מגיפת הקורונה: עוד הזדמנות לעשות כסף

הפעם בעקבות החלטת מרבית מדינות אירופה לסגור את מוסדות הלימוד, ובעקבות החלטת הממשלה לבטל לחלוטין את הלימודים מהאקדמיה ועד לכיתות הגיל הרך • המגיפה שתביא לעולם את הלימוד הווירטואלי כבר כאן, ויש מי שמוצא את הדרך לנצל גם את המציאות הזו לייצר לעצמו הכנסה נוספת

פלטפורמת לימודים מקוונת כהזדמנות להשקעה | תמונה: shutterstock

החלטת הממשלה לצמצם עוד יותר את הפעילות של אזרחי ישראל על־מנת להקטין את מידת החשיפה וההתפשטות של נגיף הקורונה בניסיון לבלום את המגיפה שעושה שמות בתושבי איטליה, ספרד ואינה פוסחת על אף מדינה (גם אם זו אינה יודעת על־כך. עדיין) הפכה את ה"למידה מרחוק" שהייתה נחלתם של תושבי הדרום ועוטף עזה, לחלק מחייהם של תלמידים בכל הארץ.

ככל הנראה, כך ניתן להסיק מהעובדה שמרבית מדינות אירופה ביטלו את הלימודים בצורה כזו או אחרת, כי התופעה הזו של למידה מרחוק הולכת ומתפשטת בכל העולם ויש מי שכבר "עושה כסף" מהתופעה. כמו בכל משבר, מי שמרוויח הוא מי שיודע לזהות הזדמנויות ולפעול במהירות כדי לנצל אותן. הפעם אנחנו עם חברת הזנק נוספת אותה מצאנו בשורת קרנות ההשקעה של קבוצת בסדנו הישראלית־אמריקאית שמנגישה בעת הזו שורה ארוכה של הזדמנויות השקעה מעניינות במיוחד.

'קלאס מי' הוא שמה של פלטפורמה שכמו "נתפרה" למציאות החדשה שנוצרה בעולם. הפיתוח שכבר "רץ" בבתי ספר רבים עוד טרם סגרה הקורונה את בתי הספר וכיתות הלימוד והעלתה חיוך על פניהם של תלמידים רבים, מציע פלטפורמה ייחודית לבתי ספר ומוסדות לימוד. זו פלטפורמה שמבוססת על הרעיון שעומד ביסודן של רשתות חברתיות ותוכנות למסרים מיידים. אך הוא ממוקד במטרה אחרת ממטרתן… הוא ממוקד ביצירת אווירה לימודית ופחות בניסיון לשרוף כמה שיותר זמן. ולכן, מורים, מנהלים ותלמידים גומרים עליו את ההלל.

הפיתוח, או נכון לומר הפלטפורמה, מאפשרת למורים לעקוב אחרי ביצועי התלמידים ולזהות אוטומאטית כשלים שניתן לתקן. היא מאפשרת למידה חווייתית מרחוק ומעודדת מעורבות של התלמידים תוך מתן אפשרות סיוע פרטני לכל תלמיד באמצעות מורים פרטיים של קלאס מי בכבודה ובעצמה. מתוך האפליקציה ומבלי להידרש ליציאה מהבית, שימוש בתחבורה ציבורית ותשלומים מופרזים על שיעורים פרטיים.

בקבוצת בסדנו אמרו השבוע כי היקף השוק של האפליקציה עשוי להגיע למימדים ענקיים בשל המשך המגפה והמעבר לעבודה ולימודים מרחוק, מגמה שאינה עוצרת דווקא בתחומים ה"קלאסיים" ונודדת גם לרפואה ולתעשייה. "הפלטפורמה הזו מבקשת לקחת מהרשתות החברתיות את היתרונות שלהן ולהותיר אותן עם החסרונות. עם בזבוז הזמן והמשאבים, עם חיסול הריכוז ועם הסחות הדעת, הפייק ניוז והטפל. אין ספק שמדובר במוצר שנותן מענה אמיתי לבעיה אקוטית במיוחד בנקודת הזמן הזו".

עתידנים צופים שינוי דרמטי בתפיסת המציאות שלנו לנוכח השינויים הטכנולוגיים מחד והמגיפה החמורה מאידך. אחד השינויים, כך נראה, יבוא לידי ביטוי גם באפשרויות לימוד מרחוק שכבר היום קיימות בקבוצות ובתחומים שונים. "העולם הווירטואלי הופך לחלק אינטגראלי מהעולם האמיתי וכבר אי אפשר להפרידו מהעולם בו אנו חיים בפועל. קלאס מי היא בהחלט תשובה לשאלה כיצד ייראה העולם של הדור הבא. תשובה שנטועה עמוק בדור הזה".

חשוב לציין כי היקף ההשקעה הנדרש ממי שרוצה להיות שותף בפלטפורמה שתהיה חלק מעולם הלימודים של הדור הבא, אינו גדול במיוחד ביחס לאפשרויות שהוא מעמיד בפני המשקיעים. "כמו תמיד", אומר אבי בן־טוב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת 'בסדנו', "ברגעי משבר ישנן הזדמנויות ואנחנו רואים את עצמנו כמי שתפקידם למצוא את ההזדמנויות הללו ולהנגיש אותן לציבור המשקיעים".

לפרטים נוספים תוכלו ליצור קשר גם בטלפון: 076-599-3510

או בקישור: לחצו כאן

כתיבת תגובה