כתב אישום הוגש נגד סגן ראש עיריית נתניה לשעבר

כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה לשעבר בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים • בין ההאשמות: ביקש תרומה מיזם נדל"ן למוסדות צאנז בתמורה לקידום מיזמי נדל"ן בנתניה • גם מלון גלי צאנז זכה לאי סגירה למרות שהמבנה היה רעוע • מייצגי שמעון שר מסרו, כי 15 חשדות הצטמצמו לכתב אישום על עבירה בודדת – תוך שהרב שר לא לקח לכיסו ולו פרוטה

שמעון שר בבית המשפט | צילום: אבי דישי פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה לשעבר, בגין  לקיחת שוחד וריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים.

 על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, כיהן הנאשם כסגן ראש העיר נתניה וכיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה של הוועדה המקומית בנתניה , וחבר ב"וועדת השניים" שהיא ועדת רשות הרישוי אשר דנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה. בתקופת כהונתו, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר נתניה, כי היזם יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז, אליה הנאשם משתייך. בתמורה לתרומתו, הנאשם יסייע ליזם באיתור וקידום מיזמי נדל"ן בנתניה.

במקביל לתפקידו בועדת התכנון והבנייה נתניה, היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז ובפרט למוסד שכונה "בית היתומות". הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר נתניה. קבוצה זו כללה יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות העוסקות בנדל"ן או בתחומים אחרים שבגינם נדרשו לאישורי תכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם.

כפועל יוצא מבקשותיו של הנאשם, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כשני מיליון ₪.

במקביל לבקשות התרומה וקבלתן, המשיך הנאשם לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין, לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן בבעלותם, תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, הנאשם פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה, על מנת לסייע למלון "גלי צאנז" להימנע מסגירה על ידי עיריית נתניה על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך עבר עבירת מרמה והפרת אמונים.

התיק נחקר על ידי יאח"ה בלהב 433 שבמשטרת ישראל.

כתב האישום הוגש  על ידי עוה"ד טל פרג'ון, שריפה חמדוה, אלעד אשכנזי וורד לייבוביץ' מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מטעם עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ויאיר לשם ממשרד חדד רוט שנהר, המייצגים את שמעון שר, נמסר:

"בשנים האחרונות מנסות רשויות האכיפה לטעון כי פעולותיו הציבוריות של הרב שר – הן לטובת תושבי העיר נתניה והן לטובת מאות נזקקים ויתומים, פעולות שאין מחלוקת שלא הכניסו לכיסו הפרטי ולו אגורה שחוקה – מעלות חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. מדובר בעמדה חסרת בסיס ערכי ומשפטי כאחד.

"ההחלטה להגיש כתב אישום, מלמדת שבפרקליטות קיבלו את הטענות שהצגנו במסגרת הליך השימוע כמעט במלואן. כך, חשד לביצוע של 15 עבירות שוחד צומצם לכתב אישום שמייחס, גם זאת בשגגה, עבירת שוחד אחת בלבד שמבוססת גם היא על עדות בעייתית שנגבתה באופן פסול. אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יוכח שגם כתב האישום שהוגש משולל יסוד".

כתיבת תגובה