לאחר זיהוי הפרצה: שינוי באבטחה של אפליקציית 'ביט'

משתמשים רבים באפליקציית התשלומים הדיגיטליים 'ביט' מבית בנק הפועלים דווחו בסוף השבוע האחרון כי בעקבות האפשרות שמעניקה האפליקציה לרשום כרטיס אשראי זהה בשני מכשירים שונים בעת ובעונה אחת, ניצלו גורמים זדוניים את הפרצה ומשכו כספים ממספר לקוחות | בנק הפועלים בתגובה: "מדובר באפליקציה שעומד מאחוריה בנק, ואף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים"

אפליקציית התשלומים ביט | צילום: יח"צ

סוף שבוע סוער עבר על בנק הפועלים המפעילה את אפליקציית התשלומים הדיגיטליים 'ביט', לאחר שמשתמשים רבים החלו לדווח כי בעקבות האפשרות שמעניקה האפליקציה לרשום כרטיס אשראי זהה בשני מכשירים שונים בעת ובעונה אחת, ניצלו גורמים זדוניים את הפרצה ומשכו כספים ממספר לקוחות.

הסיבה שמפתחי האפליקציה איפשרו את הפירצה, היא בקשתם של משתמשים רבים המשתמשים יחד עם אנשים נוספים בחשבון בנק ובכרטיס אשראי אחד, כדוגמת בני זוג וכו'. יצוין כי עם היוודע דבר השימוש הזדוני בפירצה זו, מיהרו בבנק הפועלים לחסום את האפשרות.

ב'כלכליסט' ציטטו את גיל, הראשון שפרסם את דבר הפריצה לחשבונו שכתב ברשתות החברתיות: "פתחתי את האפליקציה וגיליתי שמישהו הספיק לעשות שני חיובים של 3,600 שקל", גולשת נוספת כתבה "בדיוק אותו דבר קרה לי ב-1 באוקטובר, והספיקו למשוך לי 6,400 שקל", וכך החלו להצטבר תגובות רבות ודיווחים על מקרים דומים.

עבור ביט מדובר במשבר, שכן משתמשים רבים מדווחים כי לעת עתה הם הסירו את מספר כרטיס האשראי מחשבון הביט שלהם. מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לאור מספר פניות, חשוב לנו להדגיש כי מיליוני ישראלים מעבירים כספים בביטחה ובקלות דרך אפליקציית ביט. מדובר באפליקציה שעומד מאחוריה בנק, ואף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים. כשמזינים כרטיס אשראי באפליקציה, אנו בודקים התאמה בין תעודת הזהות של המשתמש לבין כרטיס האשראי ומודיעים למשתמש אם נעשה שימוש בפרטי הזיהוי שלו.

עוד הוסיפו: "כל מקרה של הונאה, מטופל על ידינו לשביעות רצון הלקוחות, וכך יהיה תמיד. בכל שאלה אפשר לפנות אלינו בהודעה בפרטית בעמוד הפייסבוק או במוקד טלפוני של ביט במספר *6428. כמו בכל אירוע של הונאה וגניבת פרטי כרטיס אשראי, יש לטפל בו גם מול מוקד הבטחון של חברת כרטיסי האשראי. אנו שבים וממליצים שלא למסור לעולם את פרטי כרטיס האשראי לאף אחד. נדגיש שוב, כי כל מקרה של הונאה יטופל על ידינו".

כתיבת תגובה