מנכ"ל אלקטרה צריכה חשף: 50 סניפי קארפור ייפתחו ביום אחד

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מתכוונים לפתוח 50 סניפים של קארפור ביום אחד" | הדברים נאמרו בכנס שערך איגוד לשכות המסחר לכ-160 דיפלומטים זרים ונספחים מסחריים ונועד לחשוף בפניהם את רפורמת היבוא שנכנסה לתוקפה | שר הכלכלה ניר ברקת: "המטרה הראשונה של הממשלה החדשה בישראל היא לא להפריע ליזמים ולמגזר העסקי"

אוריאל לין, השר ניר ברקת ואמיר שני | צילום: ליאת מנדל

"המטרה הראשונה של הממשלה החדשה בישראל היא לא להפריע ליזמים ולמגזר העסקי". כך אמר היום (יום ב') שר הכלכלה ניר ברקת בכנס של איגוד לשכות המסחר. הכנס נועד לחשוף לשגרירים ונספחים מסחריים את רפורמת היבוא שנכנסה לתוקף בראשון בינואר 2023. על פי הרפורמה, שהתקבלה בשיתוף פעולה של איגוד לשכות המסחר ומשרדי הכלכלה והאוצר, יבוא המזון לישראל הופך לפשוט יותר הן ברגולציה והן בתקינה הישראלית. בנוסף, הכנס נועד לסייע ולקדם הזדמנויות חדשות ליצרנים בין לאומיים במשק הישראלי.

בכנס, שנערך במלון דן בת"א, השתתפו 160 דיפלומטים מ-80 מדינות, ביניהם 25 שגרירים וכ-60 נספחים מסחריים בין השגרירים שהשתתפו בכנס היו שגרירי אוסטריה, יפן, בלגיה, גואטמלה, קרואטיה, קולומביה, קפריסין, אתיופיה, תאילנד, רואנדה, צ'ילה, אתיופיה, ויאטנם ועוד.

ניר ברקת, שר הכלכלה אמר עוד כי "בנוסף, ישראל תאמץ סטנדרטים גלובליים של תקינה ורגולציה. לתת למסחר החופשי לפרוח, לפתוח הזדמנויות נוספות בעולם. יוקר המחיה בישראל גבוה מאוד ביחס למדינות ה-OECD וזה מה שמעסיק הכי הרבה את הציבור בישראל. רה"מ נתניהו, שר האוצר סמוטריץ' ואני רואים עין בעין מה הם הצעדים שצריך לבצע. לשכת המסחר היא שותפה של ממשלת ישראל במאבק ביוקר המחיה, בהגברת התחרות בכלכלה הישראלית והגדלת הסחר מול המדינות שנציגיה נוכחים כאן באולם. הכלכלה הישראלית תמשיך להפוך את העולם למקום טוב יותר".

בהמשך נשמעו דבריו של צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה שאמר: "אני מאמין שהעתיד נמצא בשת״פ כלכלי עם חברות בינ"ל כמו שעשינו עם קארפור וסבן אילבן. הצרכנים הישראלים ירגישו זאת במחירים כבר בקרוב״. בנוגע לפתיחת סניפי קארפור, שווימר הודיע כי בכוונת החברה לפתוח 50 סניפים של הרשת, בבת אחת וביום אחד.

גם נציגי הרגולטורים התייחסו לרפורמה בייבוא. פנינה אורן, מנהלת שירות המזון הארצי במשרד הבריאות אמרה כי "מדובר בצעד משמעותי של שינוי פרדיגמה עמוק בכל הנוגע לרגולציה של מזון בישראל, צעד ראשון במגמה עתידית של אימוץ רגולציה במזון, המבוססת על ניהול סיכונים, הרתעה אפקטיבית, תוך שמירה על בריאות הציבור. הרפורמה כוללת הסרת חסמי יבוא בצורה מאוזנת להגברת ההיצע והתחרות במשק". ינון אלרועי, המשנה למנכל במשרד הכלכלה והתעשייה ציין שהשפעת הרפורמה כבר ניכרת בשטח: "חלק ניכר מהיבוא הכפוף לדרישות תקינה רשמית, כבר מתבצע במסלול ההצהרות המקל. אנו מקדמים יוזמות נוספות לשיפור, ומקווים כי ההשפעה על מחירי המוצרים תורגש בחודשים הקרובים".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "התייצבות האורחים שנמצאים כאן היום מעידה על הקשרים החזקים של לשכת המסחר עם כלכלות העולם. אנחנו רוצים להנגיש לכם לנספחים הכלכליים ולשגרירים את הרפורמה ביבוא שתשפר את יחסי הסחר בין המגזר העסקי הישראלי לאנשים עסקים ברחבי העולם. הרפורמה תתרום רבות לתחרות, היא מאמצת את התקינות והרגולציה באיחוד האירופי, תקטין בירוקרטיה ותשדרג את הכלכלה הישראלית. המאזן המסחרי של ישראל עומד על 20 מיליארד דולר, ישראל במקום השני בעולם בייצוא שירותים, צריך להבין שהכלכלה הישראלית בשינוי היסטורי".

אמיר שני, סגן נשיא לשכת המסחר: "העולם נמצא בתקופה של משברים שמשפיעים ישירות על הכלכלה העולמית. עולם פוסט קורונה, המלחמה באוקראינה, הסגרים בסין ועוד. שינויים גאו פוליטיים מסביב, כולל משבר אספקה ואינפלציה גוברת. יבואנים בישראל מחפשים שווקים חדשים ולא מעוניינים יותר לשים את כל הביצים שלהם בסל אחד. רק בימים אלה אנחנו חוזרים למחירי התובלה של לפני הקורונה ואחד הלקחים במגזר העסקי הוא שלא רק מחיר המוצר קובע מהיכן לייבא אלא גם המרחק מהמדינות הרלוונטיות הוא חלק מרכזי בהחלטת היבואן מהיכן לייבא. השאיפה של לשכת המסחר, ביחד עם משרד הכלכלה, זה להגדיל את התחרות."

כתיבת תגובה