על אף הירידה בשוק הרכב: יותר מכוניות משפחתיות עלו בשנה האחרונה על כבישי ישראל

בכיר בענף הרכב: "העדפה של המכוניות המשפחתיות הינה תוצאה מבורכת של אפיקי המימון ומסלולי הליסינג"

נתוני סיכום 2017 בענף הרכב מגלים כי עף הירידה של 1.8% בשיעור המסירות של כלי הרכב בישראל, בשנה האחרונה חלה עלייה במספר כלי הרכב המשפחתיים – בעוד בשנים הקודמות דווקא המכוניות הקטנות היו פופולריות • בכיר בענף הרכב: "העדפה של המכוניות המשפחתיות הינה תוצאה מבורכת של אפיקי המימון ומסלולי הליסינג"

שיאי מכירות הרכבים החדשים בישראל שזינקו בשנים האחרונות התמתנו מעט בשנה הכלכלית שזה עתה הסתיימה. מנתוני איגוד יבואני הרכב שפורסמו בימים האחרונים, מתברר כי בשנת 2017 נמסרו בישראל 281,563 כלי רכב חדשים – המהווים ירידה של כ-1.8% לעומת השנה שעברה, אז עלו לכביש 286,728 מכוניות חדשות.

במקום הראשון בדירוג ניצבת גם השנה יונדאי, שמובילה את טבלת המסירות בשנתיים האחרונות ומכרה השנה 36,731 כלי רכב. קיה, שהודחה בשנה שעברה מראש הטבלה, ניצבה גם השנה במקום השני עם 35,663 מסירות כלי רכב. טיוטה, שהובילה את הטבלה בעבר, ניצבת במקום השלישי עם 31,103מסירות כלי רכב. אחריה ברשימה מופיעות סקודה עם 21,742 מכוניות וסוזוקי עם 16,619 מסירות כלי רכב.

למרות שיונדאי מכרה יותר רכבים בסך הכל, הדגמים הנמכרים ביותר בישראל הם דווקא של המתחרה קיה – שרשמה 11,714 מסירות של מכונית המיני קיה פיקנטו – שהוא למעשה הרכב הפופולרי בישראל בשנה החולפת – ו-11,642 מסירות של רכב הכביש שטח קיה ספורטאז'. בהמשך רשימת הדגמים הנמכרים בישראל מופיעה יונדאי טוסון עם 9,245 כלי רכב, טיוטה קורולה עם 9,167 מסירות ואת החמישה הראשונה נועלת סקודה אוקטביה עם כמות מסירות דומה – 8,716 כלי רכב שעלו על הכביש בשנה החולפת. המכונית ההיברידית הנמכרת בישראל – יונדאי איוניק, נמצאת במקום השישי בדירוג עם 7,202 מסירות בשנה החולפת.

"הנתונים השנה מפתיעים במיוחד לנוכח העובדה שקטגורית המכוניות המשפחתיות צמחה השנה באופן משמעותי ביחס לקטגורית מכוניות המיני והמכוניות הקטנות שזכו לפופולריות בשנים הקודמות", מסביר שלמה  סורסקי, מנכ"ל חברת הליסינג המובילה במגזר החרדי 'ביגליס'. לדבריו, מה שלא השתנה הוא הגישה החסכונית בה נוקטים רוכשי הרכבים בישראל. "אם בעבר הנטייה הייתה לרכוש רכב בעל צריכת דלק נמוכה מתוך הנחה שמחירו נמוך יותר – כיום, כאשר בזכות אפיקי המימון ומסלולי הליסינג השונים הפער החודשי בין הרכבים אינו גדול, רבים מעדיפים את הרכבים המשפחתיים שיכולים להכיל את כל המשפחה ובנוחות מרבית".

כתיבת תגובה