כחוט השערה || 5 מיליארד ק"מ: הסיב האופטי חוגג יובל

הסיב האופטי חוגג 50 שנה להמצאתו ועד כה נפרסו בעולם מעל 5 מיליארד ק"מ ממנו • יו"ר ונשיא חברת CORNING ממציאת הסיב האופטי חוגג את התהליך ששינה את עולם הטלקומוניקציה: "מעטים היו יכולים לדמיין את ההשפעה של הסיבים האופטיים על עולמנו לפני 50 שנה"

ניסים אטיאס מנכ"ל CORNING ישראל: מאז הפיתוח ב-1970, נפרסו למעלה מ-5 מיליארד קילומטרים של סיבים אופטיים בעולם

סיבים אופטיים | אילוסטרציה: PeterPhoto123, שאטרסטוק

בזמן שאנו מביטים במסך בטבעיות, צורכים חדשות, מידע או מאזינים לשיר, העולם חוגג החודש את יום הולדתו ה-50 של הסיב האופטי אשר הומצא על ידי חברת CORNING האמריקאית שבשנה האחרונה דיווחנו על התקדמותה בתחום האוטו-טק.

CORNING הביאה לעולם את הפיתוח המאפשר לנו כיום לצרוך תכני וידאו (סטרימינג), לנהל מחשוב ענן וערים חכמות, להעביר נתונים בקצב מהיר, לקשר מכוניות אוטונומיות ולהוביל לפיתוחי 5G חדשים.

מבחינה היסטורית, הסיב האופטי הראשון יוצר על ידי CORNING בשנת 1970 והוביל לפריצת דרך משמעותית בכל עולם הטלקומוניקציה. גודלו של הסיב האופטי, קטן יותר משערה ומאפשר מעבר את מעבר הנתונים המהיר שאנו מכירים היום.

ב-1970 פנו חברי משרד הדואר הבריטי ל- CORNING וביקשו סיוע ביצירת סיבי זכוכית טהורים שיאפשרו את הפחתת הדציבלים הנישאים לקילומטר. מהנדסי CORNING הצליחו להוריד את הרף מ-1000 דציבלים לכ-20 דציבלים לקילומטר (dB / ק"מ). למרות שהמשימה נראתה בלתי אפשרית, פריצת הדרך של מדעני קורנינג שינתה את העולם.

ניסים אטיאס מנכ"ל CORNING ישראל מציין כי מאז אותה המצאה ב-1970, CORNING העבירה למעלה ממיליארד קילומטרים של סיבים אופטיים ומפעילה מספר מפעלים בעולם. המצאת הסיב האופטי, שהינו חזק יותר ממתכות כמו פלדה וטיטניום, הביאה לדורות של חדשנות ומוצרים חדשים בהם, השיחות הקוליות בטלפון, העברת מידע ונתונים בקצבים גדולים, תחילת שירותי הווידאו, האינטרנט של הדברים, מציאות רבודה ועוד.

"עד היום נפרסו למעלה מ-5 מיליארד ק"מ של סיבים אופטיים ברחבי העולם", מוסיף אטיאס, "אשר יהוו תשתית חשובה להתפתחות ולצורך היישום התקשורתי של האנושות בעתיד".

כתיבת תגובה