מעבדת חדשנות נוספת בתחום הרכב הוקמה בת"א

קרן ההשקעות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי (Alliance Ventures) מתכננת להשקיע כמיליארד דולר בחמש השנים הקרובות בסטארט-אפים, יזמים וחברות טכנולוגיה • בכנס EcoMotion השנתי השביעי השתתפו יותר מ-1,000 מנהלים בכירים • כל מה שהתחדש

מתחדשים. רנו TWIZZY | צילום: יח"צ

מעבדה חדשנית לקידום ופיתוח סטארט-אפים בתחום הרכב הוקמה בתל אביב בשיתוף רשות החדשנות על ידי קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי. המעבדה, הוקמה בפארק עתידים, שנמצא בבעלות משותפת של עיריית תל אביב-יפו ואוניברסיטת תל אביב. והיא פועלת בשותפות עם CityZone, מיזם לניסויים בתחום עיר חכמה של תל אביב.

קרן ההשקעות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובשי (Alliance Ventures) מתכננת להשקיע כמיליארד דולר בחמש השנים הקרובות בסטארט-אפים, יזמים וחברות טכנולוגיה. על פי קבוצת הרכב, הקרן כבר השקיעה בקרן הישראלית מניב מוביליטי (Maniv Mobility), שעוזרת לסטארט-אפים ישראלים בתחום הרכב.

מעבדת החדשנות של הקבוצה (Alliance) בתל-אביב מתמקדת בטכנולוגיות של סנסורים לרכבים אוטונומיים, הגנת סייבר וביג דאטה. צוות המעבדה מבצע בימים אלה פרויקטים ובדיקות היתכנות ((POCs בשלבים שונים לפיתוח יותר מעשרה אבות טיפוס יחד עם סטארטאפים ישראלים, בהם: Apollo Power, Autotalks, Argus, BrightWay Vision, Electreon, Enigmatos, IRP Systems, Karamba, Moodify, Saferide ו-Upstream.

בקבוצת רנו-ניסאן אומרים כי מיקום המעבדה בפארק עתידים מאפשר לבצע בדיקות היתכנות (POCs) בתנאים אידאליים, ולפתח במשותף אבות טיפוס בשדה הניסויים של העיר החכמה של תל-אביב. המעבדה, ששטחה 1600 מ"ר, מעמידה לרשות הסטארטאפים מרחב לניסוי הטכנולוגיות שלהם על רכבים אמיתיים, ושטחי משרד מודרניים באקוסיסטם חי ודינאמי.

המעבדה נבחרה כמפעיל במסלול 'מעבדות לחדשנות טכנולוגית' של רשות החדשנות, תוכנית המציעה לסטארטאפים סיוע במימון להוכחת היתכנות של רעיון טכנולוגי תוך התמקדות בפתרונות תחבורה עתידית.

בנוסף, המעבדה פועלת בשיתוף עם קרן ההשקעות התאגידית של קבוצת הרכב (lliance Ventures) המתכננת להשקיע עד מיליארד דולר במשך 5 שנים בסטארטאפים, בחברות טכנולוגיה בשלבים מוקדמים וביזמים מוכשרים, וכבר השקיעה בקרן Maniv Mobility הישראלית.

שותפות נוספת של המעבדה בישראל היא עם CityZone, שדה הניסוי החי הראשון בישראל למיזמי עיר חכמה בפארק עתידים תל-אביב, בתנאי עיר אמיתית.

"המעבדה החדשה היא הצעד הבא הטבעי ביותר עבורנו בישראל, שהיא מרכז חדשנות גלובלי, בדגש על תחום טכנולוגיות רכב. היא תאפשר לנו למנף את יתרונות האקוסיסם הישראלי", אמר צויושי ימגוצ'י (Tsuyoshi Yamaguchi), סגן נשיא בכיר להנדסה בקבוצת הרכב (Alliance). "באמצעות שיתופי פעולה עם סטארטאפים מקומיים מבטיחים וטכנולוגיות פורצות דרך, אנו מתכוונים לפתח מגוון טכנולוגיות שיהיו חיוניות לעתיד עולם התחבורה".

"פתיחת המתחם החדש היא אבן דרך מיוחדת עבורנו. זהו חלק מהמעורבות ההולכת וגדלה של הקבוצה באקוסיסטם הישראלי, בו כבר פועלת המעבדה המקומית שלנו", אמר אנטואן באסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של הקבוצה בתל-אביב. "אנו מאמינים שהמעבדה החדשה, השותפויות של הקבוצה עם רשות החדשנות, עם העירייה ואוניברסיטת ת"א, יתרמו ליצירת אקוסיסטם כולל של תחבורה בפארק עתידים, במגוון רחב של תחומים, מעיר חכמה ועד לתחומי הפעילות הטכנולוגיים שלנו".

ראוי להזכיר כי לפני כשש שנים הפסיקה רנו את פעילותה בישראל, לאחר קריסת מיזם 'בטר פלייס' של שי אגסי. הפילים הלבנים-כחולים שנזנחו מיותמים בתחנות דלק ברחבי הארץ, מהווים אנדרטה לזכרו של המיזם שהתבסס על המכוניות החשמליות של חברת רנו ושהיום כבר כולם מודים שהמיזם בסך הכול הקדים את זמנו.

נראה כי השנים שעברו מחקו ל'רנו' את ההפסד הצורב, ונכונותם להשקיע שוב בישראל ובפיתוחים יקפיצו את מעורבות הראש הישראלי בפיתוח מכוניות חכמות ואוטונומיות.

ובתוך כך נציין כי בסוף השבוע שעבר הסתיים בהצלחה כנס EcoMotion השנתי השביעי בו יותר מ-1,000 מנהלים בכירים מחברות בינלאומיות בתחום התחבורה השתתפו באירוע התחבורה החכמה הבינלאומי הגדול בישראל, לצד כ-3,000 אורחים נוספים. בין המשתתפים: ביל פורד, יו"ר פורד העולמית; בוריס שולקין, סגן נשיא חברת MAGNA וטאקאו אסאמי, סגן נשיא ברנו-ניסאן-מיצובישי

קהילת EcoMotion, שהוקמה על ידי המכון הישראלי לחדשנות, התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה ובתמיכת משרד הכלכלה, קיימה שבוע שלם של תחבורה חכמה בתל אביב, EcoMotion Week, במסגרתו הושקו שתי מעבדות חדשנות בישראל:  FORD וכאמור – זו של רנו-ניסאן.

במסגרת האירוע המרכזי הוכרזו שמות הזוכים בתחרות האתגר למניעת תאונות בקרב נהגים בגיל השלישי: במקום הראשון זכתה ContinUse Biometrics ובמקום השני זכתה חברת Mobileye.

בין הסטרטאפים שהציגו בכנס טכנולוגיות ישראליות: רובוט המאפשר נהיגה אוטונומית בכל רכב, טכנולוגיית טעינה ב-5 דקות בלבד, מכ"מ לרכבים אוטונומיים, בועה שקטה מבודדת מרעשים לכל נוסע ברכב, מערכת לסריקת רכבים וצמיגים ב-3 שניות, מערכת שליטה מרחוק ברכב נוסע ועוד.

חברת Softwheel הישראלית חשפה בהשקה בינלאומית את הפלטפורמה החשמלית המתקדמת שלה לרכבים.

באירוע הוצגו מגוון פיתוחים ומיזמים חדשניים בתחום, 135 סטרטאפים ומיזמים שהציגו נסיעות אוטונומיות ברחבי תל אביב, שליטה מרחוק ברכב נוהג, חיישנים בתחום הרכב האוטונומי, מכ"מים ומצלמות תרמיות לרכבים אוטונומיים, מגוון רחפנים, רכבים מקושרים ועוד.

חברת Softwheel הישראלית חשפה במעמד בינלאומי את הפלטפורמה החשמלית שלה לרכבים על במת אירוע EcoMotion: החברה, שהייתה עד כה חשאית בתחום הרכבים החשמליים, תפתח ותייצר פלטפורמות מתקדמות לרכבים חשמליים המשלבים את כלל רכיבי ההינע, בלימת הזעזועים, ההיגוי והחישה בתוך גלגלי הרכב. בנוסף, חברת BP הבינלאומית השיקה בכנס יחד עם חברת StoreDot טכנולוגיית טעינה מהירה המאפשרת טעינה מלאה ב-5 דקות בלבד.

האירוע השנתי של קהילת EcoMotion היווה הזדמנות עבור חברות הרכב ויצרני החלפים, ספקים ממעגל ראשון לתעשייה להיפגש עם היזמים והחברות הישראליות ולחזות בפיתוחים האחרונים בתחום. בפאנלים השונים בכנס השתתפו נציגים מהחברות המובילות בעולם.

קהילת EcoMotion היא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה ובתמיכת משרד הכלכלה.

תגובה אחת ל: "מעבדת חדשנות נוספת בתחום הרכב הוקמה בת"א"

  1. רוצה לבוא לבקר

כתיבת תגובה