למרות הקורונה: קרן המטבע הבינלאומית בתחזית צמיחה ל-2022

בקרן המטבע הבינלאומית מפרסמים את התחזית הכלכלית העולמית לאחר כמעט שנתיים בצל נגיף הקורונה | על פי הנתונים, בשנת הקורונה נחתך התוצר העולמי ב-3.1% | עם זאת על פי הקרן, תחזית הצמיחה לשנת 2022 יציבה על 4.9% | נתון זה מגיע למרות תחזית הצמיחה של חודש יולי שעמדה על 6%, וניצבת כעת על 5.9%

צמיחה | אילוסטרציה: RomanR, שאטרסטוק

הקורונה משלימה בקרוב שנתיים של שיבוש סדרי עולם, ובקרן המטבע הבינלאומית ה-IMF פרסמו אתמול את התחזית הכלכלית העולמית, מנתוניה עולה, כי הקרן צופה התאוששות כלכלית עולמית מנגיף הקורונה, אם הבנקים יצליחו להתמודד עם הקשיים האינפלציוניים. למרות שהתאוששות כזו אינה נראית בשטח, ולמרות הקשיים הנוכחיים של הכלכלה העולמית, קשיים המתבטאים בקשיי השילוח ועליית האינפלציה האיטית ברחבי העולם, לצד נגיף הדלתא שעוד לא מוגר סופית.

על פי הנתונים שהובאו בין היתר ב'דה מרקר', בשנת הקורונה נחתך התוצר העולמי ב-3.1%, עם זאת על פי התחזית של הקרן, תחזית הצמיחה לשנת 2022 עומד יציב על 4.9%. נתון זה מגיע למרות תחזית הצמיחה של חודש יולי שעמד על 6%, תחזית שניצבת כעת על 5.9%.

מנתוני התחזית עולה כי בעוד במדינות בעלות כלכלה מתעוררת ורמת הכנסה נמוכה השלכותיו של המשבר יורגשו עוד זמן רב, והן אמורות להיות קטנות ב-10% מהתחזית שקבע להן לפני פרוץ המשבר בשנת 2024. בשאר כלכלות העולם היציבות אמנם שנת 2021 תסתיים בסימן הקטנת התחזיות, אך ההתייצבות וההתאוששות יגיעו בשנת 2022.

על פי התחזית בארה"ב בשנת 2021 התחזית יורדת מ-7% ל-6%, אך מנגד בשנת 2022 היא הועלתה מ-4.9% ל-5.2%. ליריבה המרה סין, צפויה בשנת 2021 עליה של 8.0%, לצד תחזית של 5.6 בשנת 2022. ולגוש היורו התחזית לשנת 2022 נותרה ללא שינוי על 4.3%, ובשנת 2021 היא עלתה מ-4.6% ל-55.

מגמה זו נצפית גם בתחזית של יפן בריטניה קנדה וגרמניה, כולן מקבלות צמיחה בשנת 2022, לצד הפחתה בתחזית בשנת 2021.

ב'דה מרקר' ציטטו את גיטה גופינת, הכלכלנית הראשית של קרן המטבע, שכתבה בבלוג הרשמי של קרן המטבע: "באופן כללי, הסיכונים בתחזיות הכלכליות גדלו, ושקלול התמורות במדיניות הפך למסובך יותר, הפיצול המסוכן בתחזיות הכלכליות של מדינות שונות ממשיך להיות מדאיג ביותר".

גופינת צוטטה מראיון שהעניקה לעיתון 'פייננשל טיימס': "תמיד ידענו שביציאה מהמיתון העמוק יהיה חוסר איזון בין ההיצע לביקוש שיעורר בעיות. התקווה היתה כי זה יספיק להתאזן עד השלב הזה בשנה, אבל ספגנו זעזועים נוספים, כולל כמה שקשורים לאקלים, וזה בהחלט גורם לחוסר איזון להימשך זמן רב יותר. הבנקים המרכזיים צריכים לעמוד על המשמר ולפעול כדי למנוע השפעות אינפלציוניות אפשריות הנובעות מההרחבות המוניטריות האחרונות, מכיוון שהמאזנים שלהם הגיעו לשיאים היסטוריים בכמה מדינות".

כתיבת תגובה