא צריך מילים.
    לדעתי זה גדול עלי הסיפור של בוגד מבית
    מה השנאה המטורפת שרוחשים בכיר הביטחון לאייל?
    תעצרו אותו תכלאו אותו, אבל למה לשנוא?

  155. ליונה ספיר המושלמת!!!!!!!!!חייב אבל חייב עוד ספר תשיעי בסידרה אין מצב שהסידרה נגמרת לעולם אין עליך בעולםםםםם מחכים לספר הבא של מרגל להשכרה

  156. יונה ספיר חיפשה בן אדם שישאיר את הפיות של כולם פתוחים כשיגלו מי רצה לפצוע את אייל היא לא מצאה בן אדם כזה ולכן החליטה לברוא את האח שעליו מעולם לא שמעו כדי שזה לא יראה מוזר מדי כתבה עליו כמה קשקושים בתחילת הספר והנחיתה את הפצצה בסופו
    ואיך בדיוק יכול אלי לנתק את הקשרים עם אחיו אם בכלל לא שמע על כל הסיפור?
    כדי לבטח את עצמה שלא תצטרך להמשיך עם עוד ספר יצרה יונה ספיר את אותה שנאה שרוחשים לאייל כי עכשיו כשעוקבים אחרי כל בדל תנועה שלו הוא לא יכול להתחיל לחלום על משימה כלשהי מחשש שיפצע מאותם שונאים

  157. אני לא סולחת שבנצי עיוור אבל הספר מושלםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

  158. זה ברור שנגמרה הסדרה וחבל:) תודה על כל הספרים

  159. אפשר למות מכל מה שאייל עובר שם! סליחה! (חוץ מזה שזה מיפה את הספר ואני מאוד אוהבת את הדברים האלה)
    זה עצוב ששנטו מת לא מבינה מה הוא עשה רע לעולם חוץ מלהתמסר לאח שלו
    ואגב קצת לא הבנתי מה הקשר פתאום שנחום היה בכיר במערכת הביטחון. באמת באמת לא הבנתי,אשמח להסברים וגם על יובל לא הייתי מאמינה כי הוא כזה משוחרר כזה והכול
    קיצר אחד היפים ובאלי עוד מלא ספרים אבל על מה תעשי עוד ספר כאילו אם עכשיו הכל מסודר? אייל בטוח וכולם שם רגועים. אז פשוט אמאלה תודה ממש הפסח היה בזכות הספר!
    אין עלייךךךךךךךךךךךךךךךךךך מוסרת אלפי תודות דרך המחשב1 את פשוט שליחה של אלוקים להציל את הנוער משעמום פחד! אלופהההההההה!
    נ.ב
    לדעתי אם תכננת לעשות עוד ספר זה קצת דפוק שאלי כבר יהיה נשוי שם, כי אם חושבים על זה איך הוא יוכל לנסות להציל את אייל אם הוא קשור עכשיו לאשתו.

  160. וואי אני חולה על אייל קראתי רק את הספר מגן אנושי החדש
    ואני מתבאסת שלא קראתי לפני את הקודמים ומי שיכול בבקשה
    לכתוב את הסדר של הסידרה
    ויונה את\ה חייב\ת להמשיך את הסידרה עד ספר מספר 200 מצידי
    ולהוציא עוד מיליון סדרות בסוג הזה!!!!!!!!!!!! פליז בקשה !!
    ותעני לי כבר במייל!

  161. אויב באדמת ידיד
    מבוקש
    לוחמי הצללים
    התנקשות
    שתול
    טווח אפס
    דם קר
    מגן אנושי

  162. קראתי את מגן אנושי זה לא נורמלי הספר מדהים!!!!! מהרגע שהתחלתי את הספר הייתי צמודה אליו עד העמוד האחרון לא הצלחתי לעזוב אותו לדקה לא.
    לזאת שכתבה שיונה ספיר חיפשה בן אדם שיפתיע את כולם-ברור שזה מה שהייתה צריכה לעשות, רק מה רצית שהיא תכתוב שההוא שרצה לפצוע את אייל היה מישהו
    בסגנון מפקד חיל הים שאותו בכלל לא מכירים?
    זה יהיה פשוט לא מעניין ברור שצריך מישהו מפתיע שלא התחילו לחשוב על הכיוון שלו!
    ויובל עונה בדיוק על ההגדרה הזו

  163. שמתם לב שרות הגשימה לרבים מהמגיבים מכאן את החלומות…?

    זה די ברור שהסדרה נגמרה
    וכ"כ חבל!!
    נגמרו לאייל הגפרורים…נגמרו.. איי איי איי

    רות תודה רבההההההההההההההה
    אין לי מילים להודות!!

  164. תודה רבה ליונה ספיר הסופרת המוכשרת
    גמרת את הסידרה בצורה הטובה ביותר, עלית על כל דמיון, את נתת לנו כוח להילחם ולהצליח ,
    לדעתי זו סידרה חינוכית ומוסרית ביותר שעונה על הצרכים שהדור שלנו צריך (ואין צורך להסביר) זה סידרה עוצמתית עם מסרים עמוקים וחזקים
    אין מילים על כל שנות החוויה שנתת לנו בקריאה בספרים אלו, עלי והצליחי , בשם קוראים רבים אנחנו מחכים לסידרה חדשה ומפתיעה שלא תיפחת ממרגל להשכרה ותיהיה חזקה לא פחות סומכים עלייך ומודים להקב"ה שזיכה אותנו בסופרת מוכשרת כמוך
    מברכים אותך בהצלחה רבה ושוב תודה!

  165. דייייייייי זאתת אחתת הסידרהה הטובההה בעולםםםםם כולווווו !!!!!!!!!!!
    והספרר האחרון מגן אנושיי מטורףףףף!!! לא יכולתי להתנתק מימנוו !!! ממליצה ברמותתתת!1!
    אני פשוט לא מאמינה שנגמרה הסידרה שכולכך התמכרתי אליהה ברמה מטורפתתתת
    תודהה ענקיתת לרות האלופההה על כל שעות העונג של הקריאה בספרר
    מחכהה כבר בנרות לראות מה תיהיה הסידרה הבאה שתכבוש אותנוו !!!!

  166. נהניתי מכל מילה כתובה !
    הרגשה מרגשת בלב כל עוד אני באמצע הקריאה (לוקח לי זמן לגמור ספר, בכל אופן יש עוד דברים בחיים, ב"ה! )
    חבל שהסדרה נגמרה אך ברור שזה מה שהיה צריך לקרות .
    אשמח מאוד לעוד סדרה מוצלחת שכזו.

  167. תודה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  168. אוקי תקשיבו יש לי כמה דברים לומר סליחה לכתוב אז דבר ראשון כמו כולם הסדרה מאלפת ויונה כותבת מטורף….. ,ורציתי גם לומר שמאד הפריע לי הביקורת על הספרים מהבחינה הרוחנית לא מספיק חונקים ת'ילדים גם לדעת קצת מעבר על המדינה שהם חיים בה אסור לדעתי זה הגזמה ומי שזה מפריע לו שילך למאה שערים מתאים בול ודבר אחרון לכל המעריצים ברמה חולנית גם הגזמתם אפשר לחשוב שזה אמיתי אם זה היה בסרט הייתי מבינה אבל זה כולה סיפור בקיצור הכי טוב להיות באמצע , לילה טוב

  169. אין על יונה ספיר כל ספר ספר!!!!!

  170. הספר היה נחמד אבל קצת ירידה ברמה.
    אהבתי את אייל, באמת, אבל אחרי הספר הזה אני לא סובלת אותו! אחרי שהוא הבטיח שהוא יטפל בפוגעים של בנצי הוא אומר לאלי אנחנו לא יכולים להיות שוטרים של העולם! אה!! הוא! לא יכול להיות שוטר של העולם! וגם לא סובלת את הקטע הזה שאייל מדבר עם בנצי אומר לו: אתה תלמד להתנייד, אני בטוח. מותק! הבנאדם הזה נפצע במקומך!!! בגלל ששיתפת אותו במידע על הנשיא! תתנצל תגיד משהו!!
    אייל חייב לבנצי ולאלי המווווון
    ועוד משהו. אין מצב שאת משאירה את בנצי עיוור!! אין מצב בעולם!!! אז שיתחיל לפרכס או משהו ואז המצב שלו יהיה שוב לא טוב ואז כשיטפלו בו יראו שיש משהו שאפשר להציל את העניים לוידעת. אפילו תשאירי אותו עם יד לא מתפקדת אבל לא עיוור!! ואני אומרת את זה בשם כל השכבה שלי שתדעי שהמון חושבים כמוני

  171. מציגים את אייל ככמעט מושלם וזה מגעיל. מצד אחד קשה לו להביע רגשות (כך כתוב) ומצד שני הוא האבא המושלם הרגיש והמבין……. הוא נשמע מאד מוסרי, אבל מכניס את עצמו לסכנות בטיפשות בשם העקרונות. כמו בספר עם רובנוב שהוא הסגיר את עצמו למשטרה כי אלי נעצר בגללו, בספר עצמו כתוב שזה היה טיפשי כי כל הענינים הסתבכו, כולל אלי ואם אייל לא היה מסגיר את עצמו אלי היה משתחרר מהר ושלום על ישראל…………….
    וחוץ מזה הסדרה באמת לא חרדית(חוץ מהסופרת?………) ומלאה בדם ובסגידה לכוחי ועוצם ידי. תחשבו על זה.

  172. איך אייל יכול לעשות כך כיהודי???
    למען האמת, לא חיבבתי את כל ההריגות האילו שהוא עשה וסכנות שהכניס לאנשים כשהוא רוצה להשיג את המטרה שלו. להרוג מישהו מסוכן העומד מולך בסדר. אבל כדי להשיג מטרה אחרת ועל הדרך לפגוע? אפילו בירי ברגל?? איזה יהודי עושה כך???
    הוא חוזר על עצמו כל חייו, שהוא עושה את הכל למען אישתו וילדיו, אבל תראו מה הוא עושה לאפרת למען השם!!
    זה נקרא זוגיות?!?!?!
    הספרים של יונה ספיר הם הספרים הכמעט יחידים שאני קוראת!
    יונה את מאלפת.

  173. זה פשוט..ספר טוב מידי..

  174. אני הכי אהבתי את אלי!!!!!!!!!
    הוא כל כך שנון,מתון מאייל,מצחיק,אמיתי.
    רווק בנשמתו.
    אהבתי ת'קטע בדם קר
    שהוא ואייל ניסו להרגיע את שילה..מי שדילג עליו חייב לחזור עליו
    כי הוא מצחיק מילה שלי!!!!
    בכללי זאת הסדרה שאני הכי אהבתי וקראתי את כל הסדרות
    אבל זה לא אומר שלא השתגעתי על אייל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    הוא אחד המושלמים בעיני
    ואיך שהוא מנהל דיאלוגים עם שאיל ואורי..זה בכלל שופך מספה😁😁🤣🤣🤣🤣🤣
    קיצר אין סיכוי שאת לא עושה חלק תשיעי!!!!!!!
    אני אחפור לך עד שאני אראה שאת יושבת ומתחילה תספר הבא!!!!!!!
    סתםםם.אבל רציני,חייבים עוד 3 כרכים ל-פ-ח-ו-תתתתת
    ואני לא מקצינה!
    יונה אל תעשי לנו את זה!!!!מגן אנושי הוא לא הכרך האחרוןווווווווווווו

  175. וווווווווווווואאאאאאאאאאאוווווווווו!!!!!!!!
    יונה,שחקת אותה
    זה הסדרה הכי וואו שאני מכירה!
    ואני תולעת ספרים…

  176. יונה ספיר, אין על מרגל להשכרה בעולם! ואין סיכוי שאת מסיימת את הסדרה!!! במיוחד לא כשבנצי עיוור!
    אני מחכה לסדרה הזאת משנה לשנה ואינמצב שהיא נגמרת עכשיו!!!!

    אולי אפשר שתתחילי לכתוב סדרה על אלי? שאלי יהיה הגיבור ומידי פעם אייל יצוץ.
    זה יהיה מעניין!!! (כי לדעתי אלי הוא הדמות הכי חמודה. – יותר מאייל.)

  177. איך היא יכולה להתחיל לכתוב על אלי?
    פתאום ביום בהיר אלי הופך לדמות הראשית מזל טוב, ומה הלאה,
    מה עם אייל הוא בעצם יהיה כמו אלי עד עכשיו שבא לעזור כשמשהו מסתבך
    אז בסופו של דבר הדמות נשארה אותה דמות בשם שונה.
    אם כבר מתחילים עם סדרה חדשה היא צריכה להיות באמת כזאת
    ולא שאני בעד סדרה חדשה להפך אבל להחליף דמויות זה לא ריאלי

  178. אין מילים
    רק דבר אחד, בטווח אפס, איך הגיע עמיאל לכלא להשתלטות, הלא הוא היה באמצע חקירה בשב"כ?

  179. העבירו אותו לכלא כדי לרצות מאסר.
    בשלב זה כבר גמרו לחקור אותו
    רק לאחר מכן כשמצאו בתאו פלאפון הוא הועבר שוב לחקירות

  180. ר.נ , מה הקשר שזה כמו להחליף את הדמיות? זה ממש לא ככה.
    אמרתי שאפשר שאלי יהיה גיבור הסדרה שזה אומר שיכתבו עליו יותר, ועל אייל פחות.
    אבל הוא נשאר עם אותו אופי, עם המשפחה שלו, עם העבודה במוסד… – אלי ואייל ממש לא דומים.
    לא חסר מה לכתוב על אלי שא"א לכתוב על אייל. לדעתי זאת תהיה סדרה שונה וממש מעניינת. (הלוואי שהיא תוציא משהו כזה יום אחד…)

  181. אפרת, לא שאני מתנגדת לספר שבו אלי יהיה הגיבור, ממש לא. אני גם חושבת שזה יכול להיות מרתק
    אבל מציאותי זה לא. אם יונה ספיר תתחיל סדרה חדשה זה יהיה בנושא שונה ככה לפחות לי נראה
    אלי ואייל באמת לא דומים אבל שניהם סוכנים ולכן הסגנון של הספר ישאר דומה: מבצעים ,חטיפות ,פשעים וכד
    שאלתי אותה כבר מזמן על איזה נושא תהיה הסדרה החדשה והיא כמובן לא גילתה ואמרה רק שהנושא יהיה שונה לגמרי.

  182. ר.נ , כנראה שהסדרה הבאה תהיה הסיפור שהיא מפרסמת בקטיפה על אנטרטיקה.
    זה באמת שונה אבל יפה, אמנם לא כמו מרגל להשכרה, אבל שיצא אני בטוח אקנה…

  183. 'סוף העולם דרומה' (הסיפור בקטיפה) הוא ספר בודד, לא קשור לסדרה בכלל. כמו 'המצולע' ו'משפט שדה' שהתפרסמו כספרים בפני עצמם.
    אין לי כל תוכנית בינתיים להפוך את אלי לגיבור סדרה, מסיבות רבות.
    הסדרה הבאה תהיה על משהו שונה, אם כי בעזרת השם גם היא תהיה סדרת מתח.
    ותודה על המחמאות ועל הביקורות כאחד. לקחתי לתשומת לבי.

  184. על מה היא כותבת בקטיפה?
    לא משנה על איזה נושא הספר הבא יהיה זה לא יתקרב לרמה של מרגל להשכרה לא מבחינת הכתיבה אלא מבחינת הנושא כי מרגל להשכרה לא יפה כל כך בגלל צורת הכתיבה של יונה ספיר בעצם ברור שגם צורת הכתיבה עושה את הספר אבל זה בעיקר הנושא שמרתק את כולם  כי יונה ספיר כתבה עשרות ספרים בחייה כשצורת הכתיבה של הספרים היא אותה צורה ובכל זאת מרגל להשכרה עולה על כולם ולדעתי זה בגלל הנושא 

  185. ר.נ ברור שהנושא עושה את זה מעניין אבל הכתיבה שלה זה העיקר.
    כי יש עוד המון ספרים על המוסד והשב"כ בסגנון הזה והם לא מתקרבים לרמה…
    אני אישית קוראת את הסדרה בעיקר בגלל אלי ואייל 🙂

  186. נכון ברור שהכתיבה עושה את הספר אם אני אכתוב ספר זה יהיה לא יתחיל לעניין מישהו. יונה ספיר כותבת מדהים! אבל זה גם הנושא המרתק
    אם אלי ואייל היו שני עובדים בבית חולים גם היית משוגעת ככה עליהם ועל הסדרה?
    מה שאני רוצה להגיד כאן זה שיונה ספיר לקחה נושא מרתק ועם הכתיבה המדהימה יצרה סדרה שכולם חולים עליה, ולכן בסדרה הבאה כשאולי הנושא לא יהיה מי יודע מה
    מעניין אני מפחדת שיצא פחות יפה ממרגל להשכרה

  187. (ספר) זול, אולי הוא מאוד מרתק אבל אין לו שום גרעין ומסר, זה בושה לעולם הספרות ,ספר לילדים ולאנשים שלא קראו לעולם ספרים, וקל מאוד לחפות על חוסר מסר בהרבה דם יריות ומכות, בושה שזה מה שמרתק חרדים: בכל שבעת הספרים הוא יוצא למשימה, נפצע בכל הגוף, מציל את כל העולם ומחזיר את כל המזרוחניקים בתשובה וזה חוזר על עצמו בוריאציות שונות
    בושה שניסו להשוות את הזבל הספרותי הזה להארי פוטר ואפילו לא לממלכה במבחן

  188. ספרים ממכרים לאוהבי הג’אנר. נתן הרגשה שמישהו שכתב את ג’יימס בונד והתאים לציבור החרדי😶

  189. מוזר לי מאוד שהיא כתבה שהיא לא קראה אף פעם ספרים לא חרדיים, שהרי בכל הסדרה אין שום דבר חדש והכל שכפול מספרים אחרים, וכיון שעד אליה הספרות החרדית הצליחה לשמור על צלם מסוים, זה חייב להיות מספרים חילונים וגוים, וחץ מזה שכל הגסות של הדם והיריות זה לא מראה על עדינות הנפש שאמורה להיות לחרדים ובמיוחד לבנות, ומילא גיור, אבל הגיור כן כל כך גס שהמסרים הדתים נדחפו בצורה כל כך גסה ודוחה ורואים שזה נכתב רק בשביל שזה יהיה "ספר חרדי" בקיצור ספר למתלהבנים!!!!!

  190. לבחור הכועס שאוהב את הממלכה במבחן של קינן. אתה חי בעולם של השמצות זולות.
    לא היה לספיר שום בעיה לדלג על המשפט הזה. אבל היא באמת לא קוראת ספרים כאלה. דווקא כי היא אישה חסידית עם בית הכי טוב שתמצא בחיים שלך גם אם תחפש בזכוכית מגדלת. היא גדלה בבית חסידי והקימה בית כזה אחרי שהתחנכה במוסדות הכי קשוחים שיש מבחינה שמרנית. תשאל כל מי שמכיר אותה ואת בעלה המקסים.
    וחוצמזה נגיד שהיא קראה נניח בילדותה, ספרים מתורגמים של סופרים גדולים. אז מה. זה הופך אותה לשקרנית? היא לא קוראת היום והכוונה היא בטח לעשרים-שלושים שנה האחרונות (היא לא ילדה קטנה, להזכירך או לידיעתך למקרה שכתבת סתם כך מהמותן).
    מ.קינן לא הביאה ספרים טובים יותר אלא משחיתים פי כמה במידות. וזה בעיני חמור יותר מכמה יריות, פצעים ודם שמשום מה נתפסים כמשחיתי הנפש, בעוד שבמידות ההשחתה היא הרבה יותר מחלחלת.
    אז לאט לך.

    ואגב, מעניין אם אתה אוהב גם את זירת הקולוסיאום שנמצא בז'אנר שאתה כן מסמפט.

  191. אני לא מבין מה אתה רוצה מממלכה במבחן, יש בספר הזה מסר אדיר והדם והמוות זה רק נקודה, לעומת יונה ספיר שזה העלילה והמסר, ואתה תגיד היית רוצה שזה יהיה הדמיונות והחלומות של האשה, הבת, החבר, שלך
    ואם בכול זאת אתה לא מבין מה הבעיה בדם ומוות בתור עצם הספר, והמסר שלו לציבור החרדי, כבודו בבעיה חמורה ויש קוראים לזה גם סדיסט ויש לזה תרופות.
    וחכמינו ז"ל אמרו תפשוט בהמה בשוק ואל תזדקק לבריות. אני שוקל אם לכתוב כזה ספר לפרנסתך זה יותר חמור או פחות.
    ואגב למה זה לא הופך אותה לשקרנית אם היא קראה מזמן או אתמול? הספר הזה מגויר מהאות הראשונה עד האחרונה !!!

  192. רוצה לספר לכם משהו, אייל דמות הכי מושלמת אבל!
    הוא בן יחיד!!!!!!11111
    ומי שמבין כמוני בצבא הוא לא יכול להיות בן יחיד!!!!!!!!!!1
    בצבא לא מקבלים ליחידות קרביות מי שהוא בן יחיד, בן בכור, בן יחיד בין בנות!!!!!!!!!!!!!!!!1 אני יודעת את זה וזו הבעיה!
    אבל שפו על יונה\רות על הידע בנשקים! אני מאוד אוהבת נשקים והיא יודעת פשוט מושלם מה כל נשק עושה, איזה רובה שקט במים, איזה רובה יורה בכלל במים, מה זה משתיק קול, לאיזה רובים ואקדחים יש משתיקי קול וכו'…
    אין עליךךךךךךךךךךךךךךךךך

  193. #בחור כועס (אוהב ממלכה במבחן)#
    לא לכולם יש את הטעם שלך (גם אני מתה על ממלכה במבחן) אני גם מוציאה ספרים די דומים אבל בסגנון שלי ואני יודעת מה זה לקבל תגובות, בתור מעריצה שרופה של מיה קינן אבל אתה לא יכול לבוא ולהגיד שמרגל להשכרה זה ספר זול!
    אני באמת מבינה אותך אבל העולם לא כזה מתוקן עד כדי שילדים בגילאי העשרה לא יכולים לקורא קצת על מכות והלימות של ערבים ליהודים! זה הספר שהכי משקף את האמת (עם טיפה ניפוח) וגם אני יכולה להגיד של איסתרק לא יכול להיות מלך כי ההתנהגות שלו בגיל העשרה לא מתאימה או שהכל שם בנוי על מלחמה בין יוסף דיאלדיאן לאיסתרק המלך. שים לב לזה אני לא באה לשפוט אותך אני באה כדי לתת לך אור שלא ספר אחד עם מכות ורצח הוא רע וספר דומה לזה מתקופה יותר קודמת הוא טוב. מציאה לך להסתכל על הכל באותו אור ואז לשפוט

  194. נוער הגבעות את ממש צודקת בנוגע למה שכתבת על ממלכה במבחן.
    אני לא אגיב בנוגע למסר של מרגל להשכרה, אבל אני בהחלט יכולה להוסיף עלייך.
    גם בממלכה במבחן(שאני מעריצה לא פחות ממך) מעורבת בדם ורצח. ואפילו ברמה מזעזעת יותר. איך שיוסף דיאלידאן רצח את אביי, איך שהקווארים התאכזרו בנקרת באטר וכו'.
    גם בממלכה במבחן אני לא רואה הבדל ממרגל להשכרה. חוץ מזה שזה במציאות וזה בעבר.
    בשניהם יש הרבה מאוד דברים גשמיים(זה פילוסופי מדי..)
    אם במרגל להשכרה יש אקדחים ומבצעים מסוכנים ובממלכה במבחן יש ארמונות מלחמות רצח ודם, אז מה ההבדל?
    אני רצינית.
    נ.ב
    לדעתי, בחור כועס שאוהב את ממלכה במבחן, אתה משתמש גם במילים מאוד גסות וגם אולי אתה בכלל בסערת רגשות.
    אז לפני שאתה כותב תגובה כל שהיא תחשוב אם אולי יכול להיות שאתה משפיע למישהו על ה'נפש' עם המילים שלך.
    כי נראה לי שכן.

  195. לטעמי מטומטם יהיה להשוות סדרה כמו ממלכה במבחן
    שהם ספרי השקפה ודעה השזורים בעלילה גאונית שלא היתה כמוה בשום ז'אנר ספרותי שהוא,
    לסדרה רדודה כמו מרגל להשכרה שכל מה שיפה בה (ובסדר אני מבין מי שיגיד שזה יפה)
    זה שמות של נשקים וקצת דרמה שחוזרת על עצמה.
    אגב כמעט לכל סיטואציה בסדרה אפשר למצוא מקבילה זה הכל אותו דבר.
    ובשאלת האם היא ראתה ספרים או סרטים חילונים, לפי איך ששמעתי אז יש כמה קטעים שלקחים כמעט בשלמות ממקורות אחרים
    (כדוגמת הבריחה מהכלא ב'מבוקש'), [אני לא בטוח, בלי אחריות, ככה שמעתי].
    גם הציניות שלה לא מתקרבת לזו של מיה קינן.

    בעיני אם משהו פגע במיה קינן זה אותו אחד שבכלל העלה את השם שלה בהקשר של הסדרה הזאת.

  196. אין שום קשר בין ממלכה במבחן למרגל להשכרה,
    כל סדרה באה להציע משהו אחר, ולקהל יעד אחר.
    מממלכה במבחן מיעודת (לשיטת מיה קינן) בעיקר לצעירים בני שבע עשרה ואולי כמה שנים יותר, ולדבר על ההתמודדויות שלהם,
    לעומת מרגל להשכרה שמיועדת בעיקר לגיל צעיר יותר שמחפש אקשן ואנדרלין, וחשיפה לעולם המודיעיני, מה שמיה קינן לא מספקת עם הסגנון היחודי שלה.
    יונה ספיר מוכרת בעיקר אקשן, כתיבה סוחפת והרבה דרמות, מיה קינן מציעה בעיקר רעיונות ועלילות מורכבות.

    שתיהם מדהימות כל אחת בתחום שלה.
    ככלל, אני חושב שלא ראוי להעלות השמצות לא מבוססות בכזה פורום נגד סופרת חרדית, וזה ראוי להתנצלות.
    וגם אם יש סיטואציות דומות בסדרה של מרגל להשכרה, מה לעשות זה באמת ככה בעולם המודיעין יש דברים דומים,
    היופי הוא איך שהיא מצליחה לחדש בכל פעם מצבים חדשים, ובעיקר מצבים נפשיים חדשים אליהם נקלע אייל גלבוע.

    למי שלא קרא את אחת הסדרות אני ממליץ בחום על שתיהם. הם מספר אחת בציבור החרדי.

  197. האמת, צודק.
    יש ליונה ספיר המון מה למכור. אני אישית בעבר הייתי שרוף עליה.
    פשוט הייתי מיד אחרי הספר של קינן והתלהבתי אבל אחלה סדרה.

  198. שאפו!
    מיה קינן ויונה ספיר
    שתי הסדרות הכי טובות במגזר החרדי והכללי- בפרט!
    באמת…

  199. קראתי את מרגל להשכרה והיה פשוט נדיייייירר!!!!
    לדעתי יונה צריכה להוציא עוד חלק בסדרה שבו אייל התמנה לראש אגף קיסריה כמו שאורי ביקש ממנו וזה יכול להיות אחלה: משכורת גבוהה יותר, פחות סכנות, אבטחה וכו'
    חוץ מזה שהתפקיד הזה תפור עליו כי הוא יודע להיות מפקד… ולגבי אלי – צריך שטליה תוליד ילדה (ולא ילד כי מספיק 3 בנים של אייל) ויקראו לבת שלו נגיד מיכל או נועה וחוגלת תעשה לה בייביסיטר… זה יהיה אלוף!!!
    הקטעים שהכי יפים ומצחיקים בסדרה (לדעתי כמובן) היו החלקים של אלי ודני הם כל כך הפוכים בצורה קיצונית בעניין הסדר ולקרוא את הניגוד הבולט הזה היה חונק!!!
    עכשיו, בסטייה מהנושא: אני עוד לא קראתי את ממלכה במבחן ויש לי את כל הסדרה הזאת בבית חוץ מאיסתרק. מי שקרא את זה יכול להסביר לי בקצרה מה הסגנון של הספר הזה? כי אני לא ממש מכירה את מי. קינן…

  200. נועה,
    הלוואי שהיא תעשה המשך.
    ממש בא לי לקרא על אלי בתור אבא, אבל לא נראה לי שזה הולך לקרות…
    בינתיים אני פשוט כותבת פאנפיקים לעצמי 😏
    ולגבי ממלכה במבחן, אני התחלתי לקרא אבל הפסקתי. היה פשוט מ ש ע מ ם. (מסופר שם על כוזר… תתחילי לקרא ותראי. יכול להיות שתאהבי. אני אישית אהבתי ספרים אחרים שלה, אבל את הסדרה ספציפית, לא.)

  201. אייל
    אין עליך אתה פשוט אלוף
    רק אם אפשר לכתוב יותר קצת על דני ודחוווווווווווף המשך למגן אנושי
    נתראה בספר הבא

  202. אייל איןןןןןן עליך 👑👑👑גם אם הרגת אותי😉😉😫😫
    יונה המשך סדרה דחוףףףףףףףףףףףףף🤣🤣🤣🤣🤣
    מחכה לספר החדש😍😍😍😍😍❤️🎉🎉

  203. להשוואות את ממלכה במבחן פסיכי ברמות.
    גמני אוהבת את ממלכה במבחן ולא חשבתי להשואוות אותה זה סגנון אחר זה תקופה אחרת וזה גם סגנון כתיבה אחר ,זה כמו להשוואות מקרר לטישו אין מה להשוואות
    ולמי שיש בעיה אם האלימות בספר באמת שיכול לא לקרוא. אבל האנשים שבאים ומעירים זה כאלה שקראו ואולי קצת מקנאים אז אנשים תנשמו עמוק אני לא חושבת שמה שיגרום לאנשים להיות אלימים זה הספרים האלה בספרים יש אלימות מתונה ולא חושפים את כל האלימות שיש היום ורואים שהספר עובר ביקורת אז יאללה….

  204. אוףף. למה הסתימה הסדרה?? חבל!!!!

  205. קראתי את ממלכה במבחן ביג דיל מה ההתלהבות משעמם רצחחחח!!! כאילו מספרים לך סיפור ;לא אהבתי בכלל נ.ב. כל ספר שאני קוראת אוטומטי אני משווה אותו ליונה ספיר וזה לא מתחיל להגיע!
    אין על יונה ספיר בעולם מוכשרת על!!!
    אוהבים אותך.

  206. מרגל להשכרה זאת סידרה תותחית!
    היא משולבת בהומור, שנינות, כאב, מדע – אני התחלתי לקרא את הסדרה בחנוכה (2022) ועוד לפני פסח סיימתי לקרא את הסדרה!!שתבינו!
    כמה התאכזבתי כשקלטתי שנגמרה הסדרה.
    אצלי בכיתה (י"א) בערך כל יומיים יש איזכור של מרגל להשכרה.
    עכשיו נפרדים מאייל ואלי😒
    אלי הכי תפס אותי בסידרה!

    ודרך אגב- 1. איזה ספר הכי אהבתם בסידרה?
    2. למי הכי התחברתם, לאייל או אלי?
    אשמח שתשתפו, מעניין אותי…

  207. ווווווואאווווו איזו סדרהההה נדירה,יפהפיה, מהפנטת, שנונה וסופר סוחפת. אין דברים כאלההה יונה ספיר את אלופת עולםםם מצדיעים לךךך🫡 ושאפו ענקקק לאייל גלבוע על עצם היותו😘!!!

  208. לבחור הכועס – אם אתה אומר שקטעים שלמים מועתקים מספרים ומסרטים חילוניים זה אומר שאתה קראת וצפית בהם…
    ובקשר לאלי – קצת היה מצחיק שהוא וטליה התחתנו בשידוך ממתי חילונים מתחתנים ככה??? כנראה לא היה לה דרך אחרת לכתוב…..
    וגם אני רוצה שהסדרה תמשיך

  209. אין על הספרים של יונה ספיררררר!!!!!!!
    אני חושבת שזה מתאים לציבור דתי כי היא ממחישה בצורה מסוננת ויודעת בדיוק מה לכתוב!
    מתה על הציניותת זה קטע הכי יפה!!!!
    ובאמת עדיף ספרים מטורפים שמתאימים מאדד לצביור דלנו מאשר לקרוא ספרים אחרים….
    מהספר מגן אנושי טיפה נשארתי במתח ויובל ממש עצבן אותי!!!!!

  210. לא הספקתי לקרוא את סוף העולם דרומה אפשר חוות דעת???????
    הבנתי שזה לא על אייל ואלי וכו'
    חבל אי אפשר להפרדדדדדד!!!!!
    אבל כל הסדרה שלה כל ספר ספר!!!!

  211. ממלכה במבחן משששששעעעעמממםםםם מדי לעומת יונה ספיר האלופה!!!!!!!!!
    ובאמת מי שלא מתאים לו האלימות יכול לא לקרוא!!!!
    לדעתי אין שום בעיה!!!!!!!!!! וזה מסונן ויפה מאודדדדדד!!!!
    חבל שנגמרה הסדרה אי אפשר להפרד!!!!!!!!!!
    תמשיכי להוציא עוד כמויות ספרים כל שנה אני מחכה לספר שלךךךך וקוראת אותו בלי הפסקה עד שאני גומרתת
    ספרים מטורפיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם מתגעגעת לאייל ואלי אולי תשלבי אותם איכשהוא סומכת עליך…!!!!

  212. לא מאמינה שהסדרה נגמרה !! פשוט אכזבהההההה
    אגב אני הכי אעבתי את הקשר המדהים שהיה בין אייל לאלי זה פשוט הקסים אותי !
    לפעמים אפילו קינאתי בהם (לא נעים להגיד ..)סוג חברות נדיר ומעורר השראה
    פשוט לא מוכנה להאמין שהמסע הזה נגמר …………

  213. יעל, לשאלתך, אני הכי התחברתי לאלי : )

  214. למפקד חיל הים.
    אתה צריך להבין שסווכן גם אם הוא חרדי ( ואגב אייל יותר דתי מאשר חרדי) הוא יכול ללכת בלי כיפה אם זה באיזורים עוינים ולגנוב רכבים או כל מה שדיברת עליו כדי להציל את עצמו או להציל אחרים או לא משנה מה.
    חוץ מזה שהסופרת בעצמה כתבה שאייל כל הזמן שואל דעת תורה וצמוד לרב

  215. יונה ספיררררר אין סיכוייי שאת גומרת את בסדרה!!!!!
    ושני הספרים האחרונים דם קר ומגן אנושי עלו על כולנה!!
    אני שרופה מכורה על אייל ובאמת אם משהו יגיד שזה סיפור אמיתי ואייל חי איי שם בארץ או בעולם אני הראשונה שאתקשר ו/ או אגיע אליו!!!!!
    חוץ מזה אם אתם לא רואים אייל מסור עד מוות לאלי גם בדם קר וגם בטווח אפס כשאייל קלט שאלי הסתיר. ממנו מידע קריטי ולמרות זאת אייל שרף את המחשב עם כל המידע על אלי רק כדי שאלי לא יכנס לכלא!!!!
    ואייל ויתר גם על כמה דברים כדי לא לגלות לאורי על אלי..( למי שקרא את הספר)
    ועכשיו ברצינות אני בכיתה ז' וכל יום בערך יש לפחות 2 בנות שמביאות ספר אחד או שניים של הסדרה…
    ולמי שלא קרא עדיין את הסדרה ורוצה להתחיל– כדאי להתחיל מהספר הראשון של הסדרה אחרת לא תבינו כלום אם תתחילו מהספר השני או השביעי…

    בקיצור יונה את חייבת להמשיך את הסדרה ולכתוב עוד עלילות מרתקות..
    (אני באמצע לקרוא את שתול פעם שישית)
    תודה ענקיתתת על הסדרה! דרך הסדרה נחשפתי לעולם אחר לגמרי אז תודה ❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰🤩🤩

  216. ואגב יונה הדיאלוגים בין אייל לאלי, ואייל לאורי או שאול, קורעים!!!!!

  217. ויעל, אני הכייייי התחברתי לאייללל ❤️❤️❤️❤️

    כשקראתי את דן קר ישבתי ובכיתי קודם כל על מה שאייל עבר כשהיה בצעירותו בסוריה זה היה זוועה ובכיתיי ממשש😭😭😭
    ואחר כך על זה שלוחמים משלנו רצו לפצוע אותו!!!!!
    ואז על זה שכוחות הביטחון התנכרו אליו 😤
    זה היה פשוט נורא!!!!
    יונה ההסדרה שלך מאלפת!!!!!
    ( וכן, הבנתי הרבה דברים שלא ידעתי עד היום או לא הבנתי)
    גמני קראתי את ממלכה במבחן ושתי הסדרות לא קשורות בכלל אחת לשניה!! זה לא הגיוני ולא מציאותי להשוות ביניהן.
    קראתי גם את חוי בר, ולא, אני לא חושבת שהיא כותבת ברמה ובסגנון של יונה ספירררר!
    בקיצור, די להשוות ותתחילו להודות שהסידרה הזאת היא מעל כל הספרים!
    ולכל אלו שכתבו או אמרו ביקורות או דברים מגעילים על הסדרה, אתם כנראה לא קראתם את הסדרה הזאת לעומק או שבכלל לא קראתם.
    ל" בחור כועס " אתה כנראה לא הבנת בכלל את המשמעות ואת המסר שאגב יונה ספיר כתבה ןהדגישה בסוף הספר מגן אנושי.
    וזה שכתבת ש"הסדרה הזאת היא בושה לספרות החרדית.." זה ממש לא נכון, ולהפך, הסדרה היא גאווה לספרות החרדית בפרט.
    וזהו.
    תודה רבה. יונה על הסדרה המושלמת! ואני כבר מחכה לספר התשיעי..
    נ.ב. לא חשבתי שתוציאי ספר חדש (– דופליקטים) בסגנון כזה של פנטזיה! שאפו על החשיבה המקורית⁦😅😜

  218. מישו קרא את הספר החדש "דופליקטים"?
    נשמע פנטזיה מטורפת.
    ואגב —
    קשה להחליט את מי אני הכי אוהבת (אייל או אלי)
    אבל אני חושבת שיותר את אלי💕💕

  219. אני קראתייי✌✌
    ספר פצצה!!!!
    הספר בין הכי יפים שקראתי בחיים שלי, הוא כתוב בצורה מתוחכמת ולא צפויה ממש!
    פשוט אין מילים!

  220. סדרה מהממת ומושלמת אויייייי אייל גלבוע חיים שלי בלב!!!!!!!!!

  221. היא סותרת את עצמה! בראיון אחר היא אומרת שהיא קראה כשהייתה ילדה הארי פוטר ועוד ספרים בסגנון שאין בהם משהו נורא אבל הם לא יהודים ובטח שלא חרדים

    "כתולעת ספרים קלסית הייתה הילדה רות מבלה חלק ניכר מזמנה בספריית בית הספר, ששפעה ספרות "חילונית". אך יותר מכול, היא מספרת, נדלקה – איך לא – על סדרת ספרי הארי פוטר, ואת כולם קראה בשקיקה כשבגרה"

    https://www.mako.co.il/news-n12_magazine/2023_q3/Article-7523143ba9e6a81027.htm – הקישור לכתבה למי שרוצה לבדוק בעצמו

כתיבת תגובה