כשהתסכול בקבלת אשראי הופך לחוויה

מהו סכום הריבית שמציעה המדינה בקרנות ההלוואה המיוחדות בעידן הקורונה • מדוע כדאי לפנות דווקא דרך אנשים שגייסו כבר כספים רבים? • והאם מישהו שסורב יכול לפנות שוב? • כל הפרטים עם מנכ"ל אופטימום פלוס מר מאיר אלעזר

Pixabay

בעלי עסקים רבים נפגעו קשות בעקבות משבר הקורונה. גם לאחר הפתיחה של  המשק למסחר, והתגבשות השגרה בצל הקורונה, המגזר העסקי מתקשה להרים ראש ובעלי עסקים זקוקים לסיוע כספי.

חלק מבעלי העסקים זכו לקבל הלוואת קורונה בערבות מדינה ואולם רבים לא קיבלו בין אם לא ביקשו ובין אם נדחתה בקשתם.

בימים שבשגרה אופטימום פלוס  מתמחה במתן שירותי ייעוץ פיננסי, ליווי פרויקטים, פתרונות מימון וגיוסי אשראי לחברות, ועסקים קטנים ובינוניים לצורך פיתוח העסק, צמיחתו וגידול הפעילות שלו. בימי הקורונה, רתמה החברה את ניסיון רב השנים בגיוסי אשראי ומענקים מקרנות ומבנקים בגובה של מיליארדי שקלים עבור עסקים קטנים ובינוניים, לצורך סיוע לעסקים בעידן של החזרה לשגרה בצל הקורונה.

האמצעים שהעמידה הממשלה עד כה למגזר העסקי אינם מספיקים בלשון המעטה ולכן נדרש עתה, שילוב של גיוס הלוואות קורונה ביחד עם הלוואות המיועדות לצמיחה של העסק, כל זאת על מנת לאפשר לבעלי עסקים לצלוח תקופה לא פשוטה זו ולהמשיך קדימה במלוא המרץ.  בנוסף, בעלי עסקים חייבים להיערך ולהיות נזילים למקרה של התפרצות גל שני של המגיפה.

תבדקו את השטח

שוחחנו עם מאיר אלעזר, מנכ"ל "אופטימום פלוס" ושמענו ממנו על המענה הבלתי מספק עבור בעלי העסקים במשבר הנוכחי "אני בטוח שהממשלה ניסתה להיטיב עם המגזר העסקי בתוכנית המפורסמת על שלל תיקוניה והתאמותיה, אך לצערי היא לא השיגה את המטרות שלשמן היא נועדה. יתכן וזה נובע מכך שלא נעשתה בדיקה יסודית מה הם הצרכים של אותם בעלי עסקים וכיצד התוכנית עובדת בשטח.

עכשיו יש לפעול במקביל גם במסלולים של הקרן שנועדה לתקופת הקורונה וגם במסלולים הרגילים. בנוסף, האוצר הכריז על הקמת קרן ייעודית לעסקים מסורבי אשראי שכולל טיפול גם באלה שסורבו  להלוואת קורונה, וזה אמור לתת מענה רחב יותר, שלא היה קודם, למשל לעסקים חדשים ועסקים בתחום ההסעדה שחלק מהבנקים סירבו להעמיד להם אשראי ועוד…

בימים כאלה, הדבר החשוב ביותר, הוא גם היכולת להתאים את הבקשה לקרנות השונות  ולערוך בה שינויים שנדרשים לעיתים על ידי הבנקים תוך כדי תנועה. לכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שמסייעת לבעלי העסקים בקבלת האשראי."

Pixabay

מאיר מוסיף נדבך נוסף המקשה על בעלי העסקים בקבלת אשראי "הדרישות של הבנקים רק בכדי להגיש את בקשת ההלוואה הן מופרכות. מדובר בערמה שלמה של ניירות שחלקן דורשות להמציא מסמכים, לייצר תחזיות, ודברים נוספים שהרבה בעלי עסקים לא יודעים כיצד לבצע אותם. צריך לזכור כי לא תמיד יש להם את יכולות העבודה מול מחשב, הידע המקצועי בקריאת הדוחות הכספיים והיכולת להוציא מהם את המידע שהבנק מצפה לקבל. בנוסף, השירות שלנו מקצר משמעותית את תהליך הגשת הבקשה משום שאנו מדברים באותה שפה עם הבנקים ומיומנים בכך."

בדיוק בשל כך חברת "אופטימום פלוס" מעניקה שירות ליווי לעסקים קטנים ובינוניים גם בתקופת משבר  הקורונה וגם בתקופת היציאה ממנו. בחברה דואגים לצמצם ולקצר  ללקוח את כל האינטרקציה עם הבנק או הגופים המתאמים, לפי העניין.  צוות "אופטימום פלוס" מגיש את הבקשה באוצר או בגוף המתאם בשמו של העסק. לאחר שהבקשה עוברת לבנק,  או לגוף המתאם הם פונים  בחזרה לנציגי "אופטימום פלוס", שדואגים לארגן את כל החומר ולהגישו בצורה מסודרת. כמו כן, נציגי החברה עורכים את ההתאמות והשינויים הנדרשים ועוקבים בדריכות עד לסיום הטיפול בבקשה.

תשובה שלילית סוף פסוק?

מאיר מסביר שגם בקבלת תשובה שלילית מהבנק, לא מדובר בסוף פסוק "לאחר שבקשתו להלוואה נדחתה, יש זכות לבעל העסק להעביר בקשה לבנק נוסף ועתה גם לקרן הייעודית למסורבי אשראי. במסגרת השירות שלנו אנחנו מטפלים גם בבקשה נוספת, אנחנו לא מוותרים על אף לקוח ומוודאים שמיצינו את כל האפשרויות, אנו עושים כל מה שאפשר כעת על מנת להחזיר את החיוך גם לבעלי עסקים שחשים שהם רגע לפני שחרב עליהם עולמם ומאבדים הכל."

באשר לתנאי ההלוואות, מאיר מציין כי תנאי ההלוואות לעסקים שמשרד האוצר סיכם עליהם עם הבנקים הם הוגנים בהחלט. מדובר בריבית ממוצעת בגובה ריבית הפריים + 1.5 אחוז. "אנחנו מבצעים תהליך התמקחות עם הבנקים על הריבית, ובחלק מהפעמים גם מצליחים לקבל ריבית נמוכה יותר עבור הלקוח, אך בכל מקרה מדובר בריבית טובה ובתנאים מצוינים."

במבט לעתיד, מאיר מסכם כי "יש להיות עם יד על הדופק בכל העת ולראות את ההתאמה הנכונה ללקוח הן בקרנות הקורונה והן בקרנות הרגילות והקרנות למסורבי אשראי כל זאת על מנת לסייע למאמץ ככל שידרש ולהשיג עבור הלקוח את האשראי האופטימאלי."

פנו עוד היום למומחי "אופטימום פלוס" בלינק המצ"ב או בטלפון ליעוץ וליווי קבלת אשראי לעסקים – 076-5301999

https://did.li/UYTYH

 

כתיבת תגובה