ליצמן: משרד השיכון ממשיך לייעד את כסיף לציבור הדתי

מעקב 'ביזנעס' • שר השיכון במענה לפניית ראש מועצת כסיפה עו"ד נסארה עבד אלעזיז להקצאת כסיף כהרחבה ליישובו • "משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם הליכי תכנון עיר חדשה ע"פ החלטת ממשלה לקידום הקמת הישוב "בצביון דתי"

ח''כ לשעבר מנחם אליעזר מוזס ומשה ליבוביץ בסיור באדמות כסיף | צילום ארכיון: רשתות חברתיות

שלשה שבועות לאחר שחשף 'ביזנעס' ראש מועצת כסיפה עו"ד נסארה עבד אלעזיז פנה לשר השיכון בבקשה לייעד את שטחי העיר העתידית החרדית/דתית כסיף לידי בני יישובו בשל שמועות כי השר ליצמן אינו מקדם את תכנית היישוב כסיף כמיועד לעיר חרדית, מתברר היום כי משרד השיכון ממשיך בהליכי התכנון של העיר כמתוכנן, לציבור הדתי.

במכתב תשובה שנשלח היום (ה) מתברר כי שר השיכון יעקב ליצמן סבור, כי תכנית המתאר החדשה לכסיפה – יישובו של נסאסרה עבד אל עזיז – מרחיבה אותו לכ-20,000 דונם והוא מתוכנן לקיבולת של 50 אלף נפש בלבד. אולם לדברי השר, הדבר נותן מענה מלא לתושבי היישוב ולקצב הגידול השנתי שלהם.

במקביל הוא משיב במכתב המתפרסם ב'ביזנעס' לראשונה, כי "משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם הליכי תכנון עיר חדשה בהתאם להחלטת ממשלה 1578 משנת 2007 וכן פועל ע"פ החלטת ממשלה מס' 877 משנת 2013 לקידום הקמת הישוב "בצביון דתי" (המרכאות במקור). העיר מתוכננת על פי החלטות אלה בצפיפות עירונית גבוהה, בשטח של 7,280 דונם בקיבולת של בין 100,000 – 125,000 נפשות".

בסיום מכתבו מסכם השר ליצמן כי "מהסיבות לעיל, איננו מוצאים היתכנות בשלב זה להרחבת העיר כסייפה מעל 20,000 דונם. את הפתרונות לחסרי הדיור של כסייפה יש לאתר במסגרת שטח הקו הכחול הקיים והמתוכנן ואין כל צורך להרחבה נוספת של שטח היישוב".

כתיבת תגובה