סגרתם אירוע אחרי פרוץ הקורונה? חוק ההחזר לא יכסה אתכם

התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל סיימו דיון בבג"ץ בעקבות החוק להחזרת המקדמות לזוגות • בדיון שהסתיים הבוקר, בחר בית המשפט לא להתערב בחקיקה, אך יחד עם זאת, בית המשפט קיבל את עמדת אולמות האירועים בכך שהחוק לא יחול במקרים של הסכמות שהתקבלו החל מתאריך 12.3.2020

חתונה פיראטית | צילום: באדיבות התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל עתרו לבג"ץ על מנת שיתערב בחוק החזר המקדמות לזוגות שאירוע החתונה שלהם בוטל בגלל משבר הקורונה.

בדיון שהסתיים הבוקר, בג"ץ קיבל את עמדתו התאחדות האולמות וגני האירועים, בכך שהחוק לא יחול במקרים של הסכמות מאוחרות מתחילת משבר הקורונה. בג"ץ הבין כי יש בעיה בפרשנות החוק ולכן הכריע כי הסכמות אליהם הגיעו הצדדים לאחר ה-12.3 יגברו, ולא יחול ההסדר בחוק.

החוק הקיים דורש מבעלי האולמות לשלם באופן מיידי החזרי מקדמות וללא פריסת תשלומים. לדברי ההתאחדות, כל בר דעת יכול להבין את הקושי להחזיר כספים על הוצאות שהוצאו עבור הכנות רבות בליווי הזוג, תחת איומי קנסות ותביעות בבתי משפט, לצד אפס הכנסות לאורך כמעט שנה שלמה בשל השבתת הענף ומשבר הקורונה.

בשל השבתת הענף על ידי המדינה, ספגו בעלי אולמות האירועים מכה כלכלית אנושה שהובילה לפגיעה ביכולתם של אולמות וגני אירועים רבים לעמוד בהתחייבויותיהם. אולמות האירועים מפרנסים עשרות אלפי עובדים במעגל הראשון ועוד מאות אלפי משפחות במעגלים הבאים.

ההתאחדות קוראת בהזדמנות זו לבעלי אולמות ולזוגות הרוצים להתחתן להגיע להסדרים לגבי קיום אירוע במועד חלופי, לקיים את שמחתם וחתונתם ולהחזיר את תעשיית השמחות בישראל לחיים.

אבירם אלון, מנכ"ל התאחדות בעלי האולמות: "בג"ץ קיבל את עמדתנו בכך שהחוק לא יחול במקרים של הסכמות מאוחרות מתחילת משבר הקורונה. בג"ץ הבין כי יש בעיה בפרשנות החוק ולכן הכריע כי הסכמות אליהם הגיעו הצדדים לאחר ה-12.3.20 יגברו, ולא יחול ההסדר בחוק".

עוד הוסיף אלון, כי "בשל השבתת הענף על ידי המדינה, ספגו בעלי אולמות האירועים מכה כלכלית אנושה. אולמות האירועים מפרנסים עשרות אלפי עובדים במעגל הראשון ועוד מאות אלפי משפחות במעגלים הבאים".

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים הינה הגוף היציג לענף האירועים בישראל ומייצגת מאות בעלי אולמות וגני אירועים המעסיקים רבבות עובדים בענף. ההתאחדות מייצגת את הענף בהתמודדות וסיוע עם משבר הקורונה וההשלכות הרוחביות על הענף כולו. את ההתאחדות מייצגות עו״ד איה רייך מינא ועו"ד נטליה זרון מעמית פולק מטלון.

כתיבת תגובה