כמה כסף השקיעה הפרקליטות בנהג מונית שגבה 3.80

טיסות, סנגורים, תובעים ובית משפט עסוקים בתביעה שעניינה פחות מארבעה שקלים • "החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד נהג מונית על שלושה שקלים ושמונים אגורות שנגבו ביתר לכאורה, תוך מימון שעות רבות של תביעה והגנה, היא בניגוד לכל היגיון לשכל ישר ולעקרונות המשפט הפלילי", כתב היום ח"כ משה ארבל לנציב תלונות הציבור, השופט דוד רוזן

מונית | צילום: rasika108, שאטרסטוק

ח״כ משה ארבל הגיש תלונה לשופט דוד רוזן נגד פרקליטות המדינה בגין הגשת כתב אישום נגד נהג מונית על גביית שלושה שקלים ושמונים אגורות. בפנייתו היום (ה) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט רוזן כותב ארבל, כי החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד נהג מונית על שלושה שקלים ושמונים אגורות שנגבו ביתר לכאורה, תוך מימון שעות רבות של תביעה והגנה, היא בניגוד לכל היגיון לשכל ישר ולעקרונות המשפט הפלילי.

"בשבוע שעבר שמעתי בתחנת גלי צה"ל, בתכניתו של אברי גלעד, את שיחתו עם צ׳, נהג מונית נגדו הוגש כתב אישום בגין חיוב יתר. מר צ׳ סיפר כי עם תחילת עבודתו כנהג מונית בשנת 2017, ביומו הראשון בתפקיד הסיע שני נוסעים בעיר אילת ובשגגה סימן במונה נוסע שלישי במונית, במקום לסמן תוספת מזוודה. כתוצאה מכך, התייקר שכר הנסיעה ב-3 ש"ח ו-80 אגורות, לשכר נסיעה מופרז של 33.3 ש"ח. בעקבות שגגה זו פנה הנוסע למשרד התחבורה אשר החליט בפברואר 2018, כמעט שנה לאחר הנסיעה, להגיש כתב אישום נגד מר צ׳. בעקבות השיחה ברדיו, התקשרתי ושוחחתי עם מר צ' אשר הפנה אותי לעורך דינו אשר בהסכמתו העביר לי את כתב האישום.

"מאז הגשת כתב האישום חלפו למעלה משנתיים וחצי במהלכם התנהל תיק הדגל של יחידת התביעות של משרד התחבורה בבית המשפט השלום באילת. במהלך תקופה זו התקיימו מספר דיונים בהם ייצגו את מר צ׳ שלושה סנגורים שונים מטעם המדינה. כלומר, לאורך שנתיים וחצי עסקו בתיק מטעם המדינה תובעי משרד התחבורה, שלושה סנגורים במימון המדינה וכמובן השופט ועובדי המנהלה בבית המשפט. התובעים והסנגורים במשפט הוטסו לכל דיון ממרכז הארץ ובחזרה. כלל עלות המשפט עד כה, עוד טרם התחילו דיוני ההוכחות, עומד וודאי על עשרות אלפי שקלים רבים וייתכן שאף מעבר לכך.

"קשה לטעון כיצד לא מדובר בבזבוז משאבי ציבור משווע ושימוש לא ראוי בסמכות ההליך הפלילי ע"י יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה. גם במנותק מהעלות העצומה למשלם המסים מדובר בבירור במקרה שלא מגיע לרף החומרה שצריך להגיש בגינו כתב אישום ולבקש להכתים אזרח בכתם של הרשעה בהליך פלילי".

לסיכום, כותב ח"כ ארבל, "אבקשך לפעול לבירור העניין, כיצד התקבלה ההחלטה להגיש כתב אישום בגין גביית יתר של פחות מ-4 ש"ח נגד נהג מונית שזו לו החריגה הראשונה בניגוד לכל היגיון, לשכל הישר ולעקרונות המשפט הפלילי".

36 תגובות ל: "כמה כסף השקיעה הפרקליטות בנהג מונית שגבה 3.80"

  1. פשוט מאד הפרקליטים "הצדיקים" רוצים מימון לטיסות לאילת ע"ח הציבור

  2. ואת התיקים של השוטרים המופרעים
    סוגרים בשקט תוך תירוצים של חוסר ראיות
    או חוסר עניין לציבור
    סדום ועמורה, מדינה רציתם ? קיבלתם יופי !

  3. יכלו להגדיל את התביע ב1.90 ולעשות חיקור דין בחול

  4. רוצים חופשה על חשבוננו, אז עושים פייק משפט, על נהג מונית שהתבלבל.
    חבר'ה תנו לו קנס של 1000 ש"ח, זה מספיק מרתיע, ותשחררו!

  5. מדינת סדום ארץ אוכלת יושביה

  6. למה לא לחגוג על חשבון הברון.אם יש סיבה מומצאת?

  7. מבזבזים כספי ציבור וגרימת עוגמת נפש לנהג והציבור בגלל טעןת טכנית כמו שאדם מתבלבל מילולית .חבל גורם שנאת חינם יכול ליפתור את הבעייה בהבעת סליחה וחיוך…חומר למחשבה לשפר את העקשנות המיותרת.ותיקון המידות של האדם

  8. זה פשוט מי שיכול לברוח מהמדינה הזאת בורח מי שלא יכול נשאר .זה רק קצה הקרחון של הריקבון של המערכת הכל דפוק פה תכף יעלה הנשיא ויגיד אנשים נפלאים בשביל 80.000בחודש.

  9. מילא הפרקליטים, אבל מי זה השופט שלא העיף תיק כזה מרשימת התיקים?????

  10. ממש טיפשות אין להם מה לעשות .
    הרי הוא גבה על מזוודה שהייתה להם ובטעות הקליד נוסע שלישי שזה ניראה לי אותו הסכום
    הוא צריך לתבוע את המדינה בחזרה על התרדה וגזל פרנסה מהזמן שהם לקחו לו
    מסכן .

  11. על זה נאמר שאם זה לא היה עצוב זה היה אפילו מצחיק. אמנם מדובר ב"עבריין" כבד מאד, אולם אני תמה על השופט הנכבד שכבר בדיון הראשון לא גלגל את התביעה ממדרגות בית המשפט ושלח אותם באוטובוס על חשבונם בחזרה למרכז. ההתנהגות הבזויה שתוארה לעיל (בהנחה שכל העובדות נכונות…) מטילה לכאורה כתם על מערכת המשפט, ואני מקווה שהנושא יזכה לטיפול מיידי.

  12. מדינת חלם שהחלמאים שולטים בה.

  13. חכמי חלם פריירים ליד הפרקליטות.

  14. אדם בעל רשיון לנשק יורה לעבר שכנו ולא חשוב אם פגע או לא.
    האם המשטרה תשאיר את הנשק ברשותו?
    ברור שלא!
    לכן יש לשלול את רשיון עריכת דין מעורך הדין שהגיש את התלונה.
    עורך הדין משתמש ברשיונו כבנשק.
    ומה עם הפרקליטות…..?
    אין שיקול דעת?
    אין תבונה?

  15. אז הנוסע החליט להגיש תלונה מי יודע כמה נוסעים לא הגישו או שאין ראיות מספיקות כן זה נועד להרתיע שלא הנהגי מוניות ולא הסופרים ולא הבנקים יקחו כספים שלא מגיעים להם

  16. להעמיד לדין את הפרקליט של משרד התחבורה על בזבוז כספי מדינה ולגזור עליו 200 שנות מאסר

  17. התובע עו"ד משועמם אדם רע שמתעלל באדם מבוגר בן 70 ומבזבז כספי ציבור.לא ראוי לייצג אנשים צריך לשלול לו את תעודת עו"ד שעושה בה שימוש לרעה ומטריד במכתבים את משרד התחבורה.צריך לפרסם את שמו ולהחרים אותו שישלם על מעשיו.

  18. הפרקליטות ההזויה ממשיכה להציג את ערוותה לעיני כל, במקום לטפל בליקויים הקשים עד כדי חשד לעבירות פליליות, לכאורה, של החברים בה, מנדלבליט, ליאת בן ארי, למברגר, דינה זילבר, ובעבר שי ניצן…

  19. ברור לכולם מי כאן זה שצריכים להגיש נגדם כתבי אישום.
    (הנהג לא אחד מהם). מערכת משפט בדיחה, זה מה שיש לנו כאן.
    לא ברור איך השופט נתן לזה עד והמשיך עם הבדיחה.

  20. לדעתי משרד הממשלה אין עבודה ומשעמם להם, כל הרגולציה והביודרטיה נועדה לענות את האזרחים.כל התורים העומס הטיפול האיטי הכל בשביל עינוי האזרחים

  21. ביזיון!!! מערכת רקובה!!! תפירת תיקים מראש הממשלה ועד האזרח הפשוט. זאת הסכנה במערכת משפט שאיבדה מזמן את אמון הציבור.

  22. זוהי הזדמנות מצויינת עבור הפרקליטות לצאת ולבלות באילת על חשבון המדינה, זוהי הסיבה היחידה להגשת התביעה, האמת היא שצריך לתבוע הפרקליטים והעומדים בראשם על שימוש בכספי ציבור לתועלתם האישית.

  23. יש לכם טעות זה 40 אגורות בלבד. במקום מזוודה הוא רשם תוספת של 3 אנשים . מדינת חלם, רק בארץ עושים דברים מטורפים כאלה.

  24. מדינת חלם.

  25. בעיר חלם היה גשר רעוע מעל נהר , והיו מקרים
    שאנשים נפלו מהגשר , מועצת העיר החליטה לבנות
    בית חולים מתחת לגשר , במקום לתקן את הגשר.

  26. פרקליטות מושחתת שורפים את הכסף של משלמי המסים על הבלים ושטויות

  27. טעות בכתבה ! הנהג טעה ההקלדה של 3במקום 1 שזה במקום 3-40 קבל 3-80 כך שס"ה גבה ממנו " ארבעים " אגורות .עינוי דין של שלש שנים והוצאות שאין לו כסף מיותר .אלא על חשבון האוכל של המשפחה !!! בושה לעו"ד שתבע .בושה לפרקליטת המדינה שסרח .ובסוף גם השופטים לא עשו צדק !!!תראו לאן הולך הכסף כשכתבת זקנה 2565 שקלים הממשלה אין כסף .

  28. חוסר הדיוק משווע. לא פרקליטות אלא שלוחת התביעות של משטרת ישראל. אף תובע לא מוטב במיוחד לנהל תיק כזה, הלוואי והמדינה הייתה משקיעה זמן למחשבה בכל תיק. התיק שובץ ביום דיונים, יחד על עשרות תיקים אחרים, כמו התובע, הסניגור, השופט. ועדיין, אם שאר הפרטים נכונים, זו עדות נוספת, כמו בתיקים רבים אחרים, לחוסר היכולת של התובע המשטרתי לראות את האדם שמולו.

  29. אם היו מתמקדים ברות דוד באותה רוח כנראה שהיו הרבה אנשים היו יושבים מזמן מאחרי סורג ובריח. אבל פשוט יותר להתעסק בקטנות במקום לקנוס אותו בקנס סימלי, הטימטום הישתלט על כל חלק

  30. זו בושה וחרפה לפרקליטות,שידועה בזלזול הגדול שלה בכספי ציבור,והגיע הזמן לעשות מהפכה בכל מה שקשור בשכר ובשיטת התיגמול,ופנסיה צוברת,נמאס כבר משוד הקופה הציבורית,מי שרוצה לעבוד בשכר סביר וקשה! מי שלא מתאים לו,שיעוף כמה שיותר מהר,לא מוכן לממן לטפילים האלה,כמו גם לדינה זילבר הסוררת/חוצפנית משכורות ופנסיות עתק שכאלה

  31. ישר כוח למשרד התחבורה !!!
    סוף סוף משהו מטפל ולוקח לידיים את הטיפול בביזיון הזה של משחק המחירים של נהגי המוניות מול נוסעים!

  32. הנהג גבה 3.80, עבור נוסע שלישי, במקום .3.40 עבור מזוודה. בוז לעורך הדין. אני הייתי מחרימה אותו. איש רשע וקטנוני. חשב להתפרסם אבל התפרסם לרעה

  33. פרקליטות מפגרת ומושחתת, אין פלא, הדג מסריח מהראש,

  34. כאשר עובדי ציבור ישלמו מכיסם על טעיותיהם החגיגה על כספי הציבור בכלל וציבור העצמאיים בפרט יסתיים

  35. צודק קודמי,החברה מהפרקליטות זיהו הזדמנות פז לחגוג על חשבון הציבור בטיסות ובתי מלון.
    מקווה שיחייבו אותם בכל ההוצאות הנ"ל .

  36. נכנסתי לסופרמרקט השכונתי עם כסא גלגלים כשעל גב הכסא תלוי תיק ובו חפצים אישיים.
    בזמן שאני עורך את קניותיי ובוחר בצלים מישהו נצמד אלי מאחור וגנב מתוך התיק שלי את ארנק הכסף עם 350₪ במזומן כרטיס אשראי ותעודות, פנייתי למשטרה הסתימה באין עיניין לציבור.
    אז 3.4₪ של נהג מונית פנסיונר זה כן עינין לציבור????
    נכה קשה נשדד לאור יום בסופר מרקט עם מצלמות זה לא עיניין לציבור?
    אין עיניין לתפוס גנב?

כתיבת תגובה