'מיקי': יש רוכשים למפעלים ולמותג – ומה תהיה הכשרות?

כונס הנכסים שמונה ל'מעדני מיקי' מוכר את המפעל בראשון לציון בנפרד למשפחה פלסטינית שתרחיב עסק לייצור סלטים קיים ותעסיק כמה מעובדי 'מיקי', ואילו את המותג, יחד עם מפעל הדגים בבית שמש מבקש כונס הנכסים למכור לסלטי שמיר • כל הפרטים על עתיד מפעל הסלטים והדגים הפופולרי בעיקר במגזר החרדי, וגם: איזו כשרות ישאו הסלטים מהיום, הרב לנדא או הבד"ץ

משאיות של מעדני מיקי | צילום: יח"צ

כך חולפת לה תהילת עולם. חברת 'מעדני מיקי' ששווקה את מוצריה במשך עשרות שנים בעיקר במגזר החרדי, נקרעת מנכסיה בעקבות פשיטת רגל לאחר שנקלעה לחובות של 48 מיליון שקל. כונס הנכסים שמונה לחברה לאחר הבקשה שהוגשה על ידי הבנקים לאומי, הפועלים ואיגוד מוכר את המפעל בראשון לציון בנפרד ואת המותג עם מפעל הדגים בבית שמש לחברה אחרת.

את מפעל הסלטים של מעדני מיקי בראשון לציון רוכשת משפחת משפחה פלסטינית מחברון. הסיפור פורסם לראשונה ב-ynet, שם נכתב כי משפחת ג'בריני מחברון עתידה לקבל לידיה את המפעל כולו, על הציוד שבו. המשפחה מחזיקה כיום מחלבה המייצרת מגוון מוצרי חלב, בנוסף לייצור סלטים לציבור הערבי. הרכישה תאפשר למשפחה להרחיב את הייצור. על פי הסיכום וכחלק מהעסקה מתחייבת המשפחה להעסיק 23 עובדים למשך שנה לפחות.

את מפעל הדגים של מעדני מיקי בבית שמש וכן את המוניטין, רשימת המפיצים, סימני המסחר והלקוחות של החברה שפשטה רגל תרכוש חברת סלטי שמיר. החברה תקלוט – כחלק מהעסקה – 30 עובדים של החברה הכושלת ותגדיל את מספר עובדיה ל־250.

הרכישה של שמיר קיבלה את אישור בית המשפט ורשות התחרות הוסיפה את אישורה לעסקה ששוויה 6 מיליון שקל. עד כה שמיר הייתה המתחרה העיקרית של מעדני מיקי. שוק הסלטים המצוננים בישראל מוערך ב'כלכליסט' בכ־650 מיליון שקל בשנה כאשר חומוס וטחינה מהווים מחצית ממנו. שאר המוצרים הם סלטי ירקות, סלטים מועשרים וסלטי דגים. 

'צבר' ו'שטראוס', שולטות בכ-80% משוק הסלטים, ושמיר הממוקמת שלישית בשוק היא הספקית המרכזית למותג הפרטי של שופרסל ובעלת אספקה משמעותית לצה"ל. מעדני מיקי הייתה עד כה גלגל רביעי בשוק הסלטים והתחרות בינה לבין שמיר הייתה לא פעם אכזרית וקשה. ב'גלובס' נאמר כי להערכת הרוכשת, סלטי שמיר, העסקה צפויה להגדיל את מחזור המכירות שלה למעל 250 מיליון שקל ב-2020 מול מחזור מוערך בכ-150 מיליון שקל בשנה.

בשבועות האחרונים נרכשו 50% ממניות סלטי שמיר בידי קבוצת משקיעים פרטיים חדשה – בהובלת סבינה בירן, מנכ"לית ישראייר לשעבר, ורמי רונן, מנכ"ל שטראוס מים לשעבר, היקף העסקה מוערך ב-18-20 מיליון שקל. בירן ורונן הצטרפו לדירקטוריון החברה וזאת כחלק ממהלך הרכישה. 

נציין כי עמי גיא ויעקב גינצבורג (לשעבר מנכ"ל קלאבמרקט), אשר רכשו את החברה בשנת 2006, ממשיכים לשמש כמנכ"לים משותפים ולהחזיק ביתר המניות. השניים רכשו את החברה מידי עצמון ראש ומשה גורביץ, שרכשו את החברה כשנה וחצי קודם לכן, התקשו לנהלה, והגיעו עד לפשיטת רגל. 

גיא וגינצבורג בחרו להכניס את סלטי שמיר למגזר החרדי (בכשרות בד"ץ העדה החרדית) ובכך הגדילו את מכירותיהם. השאלה כעת האם 'מעדני מיקי' תישאר כמותג נפרד בתוך סלטי שמיר ואיזה חותמת הכשר יישא המותג – בד"ץ העדה החרדית כמו סלטי שמיר, או כשרות רבני בני ברק ('הרב לנדא') כפי שנשאה עד כה חברת 'מעדני מיקי'.

תגובה אחת ל: "'מיקי': יש רוכשים למפעלים ולמותג – ומה תהיה הכשרות?"

  1. למה
    להעביר את המותג לפלסטינים ?

כתיבת תגובה