'פז' רכשה את הרשת מחללת השבת 'סופר יודה'

אחרי 'דור אלון' שמחזיקה ברשת AM:PM גם ל'פז' תהיה רשת קמעונאית בבעלותה: תרכוש את סופר יודה, רשת מרכולים מתרחבת, הפעילה בעיקר באזור ת"א, תמורת 170 מיליון שקל • כמה הרוויחה הרשת במהלך 2020?

תחנת דלק של פז וסניף 'ילו' | צילום: פלאש 90

רשת סופר יודה, המחזיקה ב-16 סניפי מינימרקט באזור תל אביב, ופתוחים 24/7, תירכש ע"י חברת האנרגיה 'פז' בכ-170 מיליון שקלים. 'פז' בניהולו של ניר שטרן, תרחיב בכך הן את פעילותה הקמעונאית באזור המרכז, והן בחיזוק כוח המיקוח של חנויות הנוחות של הרשת, yellow (שממוקמות בעיקר בתחנות הדלק של החברה) מול הספקים. רשת סופר יודה רושמת התרחבות מתמשכת וצפויה לפתוח סניפים נוספים בקרוב.

נציין כי הרשת פעילה בשבת, דבר שעלול להשליך גם על רשת האם, פז, ולהפוך את המתחרות, דלק וסונול, טן ועוד – למועדפות בקרב ציבור שומרי השבת בישראל. זאת, כפי שאירע בעבר בחרם על קבוצת דור אלון שחלק מהציבור המוקיר את השבת, נמנע עד היום מתדלוק בתחנות אלה.

לפי דיווח של גולן חזני ב'כלכליסט' בעבר, רשת סופר יודה, שמגלגלת מחזור גדול ביחס לעצמה, תהפוך ככל הנראה ל-yellow. אולם הדברים יתבהרו בהמשך. לפי דיווח עדכני יותר, מהבוקר, העסקה לרכישת סופר יודה נחתמה, כשכאמור, פז תשלם על הרשת 170 מיליון שקל.

זהו מחיר רכישה הגבוה ב-40 מיליון שקל מהסכום שפורסם בידיעה הראשונה ב'כלכליסט' על העסקה, באוגוסט 2020, אז נחתם מזכר ההבנות בין פז לסופר יודה.

לפי דיווח של חזני עתה, במסגרת ההסכם, 50 מיליון שקל מהתשלום יופקדו בנאמנות ל-6 שנים וישוחררו בהדרגה בהתאם לביצועים שתציג החברה. פז פרסמה הבוקר בדיווח מיידי את הנתונים הכספיים של סופר יודה המגלים כי 2020 הייתה שנה של שיא במכירותיה.

לפי דיווחו של חזני, הכנסות הרשת בתשעה החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 228 מיליון שקל, עם קצב מכירות של 300 מיליון שקל בשנה. הרווחיות הגולמית של סופר יודה עומדת על 32%, סכום של 73 מיליון שקל. ה-EBITDA עומד על 21 מיליון שקל, בשיעור של 9% מהמחזור.

עוד ציין חזני כי הרשת הנרכשת כוללת 16 סניפים ואמורה לפתוח בשבועות הקרובים שני סניפים נוספים.

ניר שטרן | צילום: סיון פרג'

"חיבורה של הרשת לפעילות הקמעונאית הענפה של פז תוביל לסינרגיות משמעותיות בפעילות הסחר של הרשתות ובהגדלה משמעותית של היקף מועדון הלקוחות", כך נמסר בהודעת 'פז' לבורסה.

כתיבת תגובה